کد خبر : 81087
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 22:27
-

توجیه اقتصادی انتقال آب به فارس بررسی می‌شود

توجیه اقتصادی انتقال آب به فارس بررسی می‌شود

عکس آرشیوی است. ایسنا/فارس رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس از بررسی توجیه اقتصادی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس در این کمیسیون خبر داد. نادر طیبی با ارائه گزارش بازدید کارشناسی از طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس‌، به موضوع شناسایی مصرف کنندگان قطعی آب انتقالی و

توجیه اقتصادی انتقال آب به فارس بررسی می‌شود
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس از بررسی توجیه اقتصادی طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس در این کمیسیون خبر داد.

نادر طیبی با ارائه گزارش بازدید کارشناسی از طرح انتقال آب خلیج فارس به استان فارس‌، به موضوع شناسایی مصرف کنندگان قطعی آب انتقالی و تعیین میزان آب مصرفی مورد نیاز، از نظر تعیین قیمت تمام شده و حجم آب مورد نیاز از سمت مصرف کنندگان پرداخت گفت: تهیه و تدوین طرح توجیهی اقتصادی برای تعیین خط مشی نحوه مشارکت و میزان استفاده از آب انتقالی توسط استفاده کنندگان بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه شود.

به گزارش ایسنا به نقل از اتاق بازرگانی فارس، طیبی خاطرنشان کرد: شورای پژوهش اتاق بازرگانی فارس با همکاری شرکت مجری این طرح طرح توجیهی اقتصادی را تدوین می کنند که با حضور کارشناسان و صاحب نظران مربوطه در جلسه این کمیسیون مطرح خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ورود شرکت‌های دانش بنیان به حوزه انرژی در کشور و استان فارس، بیان کرد: در این برهه از زمان ورود و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه انرژی از نیازهای اصلی کشور است.

رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: امروز کشور در شرایط ویژه خودکفایی و تامین انرژی مورد نیاز قرار دارد که راهکارهای علمی و دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند تا حدود بسیار زیادی راهگشا برای خروج از این وضعیت باشد.

او افزود: به دلیل پایین بودن قیمت، مصرف انرژی در کشور ما به شکل غیر منطقی بالا است که این موضوع آثار زیست محیطی منفی دارد لذا حوزه انرژی در کشور ما باید با دستاوردهای علمی متحول و تغییر کند.

طیبی اظهار کرد: مصرف بهینه انرژی با بهره گیری از راهکارهای علمی و دانش بنیان، پیامدهای مثبت فراوانی در حوزه کاهش هزینه‌ها، کمک به حفظ محیط زیست برای کشور دارد.

او با تاکید بر ظرفیت بالای توانمندی تخصصی و نیروی انسانی متخصص در حوزه انرژی در کشور اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان با ورود به حوزه‌های انرژی و علمی کردن روش‌های مصرف و تولید کمک بزرگی به کشور و مردم می‌کنند.

رئیس کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس افزود: دیدگاه ما به شرکت‌های دانش بنیان نباید صرفا محدود به آمار و اطلاعات کمی در خصوص تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و ارایه تسهیلات به این شرکت‌ها باشد این درحالی است که عمده مشکلات شرکت‌های دانش بنیان عدم وجود یک ساختار حمایتی منسجم و عدم توجه به نیاز بازار است.

طیبی در خصوص ایجاد ارتباط هرچه بهتر شرکت‌های دانش بنیان با صنعت به ویژه صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی عنوان کرد: استفاده از تسهیلات و شرایط حمایتی از سمت منطقه ویژه اقتصادی از جمله اختصاص زیرساخت‌های مالی با شرایط بازپرداخت مناسب و یا واگذاری زمین در منطقه ویژه اقتصادی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان حوزه انرژی امکان پذیر و در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح