کد خبر : 110827
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 20:40
-

تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی چشم‌انتظار دریافتِ مطالبات / لزوم مانع‌زدایی از صنایع صادرات محور

تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی چشم‌انتظار دریافتِ مطالبات / لزوم مانع‌زدایی از صنایع صادرات محور

عکس خبر تزیینی است. دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی کشور با بیان اینکه تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گرفتار بحران نقدینگی بوده و منتظر دریافت مطالبات‌شان از وزارت بهداشت هستند، گفت: پیش ا ز آنکه دیر شود و فرصت‌های تجاری و صادراتی از دست رود، مسوولان باید در این خصوص گره‌گشایی کنند. مریم قاسمی –

تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی چشم‌انتظار دریافتِ مطالبات / لزوم مانع‌زدایی از صنایع صادرات محور
عکس خبر تزیینی است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی کشور با بیان اینکه تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی گرفتار بحران نقدینگی بوده و منتظر دریافت مطالبات‌شان از وزارت بهداشت هستند، گفت: پیش ا ز آنکه دیر شود و فرصت‌های تجاری و صادراتی از دست رود، مسوولان باید در این خصوص گره‌گشایی کنند.

مریم قاسمی – دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در گفتگو با ایسنا گفت: ظرفیت بسیار عظیمی در صنعت تجهیزات پزشکی برای صادرات و ارزآوری نهفته است ولی متاسفانه مدیران و تصمیم گیران، توجه و اعتنای لازم را به این صنعت مبذول نمی‌دارند و این صنعت زیرسایه صنعت داروسازی، مغفول مانده است.

وی ادامه داد: نظم و انضباط مالی و همچنین مانع زدایی از صنایع صادرات محور باید هر چه زودتر در حوزه وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی شکل گیرد و مدل‌های اقتصادی برای آن درنظر گرفته شود و این مهم جز با بهبود مولفه‌های حکمرانی در حوزه تجهیزات پزشکی محقق نمی‌شود.

قاسمی اضافه کرد: وقتی از حکمرانی خوب صحبت می‌کنیم، منظورمان یک دانش منسجم و کارآمد است، نه شعار زدگی و گفتار درمانی. اما آنچه که می بینیم فاصله زیادی با نقطه مطلوب دارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی افزود: اخیرا، در راستای حمایت از تولید صادرات محور و گشایش مرزهای صادراتی در حوزه تجهیزات پزشکی، یک هیات تجاری از کنیا بازدیدهای مفصلی از خطوط تولید چند شرکت حوزه تجهیزات پزشکی در شهرک صنعتی شمس آباد داشتند و مبهوت توانمندی‌های کارآفرینان ایرانی شدند.

وی ادامه داد: این بازدیدها، بدون ثمر و نتیجه نبود و در ادامه آن، یک تفاهم‌نامه سه جانبه فی مابین کنسرسیوم اَویتل کنیا و انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی به امضا رسید که استمرار چنین برنامه‌هایی می‌تواند نویدبخش روزهای بهتر برای صنعت تجهیزات پزشکی باشد.

وی تصریح کرد: از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری جهت تسهیل تجارت بین دو کشور در زمینه تجهیزات پزشکی، تجهیز بیمارستان‌ها و همکاری برای انتقال فناوری و ساخت مشترک تجهیزات پزشکی در هر دو کشور اشاره کرد.

قاسمی اضافه کرد: حمایت از صادرات، صرفا یک شعار و مفهوم ذهنی نیست و باید به صورت عملیاتی به آن ورود کرد و امیدواریم نمایندگان اقتصادی و تجاری ایران در سفارتخانه‌های کشورمان در سایر کشورها، هرچه زودتر فعال شوند و مسئولیت رایزنی فعالانه برای توسعه صادرات حوزه تجهیزات پزشکی را برعهده گیرند.

وی در پایان اضافه کرد: مسئولین فراموش نکنند که تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، گرفتار بحران نقدینگی و سخت منتظر دریافت مطالبات‌شان از وزارت بهداشت هستند و پیش ا ز آنکه دیر شود و فرصت های تجاری و صادراتی از دست برود، باید در این خصوص گره گشایی کنند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح