کد خبر : 69761
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 نوامبر 2021 - 23:13
-

جای خالی سواد آبی

جای خالی سواد آبی

مدیرکل ارتباط با مشتریان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر مهم ترین نیاز صنعت آب تغییر دانش و ایجاد سواد آبی و اطلاع رسانی آن در کشور است چراکه تنها از این طریق می توان این مایه حیات را برای آیندگان حغفظ کرد. سیدعلی سیدزاده در گفت و گو با ایسنا،

جای خالی سواد آبی

مدیرکل ارتباط با مشتریان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: در حال حاضر مهم ترین نیاز صنعت آب تغییر دانش و ایجاد سواد آبی و اطلاع رسانی آن در کشور است چراکه تنها از این طریق می توان این مایه حیات را برای آیندگان حغفظ کرد.

سیدعلی سیدزاده در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه امروز با نام افکار عمومی و رسانه نامگذاری شده است که مهم ترین حوزه اجرایی در این بخش است، اظهار کرد: این مساله تاثیر بسیاری  در میزان صرفه جویی مشترکان دارد و در واقع رسانه مهم ترین ابزار برای فرهنگسازی در حوره آب است و ما به دنبال این هستیم که فرهنگ مصرف آب را از طریق مدیریت مصرف ایحاد کنیم و به نوعی تغییر در نگرش، افکار و عمل افراد به وجود آوریم.
وی با بیان اینکه نقطه آغازین ایجاد فرهنگ در حوزه مدیریت مصرف آب ایجاد دانش و افزایش سطح آگاهی جامعه در این حوزه است، گفت: ارتقای این دانش از طریق تولید محتوا و انتقال آن از طریق رسانه به مشترکان صورت می گیرد و مهمترین ابزار در این حوزه رسانه و به عبارت بهتر اطلاع رسانی است، تا کنون در طول سالیان گذشته اقدامات خوبی انجام شده است اگرچه این اقدامات وابسته به منابع مالی دراختیار بوده اما توانستیم تا حدودی در این زمینه موفق باشیم.
مدیرکل ارتباط با مشتریان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تاکید بر اینکه می بایست اقدامات بیشتری در حوزه فرهنگسازی منابع آبی در کشور صورت بگیرد و این موضوع نیازمند تامین منابع مالی باتوجه به گستردگی ایران است، گفت: باید بتوانیم در تمام سطوح تاثیرگذار باشیم، افکار عمومی یک واژه دو کلمه ای است اما در جامعه بعد وسیعی دارد و می تواند تاثیر زیادی در روند اجرای تمام امور بگذارد.
سیدزاده با بیان اینکه می بایست متناسب با تمام اقشار جامعه فرهنگسازی در حوزه مدیریت مصرف آب صورت بگیرد، اظهار کرد: آمار و اطلاعات نشان میدهد که روند سرانه مصرف آب در ایران طی سال های گذشته کاهشی بوده، هرچند که این روند چندان محسوس نیست اما نشان میدهد که اقداماتی که در حوزه فرهنگسازی صورت گرفته تاثیرگذار بوده است و مردم با مسائل و مشکلات آبی آشنا هستند.
وی با اشاره به اهمیت سواد آبی در کشور، گفت: تمام سعی و تلاش ما باید این باشد که سواد آبی را در جامعه توسعه دهیم و این مساله مربوط به تغییر در دانش می شود و اگر بتوانیم ساز و کاری را ایجاد کنیم که این مساله در حوزه آب توسعه یابد می توانیم دانش آبی را ایجاد کنیم و این موضئع تاثیرات بسیاری در تغییر رفتارهای فردی و اجتماعی دارد.
به گفته مدیرکل ارتباط با مشتریان شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور زمانی که فرد از وضعیت منابع آبی مطلع شود نسبت به آن حساس خواهد شد و قطعا مصرف بهینه در حوزه منابع آبی صورت می گیرد و می توانیم این مایه حیات را برای آیندگان حفظ کنیم لذا باید گفت که تغییر دانش و ایجاد سواد آبی مهم ترین سیاست در بخش آب است.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ثبت آگهی رایگان

ثبت برند

سم برای موش

دفع موریانه

سم برای ساس

سم برای سوسک

کنسرت معین زندی کیش 10 اسفند 1403 ( خرید بلیط )

مونتاژ برد الکترونیکی

تور گوا نوروز 1404

آسانسور

رژیم کتوژنیک

نمایندگی لباسشویی اسنوا

اجاره خودرو

نمایندگی بوتان کرج

عصر موزیک

تعمیرات لپ تاپ

ایرواشر

تور کربلا هوایی

ای آی موزیکال

خرید لوله و اتصالات با بهترین قیمت و کیفیت

قیمت روغن سیر سیاه

قرص لاغری جی سی

عطر لطافه

آزمایشات طب کار بدو استخدام

میلگرد بستر

میز اداری

ثبت شرکت

شیرگازی اذر

بانک کتاب

روبیک موزیک

خرید گرماتاب

دوربین سیمکارت خور ارزان

رتبه بندی شرکت

مانیتور دنا

پشتیبانی بانک رسالت

چوب پلاست

پشتیبانی سامانه کاتب

پشتیبانی سامانه کاتب

سئو سایت پزشکی

تشک دو نفره

اجاره خودرو

خرید صندل عمده

زير نويس ساز

اهمیت استفاده از رپورتاژ

شیشه ماشین

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی