کد خبر : 166699
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 دسامبر 2021 - 10:24
-

توسعه واحدهای تولیدی صادرات محور اولویت تصمیم سازان اقتصادی استان باشد

توسعه واحدهای تولیدی صادرات محور اولویت تصمیم سازان اقتصادی استان باشد

معاون هماهنگی‌ امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: توسعه واحدهای تولیدی صادرات محور و معرفی تولیدات استان در راستای جذب بازارهای بین المللی باید اولویت نخست تصمیم سازان بخش‌ اقتصادی این استان قرار گیرد. به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعید فرخی در کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشترک با استان

معاون هماهنگی‌ امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: توسعه واحدهای تولیدی صادرات محور و معرفی تولیدات استان در راستای جذب بازارهای بین المللی باید اولویت نخست تصمیم سازان بخش‌ اقتصادی این استان قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سعید فرخی در کارگروه ملی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشترک با استان مرکزی اظهار کرد: امسال کارگروه تسهیل نقش بسیار مهمی در حمایت از تولید دارد. امسال به نام رونق تولید نامگذاری شده و این ‌موضوع برای ما مهمترین مسئله است .

وی افزود: مقام ‌معظم رهبری نیز موضوع رونق را مشخص و برکات ناشی از رونق تولید را بیان کردند. امسال سالی است که هرچه بخواهد با رونق تولید رقابت کند در اولویت دوم قرار دارد. باید بتوانیم در کارگروه های تسهیل تصمیمات اجرایی و با پشتیبانی اتخاذ کنیم .

معاون هماهنگی‌ امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: توسعه واحدهای تولیدی صادرات محور و معرفی تولیدات استان در راستای جذب بازارهای بین المللی باید اولویت نخست تصمیم سازان بخش‌ اقتصادی این استان قرار گیرد. مسئولان دستگاه های مختلف اجرایی نیز وظیفه دارند با تمام ظرفیت خود از بخش تولید بخصوص صنعت که زمینه ساز اشتغال پایدار و در نهایت توسعه همه جانبه کشور و استان هستند حمایت کنند .

به گزارش ایسنا، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این جلسه گفت:  با توجه به تاکیداتی که سال گذشته برای پیگیری و رفع موانع موجود در مسیر واحدهای تولیدی وجود داشت، در مجموع طی سال گذشته ۱۴۶ کارگروه با ۸۳۳ مصوبه در استان تشکیل شد که از این تعداد ۵۵۱ مصوبه معادل ۶۶ درصد مصوبات اجرایی شده و همچنین ۳۴ درصد نیز در دست اقدام است .

محمدرضا حاجی پور افزود: علیرغم تمامی مشکلات و مسائلی که گریبانگیر تولید و صنعت بود اما کمترین مشکل و چالش در مجموعه واحدهای تولیدی وجود داشته است. ۷۰ درصد از مصوبات مربوط به تامین اجتماعی، ۶۰ درصد امور مالیاتی و در حوزه بانکی ۷۰ درصد مصوبات سرمایه در گردش و ۵۰ درصد استمهال بوده که پیگیری و اجرا شده است .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: در کارگروه ملی طی ۱۸ ماه گذشته ۱۲۱ مصوبه به واحدهای تولیدی استان مرکزی بویژه هپکو، آذراب، واگن‌پارس، ایرالکو، صفا، فولاد هیربد و پیشگامان اختصاص پیدا کرده و در حال حاضر بالغ بر ۵۸ مصوبه اجرایی نشده که عمدتا ناشی از عدم تفویض اختیارهای مناسب مجموعه دستگاه های اجرایی در استان بوده است .

حاجی پور اضافه کرد: با توجه به اقداماتی که در سنوات گذشته انجام شده و تاکیداتی که در راستای رفع موانع تولید واحدهای بزرگ داشتیم شاهد بودیم که با همت و تلاش اعضای کارگروه ملی در راستای کاهش موانع تولید امروز استان مرکزی رتبه نخست کشور در حضور فعال در کارگروه ملی و راه اندازی واحدهای راکد و غیر فعال را کسب کرده است .

وی تاکید کرد: مقرر شد که برای برخی واحدهای تولیدی با توجه به شرایطی که در استان داشتند مصوبات مربوط به کارگروه ملی اخذ شود. امیدواریم با توجه به نامگذاری سال شاهد تلاش های روزافزون دستگاه‌های اجرایی در حمایت از مجموعه واحدهای تولیدی جهت تحقق شعار سال باشیم .

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح