کد خبر : 93213
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 20:00
-

حسینی مزاری: دشمنان اسلام سعی می‌کنند مسلمانان را در جهل مطلق نگهدارند

حسینی مزاری: دشمنان اسلام سعی می‌کنند مسلمانان را در جهل مطلق نگهدارند

رئیس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان از آگاهی بالا برخوردار باشند قطعا در برابر توطئه و دسیسه‌های دشمن می‌توانند مبارزه، مقابله و ایستادگی کنند و نقشه‌های دشمنان شان را نقش بر آب کنند. به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی حسینی مزاری طی سخنانی در وبینار بین‌المللی

حسینی مزاری: دشمنان اسلام سعی می‌کنند مسلمانان را در جهل مطلق نگهدارند

رئیس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان از آگاهی بالا برخوردار باشند قطعا در برابر توطئه و دسیسه‌های دشمن می‌توانند مبارزه، مقابله و ایستادگی کنند و نقشه‌های دشمنان شان را نقش بر آب کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید عیسی حسینی مزاری طی سخنانی در وبینار بین‌المللی علمای جهان اسلام و تحولات جدید افغانستان گفت: امروز یک بحران به مراتب وسیع و عمیق سرتاسر جهان اسلام را فراگرفته است و عامل این بحران در مرحله اول دشمنان اسلام هستند و در مرحله دوم وجود بستر است که دشمنان از این بستر سواستفاده می‌کنند و آن بستر عبارت است از ضعف آگاهی مسلمانان. جوامع اسلامی سُستی به خرج دادند، تنبلی کردند و ضعف نشان دادن و نتوانستند در این راستا کاری درخور و شایسته ارائه بدهند.

وی یکی دیگر از تلاش های استکبار و دشمنان اسلام را برای پایین نگهداشتن آگاهی مسلمانان، انهدام و یا تضعیف نهادهای آموزشی، فرهنگی و رسانه‌ای خواند و گفت: به خصوص در بیست سال اخیر این شاهد مثال را در کشور افغانستان داریم که دشمنان ما چگونه در برابر این منابع و مراکز ایستادند و از هر طریق ممکن سعی کردند به انهدام مراکز آموزشی و دفاتر رسانه‌ای و همچنان انفجار مساجد، حسینیه ها و هر مرکز محل که در راستای بالا بردن آگاهی فکری و معنوی مردم و آگاهی های عمومی مردم تاثیر گذار بودند، تخریب کردند و یا در راستای به ضعف کشاندن این مسیر تلاش های بی‌وقفه ای انجام دادند و پول های گزاف و کلانی را به مصرف رساندند.

رئیس کل مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان اظهار داشت: دشمنان یا در جهت انهدام مراکز آموزشی، فرهنگی و رسانه ای که تاثیر گذاری در بالا بردن آگاهی مردم بودند، اقدام کرده اند و یا در راستای برنامه هایی که بتوانند یا مردم را در جهل مطلق نگهدارند و یا این‌که سطح آگاهی های مسلمانان ضعیف بماند و از آگاهی بالا برخوردار نباشد. چون دشمنان ما کاملا می‌دانند که اگر مسلمانان از آگاهی بالا برخوردار باشند قطعا در برابر توطئه و دسایس دشمن می‌توانند مبارزه، مقابله و ایستادگی بکنند و نقشه های دشمنان شان را نقش بر آب بکنند.

وی خطاب به علما گفت: وظیفه علما این‌جا بسیار خطیر است که باید در رابطه با رفع این اختلافات و در راستای ایجاد وحدت و همسویی عمل کنند و تلاش جدی به خرج دهند. امروز دنیای اسلام الگوی بسیار جدی دارد که چگونه ما در رابطه به ایجاد وحدت و همسویی بین مسلمانان عمل کنیم.

حسینی مزاری خاطرنشان کرد: بزرگترین منادی وحدت در عصر ما حضرت امام خمینی (ره) بود که بزرگترین کار را انجام داد و بحث هفته وحدت را بنیانگذاری کرد و اینجا بود که ما از آن تاریخ به بعد شاهد نزدیک شدن صفوف مسلمانان به همدیگر بودیم و اسلام آهسته آهسته اقتدار پیدا کرد و نشانه اقتدار اسلام هم دست پا زدن استکبار و تلاش استکبار برای تقابل با اسلام و ایجاد ناامنی در کشور های اسلامی بود.

رئیس خبرگزاری صدای افغان(آوا) گفت: امروز اگر شما در دنیایی اسلام این همه جنگ و ناامنی و قتل و وحشت می‌بینید توسط استکبار ایجاد می‌شود و این نمایانگر اقتدار جهان اسلام و نمایانگر ضعف و دست و پاچگی دشمنان اسلام است. آنها از وحدت، انسجام و اقتدار بیشتر مسلمین ترس دارند.

حسینی مزاری خاطر نشان کرد: شخصیت دیگری که خلف صالح حضرت امام خمینی (ره) هستند، حضرت امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) می‌باشد که مثل کوه بلند و بزرگ امروز در عرصه جهان اسلام حضور دارند و منادی حقیقی وحدت هستند و به عنوان یک اصول به دنبال ترویج اندیشه های وحدت آفرین اسلامی هستند. علمای اسلام با تاسی از ایشان و رفتار و رویه ایشان و برنامه های را که به عنوان راهکار اعلام می‌کنند، بایستی استفاده کرده و در راستای ایجاد وحدت و هماهنگی بهره برداری کنند.

وی همچنین بیان کرد: آنچه زمینه را برای چنین روندی آماده می‌کند آگاه ساختن جوامع اسلامی است، تا زمانی‌که در جوامع اسلامی جهل و نا آگاهی و ضعف فکر و فرهنگ وجود داشته باشد قطعا بحث وحدت و همسویی پیش نخواهد آمد. بنابراین علمای بزرگوار جهان اسلام به خصوص علمای مردم افغانستان بایستی در رابطه به بالا بردن آگاهی مردم پیش قدن شوند و کار اصولی و اساسی را روی دست بگیرند.

حسینی مزاری تاکید کرد: اصولی‌ترین کار در راستای بالا بردن آگاهی های مردم افغانستان کار فرهنگی و رسانه ای است؛ بنابراین علما ما بایستی بیش از گذشته خود را آماده کرده و در رابطه با فعالیت های رسانه ای و ترویج این حرکت و گسترش دادن مراکز فعالیت های رسانه ای و تربیت کادر های رسانه ای و تربیت دست اندرکاران فعالیت های فرهنگی و رسانه توجه بکنند، تا اینکه ما با بالابردن آگاهی های مردم مسلمان به خصوص مردم مسلمان افغانستان بتوانیم زمینه های وحدت و همسویی میان مردم را فراهم بکنیم و بدین ترتیب برای مسلمانان اقتدار بیاوریم و دست اجانب را از دخالت قطع بکنیم و با دنیا بر اساس اصول اسلام تعامل و همکاری متقابل داشته باشیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح