کد خبر : 82520
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 1:48
-

تولید قارچ گانودرما؛ شغلی خانگی برای همه

تولید قارچ گانودرما؛ شغلی خانگی برای همه

ایسنا/زنجان یک فعال حوزه تولید قارچ صدفی و گانودرما گفت: تولید قارچ گانودرما در محیط خانه نیز می‌تواند انجام شود. ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی جوانان و نیز استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های عظیم نیروی جوان، مستعد و تحصیل‌کرده کشور در راستای تحقق توسعه پایدار فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و اشتغال، یکی از اهداف تفاهم‌نامه

تولید قارچ گانودرما؛ شغلی خانگی برای همه

ایسنا/زنجان یک فعال حوزه تولید قارچ صدفی و گانودرما گفت: تولید قارچ گانودرما در محیط خانه نیز می‌تواند انجام شود.

ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی جوانان و نیز استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های عظیم نیروی جوان، مستعد و تحصیل‌کرده کشور در راستای تحقق توسعه پایدار فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، ورزشی، کارآفرینی و اشتغال، یکی از اهداف تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت ورزش ‌و جوانان و جهاددانشگاهی است.

در این راستا مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی زنجان (منش)، موضوعاتی از قبیل مشارکت در برگزاری نشست‌های تخصصی، همایش‌ها، سمینارها، کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی و اشتغال، همچنین استفاده از توانمندی‌های علمی، تخصصی و تجربیات جهاددانشگاهی را در راستای اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای حوزه جوانان بر عهده دارد.

برگزاری کارگاه‌ها و رویدادهای آموزشی کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار ویژه جوانان علاقه‌مند به کارآفرینی در حوزه‌های مختلف از قبیل رویداد «دیدار» در قالب بازدید حضوری از تجربیات موفق کارآفرینی، یکی از برنامه‌های تدوین شده است که مرکز تولید قارچ صدفی و گانودرما در زنجان میزبان چهارمین رویداد «دیدار» جهاددانشگاهی زنجان بود.

مسعود مولاوردی در رابطه با آغاز کار خود، اظهار کرد: در ابتدا کار خود را در مرکز خدمات تخصصی پایش محصولات کشاورزی و فرآورده‌های غذایی جهاددانشگاهی آغاز کردیم و در این راستا پژوهشی برای محصولات سالم داشتیم که به سمت تولید قارچ گانودرما حرکت کردیم و حال صفر تا صد تولید این محصول را در مرکز خود انجام می‌دهیم.

وی افزود: در فاز اول تولید در حجم کم با دو تن کمپوست آغاز کردیم و تولیدات خوبی اتفاق افتاد. با شرکت‌های دارویی موجود در تهران برای فروش عمده قرارداد بسته و خوشبختانه مشکلی در رابطه با بازار وجود ندارد و پس از گسترش نیز با یک شرکت تولیدکننده لوازم آرایشی و بهداشتی قرارداد فروش داریم.

این تولیدکننده قارچ گانودرما و قارچ صدفی، ادامه داد: در حال حاضر تولید فاز آزمایشی کمپوست قارچ گانودرما به پایان رسیده و تولید نیمه صنعتی به زودی آغاز می‌شود. تفاوتی که در تولید قارچ گانودرما با دیگر قارچ‌ها وجود دارد، زمان چهار ماهه برای تولید است ولی قارچ‌های دکمه‌ای دو ماه برای تولید زمان نیاز دارد. در قارچ دکمه‌ای فعالیت، هزینه و کارگر بیشتری نیاز است ولی تولید قارچ گانودرما، هزینه و کارگر کمتری نیاز دارد ولی توجهات ویژه‌ای در امر تولید نیاز است تا زیان به وجود نیاید.

مولاوردی با بیان اینکه قارچ گانودرما یک تجزیه‌کننده اولیه است که می‌تواند مواد سلولزی در خاک، خاک‌اره و برخی مواد نیشکری را تجزیه می‌کند، تصریح کرد: برای تولید قارچ گانودرما بذر در خاک‌ گسترش یابد و در مرحله بعد کمپوست وارد جریان تولید می‌شود. به بستر کشت قارچ کمپوست گفته می‌شود که کمپوست قارچ گانودرما شامل خاک‌اره، سولفات کلسیم، آهن و … است.

وی در رابطه با نحوه ورود به این شغل، یادآور شد: فرد برای ورود به هر شغلی باید حتماً اطلاعات عمومی در رابطه با آن داشته باشد ولی قبل از آن باید در دوره‌های آموزشی شرکت کرده و اصول اولیه کار عملی را بیاموزند. پس از پایان دوره باید فرد شرایط خود را با شرایط تولید قارچ بسنجد و مطمئن شود که می‌تواند زمان و هزینه لازم را صرف این کار کند. جهاددانشگاهی استان زنجان در حوزه تولید قارچ دکمه‌ای و گانودرما کلاس‌های آموزشی مفیدی را برگزار می‌کند و ارائه مشاوره سبب کاهش ریسک کار می‌شود.

این کارآفرین با یادآوری اینکه برای کسی که هیچ آموزشی در این رابطه نداشته و به اصطلاح از صفر شروع می‌کند، تصریح کرد: آموزش تئوری و عملی چهار ماه زمان نیاز دارد. جهاددانشگاهی پس از برگزاری دوره تئوری، دوره عملی را به‌عنوان مشاور در کنار متقاضی حضور می‌یابد و سبب می‌شود که دوره آموزشی و ورود به بازار زمان کمتری داشته باشد.

این تولیدکننده قارچ گانودرما و قارچ صدفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان در خانه با رعایت شرایط تولید قارچ دکمه‌ای تولید می‌کنند و در بحث قارچ گانودرما نیز با رعایت شرایط می‌توان آن را در خانه‌ها تولید کرد؛ حجم کاری برای قارچ گانودرما کمتر است ولی نیاز به رعایت نکات بهداشتی بیشتری دارد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح