کد خبر : 97199
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 1:48
-

جزئیات برگزاری آزمون جامع گردشگری در خراسان رضوی

جزئیات برگزاری آزمون جامع گردشگری در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ۸۸۵ داوطلب از خراسان رضوی روز جمعه ۱۵ مرداد ماه در آزمون جامع گردشگری کشور شرکت خواهند کرد. داوطلبان در صورت قبولی گواهینامه دوره آموزشی خود را که قابل ترجمه نیز است را به صورت الکترونیک از وزارتخانه میراث فرهنگی دریافت می‌کنند. یوسف

جزئیات برگزاری آزمون جامع گردشگری در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: ۸۸۵ داوطلب از خراسان رضوی روز جمعه ۱۵ مرداد ماه در آزمون جامع گردشگری کشور شرکت خواهند کرد. داوطلبان در صورت قبولی گواهینامه دوره آموزشی خود را که قابل ترجمه نیز است را به صورت الکترونیک از وزارتخانه میراث فرهنگی دریافت می‌کنند.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص روند برگزاری آزمون سراسری گردشگری در خراسان رضوی، اظهار کرد: به جهت تقویت نیروهای فعال در حوزه گردشگری پس از اتمام دوره‌های آموزشی در موسسات گردشگری تحت مجوز وزارت و اداره‌کل میراث فرهنگی، برای هفت رشته آزمون جامع کشوری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این آزمون دو بار در سال برگزار می‌شود که با توجه به مسائل کرونا و سردی هوا، دو سالی است که نوبت دوم این آزمون در فصل زمستان برگزار نشده است. آزمون جامع گردشگری همانند آزمون‌های سراسری قرار است روز جمعه، ۱۵ مرداد ماه برگزار شود که از سوی ستاد کرونا مجوز گرفته و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در سال گذشته با ۸۱۵ شرکت‌کننده و متقاضی در تمام رشته‌ها رتبه نخست کشور را در آزمون جامع گردشگری به خود اختصاص داده بود. در سال جاری ۸۸۵ شرکت‌کننده از خراسان رضوی در این آزمون شرکت خواهند کرد و از این حیث پس از تهران در جایگاه دوم کشور قرار داریم.

بیدخوری تصریح کرد: تمام فرایند ثبت‌نام در پوشش سایت انجام شده که توسط اداره‌کل میراث فرهنگی هر استان بررسی می‌شود. هزینه آزمون برابر مصوبه شورای آموزش وزارت خانه ۱۲۰ هزار تومان است که داوطلبان در مرحله انتهایی پس از تایید فرایند مراحل آزمون آن را پرداخت خواهند کرد. همچنین کارت ورود به جلسه یک هفته پیش از برگزاری آزمون صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: داوطلبانی که رشته تحصیلی آنان مرتبط با حوزه گردشگری نیست باید دوره‌های آموزشی خود را به صورت حضوری طی کنند، اما کسانی که فارغ‌التحصیل رشته‌های گردشگری هستند نیاز به گذراندن کلاس در موسسات مختلف ندارند و هنگام آزمون از طریق یک موسسه اقدام به ثبت نام کرده و به عنوان فراگیر غیرحضوری و با رشته مرتبط در آزمون شرکت خواهند کرد که در صورت پذیرفته شدن در آزمون گواهینامه دوره آموزشی برای آنان صادر خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: این آزمون به صورت استانی در هفت دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، مدیرفنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری، کارشناس ارزیابان طرح تطبیق ضوابط تاسیسات، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، راهنمایان طبیعت‌گردی و راهنمایان زمین گردشگری (ژئوتوریسم) برگزار می‌شود.

بیدخوری یادآور شد: شرط قبولی در آزمون کسب حداقل نمره ۱۰ برای کسانی که رشته نامرتبط دانشگاهی و کسب حداقل نمره ۱۲ برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با حوزه گردشگری است. در صورت قبولی گواهینامه دوره آموزشی به صورت الکترونیک توسط وزارتخانه صادر می‌شود که قابل ترجمه بوده و از پنل هر داوطلب قابل دریافت است.

وی در خصوص اعتبار گواهینامه‌های دوره‌های گردشگری عنوان کرد: تا سال گذشته اعتبار گواهینامه‌ها بدون تاریخ بود، اما با کار خوبی که در این حوزه انجام شده یک دوره ۵ ساله برای آن تعریف کرده‌اند. از سال گذشته کسانی که از قبل این دوره‌ها را گذارنده‌اند باید حتما دوره مجدد برای به ‌روزرسانی را پس از ۵ سال مجددا طی کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح