کد خبر : 117852
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 2:37
-

جهاد غسال‌ها در شرایط کرونایی/ حضور طلبه‌های قزوینی در غسالخانه در ۴ شیفت

جهاد غسال‌ها در شرایط کرونایی/ حضور طلبه‌های قزوینی در غسالخانه در ۴ شیفت

عکس: آرشیو ایسنا/قزوین دبیر قرارگاه شهدای روحانیت حوزه علمیه استان قزوین گفت: ۲۰ طلبه از آقایان و ۵ طلبه از خواهران داوطلبانه جهت کمک به متولیان آرامستان در ۴ شیفت فعالیت می‌کنند؛ البته مراحل غسل متوفیان توسط عوامل آرامستان قزوین انجام می‌شود و باید از کادر فعال آرامستان تقدیر شود چون اگر آن‌ها مجاهدانه در این

جهاد غسال‌ها در شرایط کرونایی/ حضور طلبه‌های قزوینی در غسالخانه در ۴ شیفت
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین دبیر قرارگاه شهدای روحانیت حوزه علمیه استان قزوین گفت: ۲۰ طلبه از آقایان و ۵ طلبه از خواهران داوطلبانه جهت کمک به متولیان آرامستان در ۴ شیفت فعالیت می‌کنند؛ البته مراحل غسل متوفیان توسط عوامل آرامستان قزوین انجام می‌شود و باید از کادر فعال آرامستان تقدیر شود چون اگر آن‌ها مجاهدانه در این عرصه باقی نمی‌ماندند بی‌شک شرایط سختی به وجود می‌آمد.

حجت‌الاسلام امیر رحیمی نیارکی، دبیر قرارگاه شهدای روحانیت حوزه علمیه استان قزوین، در گفتگو با ایسنا، بیان کرد: این قرارگاه با دستور مستقیم مدیر حوزه‌های علمیه استان از اسفند ماه سال ۹۸ فعالیت خود را با رویکرد جهادی آغاز کرده است و برای مقابله با کرونا ویروس هفت کمیته را متناسب با عرصه‌های موجود فعال کرد.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به کمیته بهداشت و درمان این قرارگاه، تصریح کرد: هدف این کمیته در ابتدا تقدیر از خادمان درمانی بود اما در ادامه بحث آموزش و تعلیم نیروهای که قرار بود در فضای بیمارستان خدماتی ارائه دهند را در دستور کار خود قرار داد.

وی اعلام کرد: در حال حاضر چهل طلبه در قالب گروه جهادی صراط در حال فعالیت در دو بیمارستان ولایت و بوعلی قزوین هستند؛ این افراد سه وظیفه آرامش بخشی به بیماران کرونایی، انجام فعالیت‌های خدماتی و انجام فعالیت‌های مقدماتی پرستاری- نگهداری را در سه شیفت پیگیری می‌کنند.

دبیر قرارگاه شهدای روحانیت حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: پیگیری انجام فرآیند غسل متوفیان کرونا در استان قزوین از دیگر فعالیت‌هایی بود که در این قرارگاه مورد پیگیری قرار گرفت و ۲۰ طلبه از آقایان و پنج طلبه از خواهران داوطلب، به کمک متولیان آرامستان رفته و آن‌ها را در این مسیر یاری می‌کنند.

وی تأکید کرد: الحمدالله انجام مراحل غسل متوفیان توسط عوامل خود آرامستان قزوین انجام می‌شود و باید از کادر فعال آرامستان تقدیر شود چراکه آن‌ها در این شرایط بحرانی نیز در انجام وظیفه خود کوتاهی نداشتند. متأسفانه کمتر کسی از این عزیزان یاد می‌کنند و آن‌ها در مظلومیت به سر می‌برند، اگر آن‌ها مجاهدانه در این عرصه باقی نمی‌ماندند بی‌شک شرایط سختی به وجود می‌آمد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه طلاب جهادگر به صورت داوطلبانه در چهار شیفت سازماندهی شده‌اند و به کادر آرامستان کمک می‌کنند، خاطرنشان کرد: شاید بزرگترین کاری که طلاب در این فضا انجام دادند را بتوان دادن روحیه به عوامل و کادر غسالخانه دانست چرا که کار آن‌ها بسیار شجاعانه و فداکارانه است.

وی گفت: در این قرارگاه روزانه هزار ماسک با ۱۵ عدد چرخ خیاطی تولید و حدود ۴۰ نفر از خواهران مسئولیت دوخت این ماسک‌ها را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام رحیمی یادآور شد: در کمیته تهیه و توزیع اقلام نیز تاکنون بسته‌های متعدد از جمله ماسک، محلول‌های ضدعفونی، حرز امام جواد (ع) و دعای نور و مطالبی که توسط گروه محتوایی تولید می‌شود تهیه و در مناطق مختلف شهر به ویژه مناطق محروم توزیع شده است.

وی با بیان اینکه کمیته فرهنگی و بصیرتی و کمیته هنری از دیگر کمیته‌های فعال در این قرارگاه است، عنوان کرد: تولید محتوای آرامش بخش در قالب عکس نوشته، راه اندازی پویش‌ها و تهیه بروشورهای مختلف از جمله فعالیت‌های این کمیته محسوب می‌شود که کمیته فضای مجازی وظیفه دارد محتوای تولید شده را در فضای مجازی نشر دهد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح