کد خبر : 114751
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 22:43
-

“حرف و گفت” پویش ملی برای روابط خانوادگی سالم

“حرف و گفت” پویش ملی برای روابط خانوادگی سالم

ایسنا/مرکزی مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: کمپین “حرف و گفت” پویش ملی برای برقراری روابط خانوادگی سالم است. شهناز هدایتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پویش “حرف و گفت” با سفارش جمعیت ملل متحد و همکاری وزارت بهداشت، از یکم تا هفتم آذرماه برگزار می شود و با

"حرف و گفت" پویش ملی برای روابط خانوادگی سالم

ایسنا/مرکزی مدیر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: کمپین “حرف و گفت” پویش ملی برای برقراری روابط خانوادگی سالم است.

شهناز هدایتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پویش “حرف و گفت” با سفارش جمعیت ملل متحد و همکاری وزارت بهداشت، از یکم تا هفتم آذرماه برگزار می شود و با تاکید بر یادگیری مهارت گفت‌وگو در خانواده در تلاش است در راستای مهار خشونت خانگی گام بردارد.

وی به روزشمار این پویش اشاره کرد و افزود: برای این هفته عناوینی همچون خانواده گفت‌وگو محور با شعار “هم بگوییم، هم بشنویم”، خانواده خشونت پرهیز با شعار “اختلافات را حل کنیم”، خانواده ساختارمند با شعار “جایگاه خود را در خانواده بیابیم”، خانواده حمایتگر با شعار “نردبان رشد یکدیگر شویم”، خانواده همدل با شعار “همدیگر را درک کنیم”، خانواده همراه با شعار “همیشه کنار یکدیگر باشیم” و اوقاتی برای خانواده با شعار “با یکدیگر وقت بگذرانیم” درنظر گرفته شده است.

هدایتی افزود: در پویش ملی روابط خانوادگی سالم، تلاش می ‌شود تا با حساس ‌سازی جامعه برای پی بردن به اهمیت مهارت‌های گفت‌وگو، حل تعارض و کاهش نزاع درون خانواده، پیشگیری از خشونت خانگی و آشنایی با مصادیق خشونت خانگی، اهمیت سلامت زنان به خصوص سلامت اجتماعی زنان در خانواده و دوام و کیفیت روابط خانوادگی مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ایران مانند هر جامعه پویای دیگر تغییرات زیادی را در چند دهه گذشته تجربه کرده است، تصریح کرد: موج‌های مختلف پیمایش‌های اجتماعی، چهره‌ای از این تغییرات را در چارچوب تحول در ارزش‌ها و نگرش‌های ایرانیان به خوبی ترسیم کرده‌اند. به هر حال تغییر و تحول در زیر ساخت‌ها و جهت‌گیری‌های تازه در ارزش‌های جامعه و حتی بهبود شاخص‌هایی چون وضعیت تحصیل بویژه در میان زنان و افزایش اشتغال در میان بانوان همراه با تحول در نگاه به جایگاه،  منزلت و موقعیت شخصی در گروه‌های مختلف سنی و جنسیتی و بویژه جوانان و بانوان پیامدهایی ناخواسته و عوارضی جانبی نیز به همراه داشته است.

این مقام مسئول در علوم پزشکی ساوه گفت: تغییر سیمای خشونت خانگی در ایران،  افزایش خشونت‌های روانی، افزایش خشونت‌های اجتماعی، افزایش آمار اختلالات روان، بالا گرفتن میزان تنش، تنوع در منابع استرس و تنش در جامعه و خانواده از پیامدهایی است که می‌توان دست کم بخشی از آن را به پای تغییرات اجتماعی در ایران نوشت. آمار طلاق در ایران نه فقط گویای مهارت‌های ناکافی افراد برای مدیریت فضای خانواده است بلکه دلالتی بر عدم تفاهم و سازگاری و بحران گفت‌وگو در دوره نهاد خانواده دارد.

وی بیان کرد: گفت‌وگو به عنوان پادزهر و شیوه‌ای برای پیشگیری از تعمیق تعارض و تنش و ترفندی مسالمت جویانه برای کاهش احتمال بالا گرفتن تعارض و احیانا بروز انواع خشونت‌ها دست مایه‌ای است که این پویش تلاش می‌کند آن را به شیوه‌های مختلف در قالب هفت ارزش معین به خانواده‌ها پیشنهاد دهد. امید است که با آگاه سازی، حساس سازی و آموزش و توانمندسازی جامعه بتوانیم قدمی در جهت رشد خانواده‌های صمیمی، همدل، گفت‌وگو محور، حمایتگر و مسئولیت پذیر برداریم و در نهایت جامعه ای سالم، با ثبات، موفق و پویا را بیش از پیش نظاره‌گر باشیم.

او تاکید کرد: پویش حرف و گفت، قرار است با تعیین هفت روز و تهیه هفت بسته محتوایی مختلف، این امکان را فراهم کند که این بسته‌ها که شامل مهارت‌های لازم برای ایجاد گفت‌وگو، حل مسئله، کاهش تعارض، رابطه موثر در درون خانواده و بازسازی مفهوم خانواده در دانشگاه‌های مختلف و رسانه‌ها هستند، توزیع شوند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح