کد خبر : 93178
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 19:46
-

تنها ۴۰ درصد پست‌های اداری استان مرکزی تصدی دارند

تنها ۴۰ درصد پست‌های اداری استان مرکزی تصدی دارند

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: هم اکنون تنها ۴۰ درصد پست‌های اداری استان مرکزی تصدی دارند که آمار بسیار کمی است، در این بخش، این استان در پائین‌ترین حد در بین استان‌های کشور قرار دارد. رقیه یادگاری دوشنبه ۲۸ تیرماه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان مرکزی، سیاستگذاری و ساماندهی نیروی

تنها ۴۰ درصد پست‌های اداری استان مرکزی تصدی دارند

ایسنا/مرکزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: هم اکنون تنها ۴۰ درصد پست‌های اداری استان مرکزی تصدی دارند که آمار بسیار کمی است، در این بخش، این استان در پائین‌ترین حد در بین استان‌های کشور قرار دارد.

رقیه یادگاری دوشنبه ۲۸ تیرماه در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان مرکزی، سیاستگذاری و ساماندهی نیروی انسانی را یکی از وظایف این شورا دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار نفر در ۷۲ دستگاه اجرایی استان مرکزی به جز آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد، قرارداد ۵۷ درصد به صورت رسمی، ۱۳ درصد پیمانی و ۱۸ درصد قراردادی و کار معین، ۱۰ درصد قراردادی کارگری بوده و از نظر جنسیتی حدود ۶۴.۵ درصد را مردان و ۳۵.۵ درصد را نیز بانوان تشکیل می‌دهند که نشان از روند رو به رشد بکارگیری بانوان در دستگاه های اجرایی استان دارد.

وی بیشترین سنوات خدمتی در استان مرکزی را گروه ۱۰ تا ۲۰ سال بیان کرد و افزود: ۴۰ درصد افراد شاغل در استان ۱۰ تا ۲۰ سال سابقه خدمت دارند که نشانگر تجربه و جوان‌گرایی در نیروی کادر اداری استان مرکزی دارد.

او بیان کرد: ۴۰ درصد کارکنان دولت در استان با مدرک تحصیلی لیسانس و ۷۱ درصد نیز با مدرک بالاتر از لیسانس به کار اشتغال دارند. هم اکنون تنها ۴۰ درصد پست‌های اداری استان مرکزی تصدی دارند که آمار بسیار کمی است. در این بخش، این استان در پائین‌ترین حد در بین استان‌های کشور قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی در ادامه گفت: افزایش آمار رسمی نیروی کار و کاهش نیروی انسانی پیمانی و قراردادی کار معین در استان بیانگر ساماندهی نیروی انسانی و افزایش نیروهای رسمی و انضباط اداری و استخدامی است.

وی در ادامه گفت: دولت در طی این سالها تلاش کرده است از طریق فراخوان نیروهایی را در استان جذب کند که منجر به اضافه شدن قرارداد کارگری با ۷.۸ درصد شده و در سال گذشته نیز میزان قرارداد افراد کارمعین استان پنج درصد کم شده است.

او بیان کرد: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری باید به ازای هر سه فرد خروجی از دستگاه‌های اجرایی یک نفر جذب شود. از این رو دستگاه‌های اجرایی باید به دنبال مجوز استخدام برای نیروهای جدید باشند تا این توازن حفظ و قانون رعایت شود.

یادگاری در ادامه به عدالت جنسیتی در جذب نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: رشد سهم زنان در پست‌های مدیریتی و اداری در حال حاضر نسبت به سال ۱۳۹۳ بیانگر رعایت عدالت جنسیتی در دولت و شایسته سالاری با افزایش سهم زنان در مناصب مدیریتی و اداری است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره شهید رجایی در استان بیان کرد: در انتخاب دستگاه های برتر جشنواره شهید رجایی تلاش خواهد شد تا دستگاه هایی که اقدام به خدمات تخصصی‌تر و به صورت الکترونیکی با تاکید بر تحقق منویات رهبری در نامگذاری شعار سال کرده اند، انتخاب شوند.

او همچنین در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران نیز گفت: جذب ایثارگران و تبدیل وضعیت آنان در ساختار اداری از قراردادی به پیمانی یا از پیمانی به رسمی در قانون بودجه دیده شده است و امسال نگاه ویژه ای با در نظر گرفتن اعتبارات لازم به این مسئله صورت خواهد گرفت که البته در قالب ضوابط خاصی اجرایی خواهد شد.

در ادامه این جلسه معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی نیز گفت: در خصوص تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری استان مرکزی بداخلاقی‌های رسانه‌ای صورت گرفت مبنی بر اینکه دولت بنا ندارد این موضوع را اجرایی کند در حالیکه دولت به شدت پیگیر اجرایی شدن آن است.

رضوان گرامی افزود: براساس مواد قانونی موجود، بخشنامه‌های لازم مبنی بر تغییر وضعیت ایثارگران ابلاغ شده است و بر این اساس با دستگاه های اجرایی مکاتبات لازم صورت گرفته است تا برابر ضوابط و مقررات اعلامی طبق مستنداتی که ایثارگران دارند اقدام کنند.

وی از ذینفعان اجرای این ماده قانونی خواست تا با خودداری از مراجعه به سازمان امور استخدامی کشور از دستگاه اجرایی شاغل در آن که مکلف به اجرای این قانون هستند بخواهند که براساس مقررات، موضوع تبدیل وضعیت ایثارگران را از طریق جذب اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه و گواهی ایثارگری به سرانجام برسانند و هرگونه قصور و کوتاهی متوجه مسئول دستگاه اجرایی مربوطه است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح