کد خبر : 155853
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 11:52
-

حفظ و ترویج اصالت های ملی و فرهنگی سیاست اصلی وزارت ارشاد است

حفظ و ترویج اصالت های ملی و فرهنگی سیاست اصلی وزارت ارشاد است

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ و ترویج اصالت های ملی فرهنگی سیاست اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، عبدالهادی فقهی زاده در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: بهره گیری از ابزار هنر و نشاط بخشیدن

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ و ترویج اصالت های ملی فرهنگی سیاست اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، عبدالهادی فقهی زاده در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: بهره گیری از ابزار هنر و نشاط بخشیدن به حوزه های گوناگون فرهنگی نظیر فرهنگ ملی و فرهنگ دینی با استفاده از همه ظرفیت‌های عظیم سینمایی هنری و رسانه ای که در استان‌های مختلف کشور وجود دارد برای تحقق این سیاست در دستور کار است و استان مرکزی از استانهای سرآمد کشور در این حوزه به شمار می رود.

وی به ظرفیت‌های استان مرکزی در حوزه فرهنگی صنعتی و کشاورزی اشاره کرد و افزود: بیش از  ۱۰   درصد صنعت کشور مرهون قابلیت های اقتصادی متاثر از حضور مراکز متعدد تولیدی و صنعتی در این استان است از این رو توسعه شاخص های فرهنگی و هنری در این استان از ضرورت خاصی برخوردار است.

معاون وزیر ارشاد افزود: گفتگوی موثر با اصحاب فرهنگ و هنر از دیگر رویکردهای وزارت ارشاد است و باید همه حوزه های فرهنگی هنری و رسانه ای با تحقق این رویکرد زمینه ایجاد یک نشاط فرهنگی  را فراهم آورند.

وی بر ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه تاکید کرد و  با اشاره به اینکه شادابی و نشاط هیچ فاصله ای بین دینداری و انسان ایجاد نمی‌کند افزود: شادابی باید واقعی باشد و این مهم جز با فعالیت مجموعه های فرهنگی و هنری محقق نخواهد شد و فاصله گرفتن فرهنگ و هنر و ایجاد فضای بانشاط موجب فراهم شدن شادابی مصنوعی در جامعه خواهد شد که باید با استفاده از گونه های مختلف نگرش به جامعه با استفاده از ابزار فرهنگ، هنر و رسانه شادابی واقعی را محقق کرد تا بتوان نسلی شاداب و برخوردار از شادابی را به وجود آورد و امید در جامعه زنده تر شود.

فقهی زاده گفت وگو های فرهنگی را یکی از اساسی ترین موضوعاتی دانست که از سوی مقام عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است و افزود: این مهم در برنامه ای که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز ساختار و استراتژی یک کشور را وابسته به فرهنگ آن دانست و افزود: فرهنگ نقش اساسی در توسعه پایدار یک جامعه دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

بهروز کرمی افزود: در بسیاری از مولفه ها و شاخص های جامعه واژه فرهنگ آورده شده است نظیر فرهنگ ترافیک، فرهنگ اقتصادی و … که بیانگر جایگاه والای فرهنگ در جامعه است.

وی خواستار نگاه کارشناسی و کارآمد برای عینیت بخشیدن و تقویت فعالیت‌های نهادهای فرهنگی شد و افزود: بهره گیری از این ظرفیت ها و نگاه کارشناسی یکی از رسالت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون استاندار مرکزی به افزایش نشاط اجتماعی و مقابله هوشمندانه با آسیب های اجتماعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین مأموریتهای متولیان فرهنگی جامعه اشاره کرد و افزود: دستگاه های فرهنگی در کنار هنرمندان و فعالان این عرصه نقش مهمی در تحقق این امر بر دوش دارند.

وی خواستار طراحی خروجی مناسب برای فعالیتهای فرهنگی در کشور شد و افزود: رفع اشکالات در این عرصه و تدوین دقیق سند فرهنگی از ضروریات حوزه است.

اکرمی از استان مرکزی به عنوان یکی از استان های شاخص در حوزه های فرهنگی و اجتماعی یاد کرد و گفت: استان مرکزی مهد مفاخر ارزشمند در عرصه فرهنگ و هنر است که به کشور معرفی شده اند و یکی از ماموریت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره گیری از این ظرفیت های غنی برای ارتقای شاخص های فرهنگی است.

اکرمی تصریح کرد: استان مرکزی همچنان از ظرفیت پرورش دانشمندانی نظیر  پروفسور حسابی برخوردار است و بازتولید مفاخر و مشاهیر در استانی که از این ظرفیت برخوردار است با سخنرانی، مقاله نویسی و یا همایش امکان پذیر نیست بلکه نیازمند تقویت حوزه فرهنگ و هنر است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: خدمت به عرصه فرهنگ و هنر جامعه هم افتخار بزرگی است و هم از اهمیت خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام عباس دانشی افزود: تلاش خواهیم کرد تمامی ظرفیت های فرهنگی استان را فعال کنیم و با ایجاد بسترهای نخبه پروری به دنبال تربیت مفاخر و مشاهیر باشیم.

وی بیان کرد: تلاش برای ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر استان در عرصه های ملی و بین المللی رویکرد مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره مدیریت جدید خواهد بود که نیازمند مشارکت بین بخشی و بهره گیری از حوزه صنعت و اقتصاد استان هستیم.

وی  بیان کرد: ظرفیت انجمن های فرهنگی و هنری استان مرکزی بسیار ضعیف و شکننده است و باید تلاش کرد با توجه به گستره وسیع استان مرکزی شاهد درخشش بیشتری در جغرافیای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور عزیزمان باشیم.

ایجاد بستر مناسب برای انجمن های تخصصی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و تقویت بنیان های سازمانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تقویت ادارات شهرستانی از مهمترین رویکردهای مدیریتی جدید خواهد بود.

در این آیین از زحمات محسن شریفی تقدیر و حجت الاسلام عباس دانشی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی معرفی شد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح