کد خبر : 108204
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 21:36
-

حضرت زینب (س) با صبر، نهضت عاشورا را ماندگار کرد

حضرت زینب (س) با صبر، نهضت عاشورا را ماندگار کرد

کارشناس امور دینی گفت: حضرت زینب (س) پیام‌آور بزرگ‌ترین نهضتی بود که با صبر ایشان جلوه‌گر و ماندگار شد.   حجت‌الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: عاشورا در عین حال که یکی از مهم‌ترین و تلخ‌ترین حادثه در تاریخ تشیع به‌شمار می‌آید اما در درون خود مکتبی را تشکیل داده


کارشناس امور دینی گفت: حضرت زینب (س) پیام‌آور بزرگ‌ترین نهضتی بود که با صبر ایشان جلوه‌گر و ماندگار شد.

 

حجت‌الاسلام علی ناصر در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: عاشورا در عین حال که یکی از مهم‌ترین و تلخ‌ترین حادثه در تاریخ تشیع به‌شمار می‌آید اما در درون خود مکتبی را تشکیل داده که بزرگانی پای این مکتب رشد و به تعالی رسیدند که همواره نام و نشان‌شان برگرفته از سیدالشهدا (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای‌شان است.

 

وی افزود: کربلا درست در زمانی رخ داد که مسلمانان از مسیر اصلی دین که همان قرآن و عترت است، منحرف شده‌ بودند که امام حسین (ع) به همراه اهل حرم شریف‌شان مقابل سست‌دینان و منافقان ایستادند و جان‌شان را در این راه تقدیم حیات اسلام کردند.

 

ناصر تصریح کرد: حضرت زینب (س) یکی از شخصیت‌های مهم و به‌نام در نهضت عاشورا به‌شمار می‌آیند که همواره نام‌شان در کنار نام و حرکت امام حسین (ع) بر سر زبان‌ها می‌آید؛ پس از عاشورا اگر خطبه‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در امر افشاگری جنایت‌های دشمنان دین در کربلا نبود، قطعا عاشورا و حوادث آن در تاریخ پاک می‌شد.

 

کارشناس امور دینی در ادامه یادآور شد: امام حسین (ع) در لحظه وداع با خواهر بزرگوارشان حضرت زینب (س) در کربلا، ایشان را به داشتن صبر سفارش کردند که نتیجه آن ماندگاری نهضت سیدالشهدا (ع) در تاریخ شد.

 

وی افزود: حضرت زینب (س) در دامان مادری چون فاطمه (س) و پدری چون علی (ع) تربیت یافته بودند، در نتیجه شکل‌گیری شخصیت بزرگ و تاریخ‌سازی چون زینب (س) دور از ذهن نبود.

 

ناصر خاطرنشان کرد: ائمه‌اطهار (ع) هر زمان که دین اسلام را در خطر می‌دیدند به پا خاسته و رسالت خودشان که دفاع و حراست از دین بود، انجام می‌دادند. امام حسین (ع) درست در زمانی که اسلام و سنت رسول خدا (ص) در خطر بود به پا خاستند و در این مسیر نیز به شهادت رسیدند و پیام این حرکت‌شان را حضرت زینب (س) به گوش جهانیان رساند.

 

کارشناس امور دینی در ادامه به شخصیت والای حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: عفاف و حیایی حضرت زینب (س) از جمله ویژگی‌های بارز ایشان بود، به طوری که این مشخصه هم از زبان دوستان و هم دشمنان زبانزد بود.

 

ناصر یادآور شد: حضرت زینب (س) الگوی به‌تمام معنا برای یک زن مسلمان به‌شمار می‌آیند که باید با نگاه توام با معرفت و بصیرت به این بانوی بزرگوار اسلام نگریسته شود، هر چند که متاسفانه راه بسیار طولانی برای رسیدن به بصیرت وجود دارد که باید طی شود.

 

وی خاطرنشان کرد: سبک زندگی اسلامی نیاز امروز جامعه اسلامی به‌شمار می‌آید که نباید از آن غافل شد، زیرا این سبک شخصیت‌هایی چون حضرت زینب (س) را که نماد صبر و بردباری، حیا و عفاف است، در دل خود جای داشته و بشریت تشنه چنین شخصیت‌هایی است. منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح