کد خبر : 148065
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دسامبر 2021 - 17:14
-

توصیه‌های معاون سیما به مجریان تلویزیونی

توصیه‌های معاون سیما به مجریان تلویزیونی

معاون سیما بر لزوم دقت، هوشیاری، تسلط مجریان و اجراهای در شان و تراز رسانه تاکید کرد. به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، حمید شاه‌آبادی _ معاون سیما _ در نخستین  نشست با جمعی از مجریان فعال شبکه‌های تلویزیونی که به دلیل شیوع کرونا به صورت محدود برگزار شد، گفت: حرفه

توصیه‌های معاون سیما به مجریان تلویزیونی

معاون سیما بر لزوم دقت، هوشیاری، تسلط مجریان و اجراهای در شان و تراز رسانه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، حمید شاه‌آبادی _ معاون سیما _ در نخستین  نشست با جمعی از مجریان فعال شبکه‌های تلویزیونی که به دلیل شیوع کرونا به صورت محدود برگزار شد، گفت: حرفه اجرا از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است و ویترین رسانه محسوب می‌شود، طوری که گاهی به خاطر خطای سهوی مجری، تمام تلاش و زحمات عوامل یک برنامه و حتی آنتن تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و بسیاری اوقات هم بر اساس اقدام درست و تصمیم‌گیری به جا و منطقی مجری، رسانه سربلند می‌شود.

معاون سیما با بیان اینکه اصلاح سازوکار دعوت و جذب مجری از اهداف کمیته مجریان است، اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها، تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده، اما اکنون در موقعیتی هستیم که انتظار می‌رود مجری در تراز سازمان صداوسیما حضور و نقش آفرینی کند یعنی بتواند در لحظه و روی آنتن با هوشیاری، طوری تصمیم‌گیری کند که گویی یک شخص مجرب بعد از بحث و بررسی در رابطه با یک اقدام معین تصمیم به‌جا گرفته است.

شاه آبادی تاکید کرد: مجری باید در بزنگاه‌های خاص و شرایط ویژه‌ای که پیش می‌آید روی آنتن به گونه‌ای عمل کند که گویی یک عقبه غنی از تصمیم‌گیری‌های شوراها و اتاق فکر برای گفتار او وجود دارد و این مهم، نقش مجری را از سایر عوامل متمایز می‌کند.

او با تاکید بر لزوم آگاهی داشتن و رعایت سیاست‌های اصلی سازمان از سوی مجریان، گفت: مجریان نمایندگان رسانه ملی هستند و هر اظهارنظری از سوی آنان، به حساب رسانه ملی نوشته می‌شود و بخش زیادی از کارکرد ما با یک خطا و تک‌روی آسیب دیده و زحمت بقیه همکاران نیز لطمه می‌خورد به همین منظور مجریان باید با هوشیاری بیشتری عمل کنند.

شاه آبادی افزود: در عصر حاضر که ظرفیت‌های حوزه ارتباطات از گستردگی و تنوع بسیاری برخوردار است و نظام حکمرانی جهانی هم تغییرات چشمگیری کرده و بیشتر بار خود را در حوزه رسانه گذاشته است، ما هم باید با استانداردهای روز دنیا پیش رویم.

معاون سیما خاطرنشان کرد: امروزه با حجم انبوهی از تولیدات مواجه هستیم که در برخی موارد منجر به جذب مجریان در بسترهای مختلف شده که شایسته و لازم است افرادی دارای تخصص و تبحر لازم و در شأن رسانه به این امر اختصاص یابد.

شاه آبادی با بیان اینکه انتظار فرهیختگان، اقشار مختلف مردم و مخاطبان روز به روز از رسانه افزایش می‌یابد، ادامه داد: باید به نقطه‌ای برسیم که بتوانیم بگوییم مجری ما در لحظه اجرا، از توانایی و مهارتی برخوردار است که می‌تواند از موقعیت‌های چالشی به درستی عبور کند و بیان او از اتقان و وجاهت علمی لازم برخوردار است.

معاون سیما با تاکید بر بازتعریف کارکرد کمیته مجریان تصریح کرد: رتبه‌بندی مجریان یک ضرورت است و باید نظام آموزشی این حوزه، جدی‌تر دنبال شود تا مجریان مدارج پیشرفت این حوزه را به صورت اصولی و صحیح طی کنند و سپس تحت سنجش و ارزیابی‌های دوره‌ای قرار بگیرند .

شاه آبادی گفت: هدف کمیته مجریان باید ارتقای سطح اجرای همکاران باشد و برای رسیدن به این مهم، هم مجریان و هم کمیته مربوطه باید با دانش و منابع جدید، خود را به روز کرده و کمیته مجریان نیز به صورت دوره‌ای عملکرد ایشان را ارزیابی کند.

معاون سیما افزود: برای رسیدن به قله موفقیت باید از نظام آموزش و ارزشیابی مستمر بهره برد تا مشخص شود برای هر برنامه چه کسی صلاحیت لازم را برای اجرا دارد. کار خطیر اجرا مجموعه ای از بایدها و نبایدها را می طلبد و یک مجری تراز ، علاوه بر ویژگی‌های حرفه‌ای و تجارب لازم ، باید دارای تعهد لازم در قبال رسانه باشد و ضمن وفاداری به سیاست‌های رسانه، اخلاق حرفه‌ای را نیز رعایت کند.

معاون سیما ادامه داد: تلویزیون مجموعه‌ای از ساختارها و گونه‌های متنوع را شامل می‌شود که هر حوزه نیاز به یک مجری متخصص دارد و پرورش این مجریان، تشکیل هیات‌های تخصصی زیر نظر استادان، پیشکسوتان و صاحبنظران هر حوزه را می‌طلبد.

او افزود: به عنوان راهبرد عملیاتی، این هیات‌های تخصصی باید برای افراد، نسخه‌های آموزشی و مهارت‌های فردی تجویز کنند. اگر ما طی یک برنامه سه ساله نظام آموزش مجریان را به اجرا بگذاریم ظرف این مدت، تراز اجرا در رسانه به جایگاه مطلوبی می‌رسد.

شاه‌آبادی همچنین با اشاره به در پیش بودن سال جدید و نوروز گفت: نوروز ایام تغییر و تحول و امیدآفرینی است. به همین دلیل هم طراوت و شادی آفرینی در برنامه‌های این مناسبت، از ماموریت‌های اصلی سیما است و مجریان باید به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.

معاون سیما همچنین با اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰، گفت: از آن جایی که یکی از تاثیرگذارترین قشرها در مدیریت افکار عمومی، مجریان هستند، در شرایطی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی و بدخواهان به دنبال ایجاد فضای دو قطبی در جامعه در انتخابات پیش رو هستند این انتظار وجود دارد مجریان با هوشیاری، مدیریت و رفتار هماهنگ و منسجم برای جلوگیری از ایجاد چنین فضایی، مردم را برای مشارکت در انتخابات و انتخاب آگاهانه، تشویق و ترغیب کنند.

در این نشست مجریان هم دغدغه‌های خود را در حوزه‌هایی چون آموزش‌های منظم و ارائه منابع به روز، تعامل نزدیک تر مدیران با مجریان، استفاده از تجربیات پیشکسوتان و افراد خبره، امنیت شغلی و حمایت از مجریان، بازنگری در سیاست استفاده از سلبریتی ها به عنوان مجری، تربیت مجریان حوزه کودک، بیان کردند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح