کد خبر : 87243
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 1:14
-

جنگ فرانسه در آفریقا به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد

جنگ فرانسه در آفریقا به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد

بر اساس اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه، “جنگ ابدی” فرانسه در غرب آفریقا به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ماه گذشته اعلام کرد که عملیات هشت ساله “برخان” به زودی پایان می‌یابد. با این حال شواهد نشان می‌دهد که قرار نیست این

جنگ فرانسه در آفریقا به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد

بر اساس اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه، “جنگ ابدی” فرانسه در غرب آفریقا به این زودی‌ها پایان نخواهد یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه ماه گذشته اعلام کرد که عملیات هشت ساله “برخان” به زودی پایان می‌یابد. با این حال شواهد نشان می‌دهد که قرار نیست این جنگ به شدت نامحبوب به این زودی‌ها پایان یابد.

ماکرون اخیرا افشا کرد که تنها نیمی از ۵۱۰۰ نیروی مستقر در عملیات برخان واقع در غرب آفریقا به خانه باز می‌گردند و باقی نیروها به طرف جنوب نقل مکان می‌کنند و در آنجا مستقر می‌شوند.

ماکرون روز جمعه پس از نشستی با رهبران کشورهای منطقه ساحل موسوم به گروه پنج که متشکل از موریتانی، مالی، بورکینافاسو، نیجر و جمهوری چاد است، به خبرنگاران گفت: ما همچنان متعهد باقی خواهیم ماند اما متعهد ماندن نیازمند سازگاری و تطبیق با اوضاع است.

وی افزود: تا آغاز سال ۲۰۲۲، دو هزار نیروی فرانسوی آفریقا را ترک خواهند کرد و ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ نیروی باقیمانده به طرف جنوب منتقل می‌شوند. در جریان این اقدام پایگاه‌های فرانسه در “کیدل”، “تسالیت” و “تیمبوکتو” بسته خواهند شد.

ماکرون تاکید کرد: این آرایش نظامی جدید در هفته‌های آتی آغاز خواهد شد. در راستای تغییر جهت تهدید به طرف جنوب، حضور نظامی ما در شمال نیز به طور عمده‌ای کاهش می‌یابد.

رئیس جمهور فرانسه با اشاره به حمایت هوایی از نیجر و جمهوری چاد گفت: بعدی از اطمینان مجدد نیز وجود خواهد داشت تا همیشه برای مداخله سریع در حمایت و پشتیبانی از نیروهای شرکا آماده باشیم.

این تعداد نیرو بسیار بیشتر از چند صد نیرویی است که ماکرون در تاریخ ۱۰ ژوئن اعلام کرده بود که به عنوان بخشی از “نیروی ضربت تاکوبا” برای مبارزه با افراطگرایان و شبه‌نظامیان در نزدیکی مالی، نیجر و بورکینافاسو در این منطقه باقی خواهند ماند.

ماکرون اواسط ژوئن سال جاری میلادی پس از آنکه اعلام کرد “کودتایی درون کودتایی دیگر” در کشور مالی رخ داده است، از پایان عملیات برخان خبر داد.

ژنرال عاصیمی گویتا، مغز متفکر کودتای اوت ۲۰۲۰ مالی که باعث ایجاد یک دولت موقت میان رهبران مدنی و نظامی شد، رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور را بازداشت و از قدرت برکنار کرد و متعاقبا خودش زمام امور کشور را در دست گرفت. ماکرون در واکنش به این کودتا همکاری فرانسه با ارتش مالی را به حالت تعلیق درآورد و سپس به عملیات برخان پایان داد.

این پایان ناگهانی عملیات برخان در بحبوحه خروج نیروهای فرانسوی از جمهوری آفریقای مرکزی رخ داد. این جنگ‌ها در فرانسه و کشورهایی که نیروهای فرانسوی در آنها مستقر هستند، بسیار نامحبوبند و مشخصا ماکرون نیز همزمان با آغاز کمپین انتخاباتی‌اش در ماه گذشته، بسیار نگران افکار عمومی است.

ماکرون گفت: فرانسه تمایلی به ماندن ابدی در منطقه ساحل ندارد. ما به درخواست رهبران کشورهای منطقه ساحل در این منطقه مستقر هستیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح