کد خبر : 124662
تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 19:36
-

ثبت نام ۵۶۸ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهرستان تبریز

ثبت نام ۵۶۸ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهرستان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان تبریز از ثبت نام ۵۶۸ نفر در انتخابات شورای اسلامی خبر داد. بهروز مهدوی امروز چهارشنبه، ۲۷ اسفند در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار ثبت نام کنندگان جهت حضور در انتخابات ششمین دوره شورای شهر در شهرستان تبریز اظهار کرد: تعداد کل ثبت نام کنندگان در انتخابات ۵۶۸ نفر است که

ثبت نام ۵۶۸ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهرستان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان تبریز از ثبت نام ۵۶۸ نفر در انتخابات شورای اسلامی خبر داد.

بهروز مهدوی امروز چهارشنبه، ۲۷ اسفند در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین آمار ثبت نام کنندگان جهت حضور در انتخابات ششمین دوره شورای شهر در شهرستان تبریز اظهار کرد: تعداد کل ثبت نام کنندگان در انتخابات ۵۶۸ نفر است که ۵۰۱ نفر از تبریز، ۲۱ نفر از خسروشهر، ۲۲ نفر از سردرود و ۲۴ نفر نیز از سردرود ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۴۷۸ نفر مرد و ۹۰ نفر نیز زن هستند و به لحاظ درصدی نیز ۸۴ درصد مرد و ۱۶ درصد زن هستند.

وی در خصوص مدرک تحصیلی ثبت نام کنندگان خاطرنشان کرد: ۳۴ نفر با مدرک دکترا، ۲۱۱ نفر با مدرک کارشناسی ارشد، ۲۴۳ نفر با مدرک کارشناسی، ۲ نفر کاردانی، یک نفر دیپلم و ۱۰ نفر نیز با مدرک حوزوی ثبت نام کردند.

فرماندار شهرستان تبریز در رابطه با نسبت ثبت نام کنندگان به هر کرسی شورای شهر نیز گفت: در تبریز ۳۸/۵ نفر، در باسمنج ۵ نفر، در سردرود ۴/۵ نفر و در خسروشاه ۴ نفر برای هرکرسی ثبت نام کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص فراوانی شغلی داوطلبان حضور در انتخابات بیان کرد: ۱۷۸ نفر فرهنگی و یا کارمند، ۱۴۹ نفر شغل آزاد، ۵۴ نفر بازنشسته و ۶ نفر نیز روحانی هستند.

مهدوی در تشریح میزان ثبت نام کنندگان نسبت به ادوار قبل خاطر نشان کرد: در دوره چهارم ۵۴۵ نفر و در دوره پنجم ۷۵۰ نفر ثبت نام کرده بودند که با مقایسه ۵۶۸ نفر ثبت نام کننده در این دوره، مشاهده می‌شود که میزان ثبت نام این دوره نسبت به دوره پنجم ۲۲ درصد کاهش یافته است.

وی در تشریح روند بررسی صلاحیت داوطلبان نیز اظهار کرد: امروز تمامی اسامی را به مراجع چهارگانه (نیروی انتظامی و ادارات کل اطلاعات، دادگستری و ثبت احوال استان) می‌فرستیم تا در عرض ۱۰ روز صلاحیت داوطلبان را بررسی و جوابیه را به هیأت اجرایی ارسال خواهند کرد.

وی ادامه داد: هیأت اجرایی نیز تا ۲۲ فروردین به صلاحیت ها رسیدگی می‌کنند که بعد از این تاریخ نتیجه  به هیأت نظارت بر انتخابات ارسال خواهد شد و هیأت نظارت نیز تا روز هفتم اردیبهشت صلاحیت ها را بررسی کرده و روز بعد مراتب را به فرمانداری شهرستان اعلام خواهند کرد

فرماندر شهرستان تبریز متذکر شد: داوطلبان چهار روز فرصت دارند تا شکایت خود را نسبت به نتیجه بررسی صلاحیت ها اعلام کنند که اگر بازهم صلاحیت شان احراز نشد می‌توانند به هیأت نظارت بر انتخابات استان شکایت کنند.

وی اضافه کرد: داوطلبین کلانشهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند در صورت عدم احراز صلاحیت شان از سوی هیأت نظارت بر انتخابات استان، به هیأت نظارت بر انتخابات مرکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه تا روز ۱۶ خرداد نتایج نهایی از سوی هیأت نظارت بر انتخابات اعلام خواهد شد، گفت: اسامی نامزدهای تأیید صلاحیت شده از طریق آگهی عمومی اطلاع رسانی خواهد شد و کاندیداها طی هفت روز (۲۰ الی ۲۶ خرداد) فرصت دارند تا تبلیغات کنند و روز ۲۷ خرداد نیز تبلیغات ممنوع خواهد شد.

مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: روز ۲۸ خرداد انتخابات شورای شهر همزمان با ریاست جمهوری برگزار خواهد شد که بغیر از تهران در ۷ کلانشهر کشور انتخابات شورا بصورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور به این صورت برگزار خواهد شد که نام نویسی رای دهندگان الکترونیکی ولی صندوق ها به همان شکل سابق خواهد بود اما در ۷ کلانشهر کشور انتخابات شورا به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد و هیچگونه کاغذ استفاده نمی‌شود.

وی در خصوص تبلیغات زود هنگام کاندیداها اظهار کرد: هرگونه تبلیغ قبل از مشخص شدن صلاحیت افراد ممنوع است و در فضای مجازی نیز به شرطی که عنوان نشود که فرد مورد نظر کاندیدای انتخابات است، تخلف محسوب نمی‌شود در غیر اینصورت در روند صلاحیت ها تاثیر گذار خواهد بود.

فرماندار شهرستان تبریز در خصوص افرادی که دارای پرونده قضایی دارند ولی گواهی سوء پیشینه اخذ کرده اند نیز گفت: بعضی از پرونده ها در سوء پیشینه افراد قید نمی‌شود چون بعضی مسائل جنبه‌ی اتهامی دارد و باید دید این اتهام تبدیل به صدور رأی شده است یا خیر.

وی ادامه داد: قطعا در استعلام دستگاه قضایی قید خواهد شد که فرد مورد نظر در پرونده ای مشکل دارد یا اینکه برائت شده است و حتی از طرف هیأت های نظارت اسناد دال بر برائت داوطلبین نیز از آنها اخذ خواهد شد.

مهدوی در رابطه با استفاده کاندیداها از امکانات دولتی تاکید کرد: هرگونه استفاده امکانات دولتی( اعم از تریبون نماز جمعه، تریبون های رسانه ملی و…) ممنوع است و در مورد مکان های ورزشی و … که در اختیار بخش خصوصی است اگر کاندیدا هزینه اجاره آنجا را بپردازد، مشکلی نیست و البته باید شرایط برای همه یکسان و برابر باشد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح