کد خبر : 120312
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 22:36
-

توافق پکن -واشنگتن با اجتناب از درگیری و گسترش همکاری های دوجانبه

توافق پکن -واشنگتن با اجتناب از درگیری و گسترش همکاری های دوجانبه

تلویزیون مرکزی چین به نقل از هیات پکن گزارش داد: دیپلمات های ارشد چینی و آمریکایی در جریان مذاکرات در آلاسکا توافق کرده اند که گفتگوی سطح بالا بین دو کشور را پیش ببرند و از رویارویی جلوگیری کنند. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و جیک

توافق پکن -واشنگتن با اجتناب از درگیری و گسترش همکاری های دوجانبه

تلویزیون مرکزی چین به نقل از هیات پکن گزارش داد: دیپلمات های ارشد چینی و آمریکایی در جریان مذاکرات در آلاسکا توافق کرده اند که گفتگوی سطح بالا بین دو کشور را پیش ببرند و از رویارویی جلوگیری کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی این کشور با یانگ جیچی، مدیر دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجه و وانگ یی، مشاور امور خارجه در آلاسکا نشستی برگزار کردند.

جلسه اول با متهم ساختن طرفین به نقض پروتکل پایان یافت. هیئت چینی در بیانیه ای گفت: دو طرف توافق کردند که گفتگو و تماس ها را حفظ کنند ، همکاری های دوجانبه را افزایش دهند ، از درگیری و رویارویی جلوگیری کنند و توسعه سالم و پایدار روابط بین چین و ایالات متحده را ارتقا دهند.

دیپلمات ها همچنین ابراز امیدواری کردند که گفتگوی استراتژیک در سطح بالا ادامه یابد. به گزارش این رسانه ، هیئت های ایالات متحده و چین در مورد تجارت و مسائل اقتصادی ، مراقبت های بهداشتی ، امنیت سایبری ، تغییر اقلیم ، امنیت و همچنین توافق هسته ای ایران ، اوضاع افغانستان ، شبه جزیره کره و میانمار و همچنین توافق کردند برای حفظ و تقویت تماس ها و هماهنگی ها در مورد این موارد.  طرف چینی همچنین تأکید کرد که پکن و واشنگتن می توانند در مبارزه با بیماری کووید 19 و بازگرداندن اقتصاد جهانی نیروهای خود را به دست آورند.

چین و ایالات متحده در جریان مذاکرات در آلاسکا توافق کرده اند که یک گروه کاری دوجانبه در زمینه همکاری در زمینه مبارزه با تغییر اقلیم ایجاد کنند.

در بیانیه منتشر شده از سوی هیات چینی آمده است: دو طرف کاملا متعهد به تقویت گفتگو و همکاری در زمینه مبارزه با تغییر اقلیم هستند ، طرفین یک گروه کاری مشترک ایالات متحده و چین در زمینه تغییر اقلیم ایجاد می کنند.”

چین همچنین از آمریکا خواست که با پرهیز از مداخله در امور هنگ کنگ ، به قوانین بین المللی و هنجارهای روابط بین الملل احترام بگذارد. پکن همچنین از ایالات متحده می خواهد تحریم های مرتبط با هنگ کنگ را که از نظر چین غیرقانونی است لغو کند. در این سند آمده است: “در صورت ادامه سیاست های ایالات متحده ، چین پاسخی قاطع خواهد داد.”

به گفته هیئت چینی ، دولت قبلی آمریکا به رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک سیاست ضد چینی اشتباه را در پیش گرفت که تأثیر منفی بر روابط دو جانبه داشت. هیئت گفت: “چین مجبور شد اقدامات لازم و لازم را برای محافظت از حاکمیت ، امنیت و منافع توسعه خود انجام دهد.” پکن برای تقویت روابط دو جانبه و توسعه بیشتر همکاری های دو جانبه ابراز آمادگی کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح