کد خبر : 71243
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 نوامبر 2021 - 22:25
-

حذف کوکی‌های تبلیغاتی در مرورگر گوگل به تاخیر افتاد

حذف کوکی‌های تبلیغاتی در مرورگر گوگل به تاخیر افتاد

گوگل حذف کوکی‌های تبلیغاتی در مرورگر اینترنتی کروم را تا اواخر سال ۲۰۲۳ به تاخیر انداخت. به گزارش ایسنا، گوگل نخست در سال ۲۰۲۰ متعهد شد کوکی‌های تبلیغاتی را در مدت دو سال حذف کند و مانع فعالیت کوکی‌های شخص ثالث شود که تبلیغات کنندگان از آنها برای ردیابی کاربران و بررسی عملکرد کمپینهای بازاریابی

حذف کوکی‌های تبلیغاتی در مرورگر گوگل به تاخیر افتاد

گوگل حذف کوکی‌های تبلیغاتی در مرورگر اینترنتی کروم را تا اواخر سال ۲۰۲۳ به تاخیر انداخت.

به گزارش ایسنا، گوگل نخست در سال ۲۰۲۰ متعهد شد کوکی‌های تبلیغاتی را در مدت دو سال حذف کند و مانع فعالیت کوکی‌های شخص ثالث شود که تبلیغات کنندگان از آنها برای ردیابی کاربران و بررسی عملکرد کمپینهای بازاریابی دیجیتالی استفاده می‌کنند.

این شرکت سپس آزمایش ابزارهای نرم افزاری را آغاز کرد تا راهکاری را جایگزین کوکی‌هایی کند که اجازه دهد تبلیغات هدفمند بدون شناسایی مصرف کنندگان شخصی نمایش داده شود. این ابزارها با استقبال سرد بعضی از شرکتهای رسانه ای و بازاریابی روبرو شدند.

وینای گوئل، مدیر مهندسی کروم در یک پست وبلاگ نوشت: اگرچه پیشرفت قابل ملاحظه ای در این ابتکار صورت گرفته اما روشن شده که زمان بیشتری در این اکوسیستم نیاز است تا این روند اصلاح شود. وی توضیح داد گوگل حذف کوکی‌ها را در دو مرحله اجرا می کند که شامل یک آزمایش ۹ ماهه برای ناشران، طراحان و تبلیغات کنندگان وب است که در اواخر سال ۲۰۲۲ شروع می شود و سپس یک دوره نهایی سه ماهه که در سال ۲۰۲۳ شروع می شود.

کوکی‌های وب به ایجاد صنعت عظیم تبلیغات وب کمک کردند که گوگل در آن پیشتاز است اما این ابزارهای ردیابی هدف موج قوانین حریم خصوصی و تغییرات قرار گرفته اند. اپل کوکی‌های شخص ثالث را از مرورگر سافاری حذف کرده و بازاریابان را وادار کرده است برای ردیابی مصرف کنندگان، موافقت آنها را دریافت کنند. گوگل با آگاهی کامل از اهمیت کسب و کار تبلیغات خود و همچنین تفحص ضد انحصارطلبی فزاینده حرکت می کند.

بر اساس گزارش رویترز، رگولاتور انگلیس اوایل ژوئن اعلام کرد تغییرات آتی کروم رقابت را کاهش داده و ناشران را از درآمد محروم می کند. گوگل در واکنش به این اظهارات متعهد شد استفاده از اطلاعات مصرف کننده را محدود کرده و هیچ گونه دسترسی خاصی به ابزارهایش ندهد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح