کد خبر : 82066
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 نوامبر 2021 - 21:21
-

«تولید» نسخه شفابخش کشور است

«تولید» نسخه شفابخش کشور است

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز «تولید» نسخه شفابخش کشور است، گفت: باید بیش‌ازپیش به تولید توجه کنیم پاسخگویی به نیاز مردم تولید را به همراه خواهد داشت و باید محصولات خود را بر اساس نیاز جامعه طراحی و تولید کنیم. لطف‌الله سیاهکلی در دومین همایش

«تولید» نسخه شفابخش کشور است

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز «تولید» نسخه شفابخش کشور است، گفت: باید بیش‌ازپیش به تولید توجه کنیم پاسخگویی به نیاز مردم تولید را به همراه خواهد داشت و باید محصولات خود را بر اساس نیاز جامعه طراحی و تولید کنیم.

لطف‌الله سیاهکلی در دومین همایش اعطای گواهینامه تندیس رعایت حقوق مصرف‌کنندگان استان قزوین که ۱۶ تیر با حضور عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در یکی از واحدهای تولیدی قزوین واقع در شهرک کاسپین برگزار شد، اظهار کرد: تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در کشور نسبت به سایر صنایع خوش درخشیدند؛ صنایع خودروسازی علیرغم حمایت‌ها موفقیت چندانی نداشتند و صنایع لوازم‌خانگی از حمایت چندانی نیز برخوردار نبوده‌اند اما بااین‌حال موفقیت کسب کرده‌اند چراکه بازار محل رقابت است و باید بازار را برای رشد گروهی صنایع مهیا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز «تولید» نسخه شفابخش کشور است، تصریح کرد: باید بیش‌ازپیش به تولید توجه کنیم پاسخگویی به نیاز مردم تولید را به همراه خواهد داشت و باید محصولات خود را بر اساس نیاز جامعه طراحی و تولید کنیم؛ پس از تولید چرخه توزیع و خدمات حائز اهمیت است متأسفانه در کشور رشته دانشگاهی در خصوص مصرف‌کننده نداریم درصورتی‌که در دانشگاه‌های دنیا رشته‌های مرتبط با آن وجود دارد و به تربیت نیرو می‌پردازند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تا زمانی که فهم درست از مصرف‌کننده نداشته باشیم در بازارهای جهانی موفقیت کسب نخواهیم کرد، تشریح کرد: باید اعتماد مصرف‌کننده را جلب کنیم. پس از جلب اعتماد باید رضایتمندی مشتری را مدنظر قرار دهیم تا وفاداری اتفاق بیفتد اگر مشتری وفادار نباشد تولیدکننده قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود. شرکت‌های مطرح دنیا در ابتدا ذائقه‌سازی و نیازسازی می‌کنند که ازجمله این موارد می‌توانیم به تولید شکلات تلخ توسط شرکت‌های مطرح دنیا اشاره کنیم.

وی بابیان اینکه این آمادگی در مجلس وجود دارد که مسائل قانونی برای تولید داخل را رفع کند، خاطرنشان کرد: در کشور مشکل قانون نداریم بلکه مشکل مقررات وجود دارد چون سیستم مقررات نویسی نداریم. مجلس قانون را می‌نویسد و دولت آن را نگارش می‌کند حقیقت امر این است که مقررات باید از جانب مصرف‌کنندگان حاصل شود.

با تصویب قوانین مناسب باید از تولیدکننده حمایت کنیم

هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین در این مراسم اظهار کرد: امروز کشور ما در حوزه دانش جزو کشورهای برتر منطقه است و توسعه علم و فناوری رشد روزافزونی داشته است و همین امر کمک می‌کند تا مسیر توسعه با شتاب بیشتری طی شود. طی این سال‌ها دانشگاه و صنعت کنار هم قرارگرفته‌اند و توسط شرکت‌های دانش‌بنیان پیوندی بین آن‌ها برقرار شده است و امیدواریم مسیر توسعه کشور را آسان‌تر از گذشته طی کنیم.

وی ادامه داد: اعتماد تولیدکننده و مصرف‌کننده حائز اهمیت است وقتی از زندگی جمعی سخن می‌گوییم اعتماد بین مردم و حاکمان مطرح می‌شود وقتی بین مردم و مسئولین اعتماد متقابل شکل گیرد مشکلات به‌راحتی مدیریت می‌شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: هرچقدر تولیدکنندگان بتوانند مردم را در کنار خود داشته باشند سرعت توسعه و رفاه اقتصادی در جامعه افزایش پیدا می‌کند لذا دولت در کنار تولیدکننده و تولیدکننده نیز در کنار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر شاهد تحولات چشمگیر در حمایت از مصرف‌کننده بودیم، گفت: دولت باید با حمایت از تولیدکننده به صادرات کمک کند و جوایز صادراتی یکی از مشوق‌های این امر به شمار می‌رود که در چند سال اخیر مورد غفلت قرار گرفته است اگر تولیدکننده در عرصه خارجی نقش‌آفرینی نکند نمی‌تواند کیفیت محصول خود را در داخل کشور ارتقا دهد.

جمالی‌پور تصریح کرد: با تصویب قوانین مناسب باید از تولیدکننده حمایت کنیم. رسالت مهمی در بازنگری قوانین در تولید داریم و قطعاٌ این بازنگری بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

اشتغال ۱۵۷ هزار نفر در بخش صنعت استان قزوین

رضا افضلی، رئیس سازمان صمت استان قزوین اظهار کرد: تولیدکنندگان در یک جنگ نابرابر می‌جنگند و تلاش دوچندان دارند به همین جهت در تلاش بودیم از تولیدکنندگانی که حقوق مصرف‌کننده را رعایت می‌کنند تقدیر کنیم که به دلایل شرایط کرونایی این امر امکان‌پذیر نبود.

وی گفت: در استان قزوین بالغ‌بر ۳۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و متوسط فعالیت دارند و در ۲۰ نقطه استان مستقر هستند، در صنعت استان رسته‌های مختلفی فعالیت دارند و ۱۵۷ هزار نفر در حوزه صنعت شاغل هستند؛ ۵۰ درصد واحدهای تولید مواد شوینده‌های کشور در قزوین مستقرند و سرامیک، کاشی و شیشه جزو صنایع مطرح استان هستند.

مهرداد نجفیان، نماینده بخش خصوصی اظهار کرد: تولید با همت تمام ارگان‌ها شکل می‌گیرد و علی‌رغم همه مشکلات، تسهیلاتی برای رفع موانع تولید پرداخت شده است؛ تولیدکنندگان ارز حاصل از صادرات را وارد کشور کردند. فراموش نکنیم که دنیا حول محور برنامه‌ریزی می‌چرخد و باید تولید را با برنامه‌ریزی دریابیم و پیش از افزایش قیمت به دنبال راهکار باشیم.

وی با اشاره به اینکه برای قیمت‌گذاری با مشکل مواجه هستیم، اضافه کرد: تولیدکننده مواد اولیه را با قیمت بالا تهیه می‌کند، اغلب قیمت مصرف‌کننده ۲ ماه بعد اعلام می‌شود و این سؤال مطرح می‌شود که طی این ۲ ماه تولیدکننده چه باید کند؟!

رعایت حقوق مصرف‌کنندگان باید در کشور نهادینه شود

مهدی بخشنده، رئیس اتاق بازرگانی تصریح کرد: طی ۲ دهه اخیر ایران از کشوری تولیدکننده به کشوری صنعتی تبدیل‌شده است؛ ما امروزه شاهد دانش فنی، ساخت ماشین‌آلات و صادرات هستیم. برای صادرات نیاز داریم تولیدکنندگان بر اساس استانداردهای بین‌المللی تولید کنند برای همین حقوق حمایت از مصرف‌کنندگان یک اصل است و مطمئنیم تولیدکنندگان در این اثر تلاش خود را می‌کنند و با تلاشی که این‌ها در دوران تحریم‌ها داشتند در برخی از صنایع خودکفا شویم.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس با قوانین تسهیلگر می‌توانند به تولیدکنندگان کمک کنند؛ امید داریم شاهد صدور بخشنامه‌های روزانه و هفتگی نباشیم.

بخشنده بیان کرد: رعایت حقوق مصرف‌کنندگان باید در کشور نهادینه شود و به مصرف‌کننده داخلی این اطمینان را بدهیم که می‌توانند به آن تکیه کنند و سراغ کالاهای بی‌کیفیت خارجی نروند و خرید کالای ایرانی را به‌عنوان کالای کیفی و استاندارد در اولویت قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تصریح کرد: در خصوص حقوق و تولیدکنندگان باید بگوییم تولیدکنندگان ایثارگران خط مقدم جنگ اقتصادی هستند و شرایط پیش‌آمده درخور این افسران نیست.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از ۴۵ تولیدکننده استان قزوین تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح