کد خبر : 87571
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 1:55
-

حل معضلی قدیمی با توسعه نظارت و شفافیت/ وصول یک سوم حقوق معوق‌مانده دولتی در سمنان

حل معضلی قدیمی با توسعه نظارت و شفافیت/ وصول یک سوم حقوق معوق‌مانده دولتی در سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان معتقد است که افزایش نظارت و شفافیت، به پیشگیری از تخلفات احتمالی کمک شایانی می‌کند. اکبرمیرشکاری مدیرکل دیوان محاسبات استان در گفت‌وگو با ایسنا از وصول بیش از یک سوم حقوق معوق‌مانده دولت از معادن استان در بهار امسال خبر داد. وی از عدم وصول و معوق ماندن حقوق دولتی

حل معضلی قدیمی با توسعه نظارت و شفافیت/ وصول یک سوم حقوق معوق‌مانده دولتی در سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان معتقد است که افزایش نظارت و شفافیت، به پیشگیری از تخلفات احتمالی کمک شایانی می‌کند.

اکبرمیرشکاری مدیرکل دیوان محاسبات استان در گفت‌وگو با ایسنا از وصول بیش از یک سوم حقوق معوق‌مانده دولت از معادن استان در بهار امسال خبر داد.

وی از عدم وصول و معوق ماندن حقوق دولتی معادن به عنوان یک معضل قدیمی نام برد و با اشاره به پیگیری های مضاعف دیوان برای وصول این معوقات اظهار کرد: کل میزان معوقات حقوق دولتی معادن استان تا پایان سال 1398 معادل 37.108 میلیون ریال بوده که در دو ماهه اول سال جاری مبلغ 12.585میلیون ریال ( معادل 34 درصد کل این معوقات) وصول شده است.

وی از وجود چهار طرح ملی تملک دارائی سرمایه ای در این استان در قانون بودجه سال 1400 کل کشور خبر داد و افزود چهار طرح ملی استان سمنان ذیل طرح‌های تملک دارائی‌های سرمایه ای با تاریخ اتمام پیش بینی شده در سال 1400 برنامه‌ریزی شده که برای تکمیل و بهره‌برداری از آنها مبلغ 170 هزار و 600 میلیون ریال مورد نیاز است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان از نظارت مستمر این دستگاه نظارتی بر اجرای بودجه سال 1400 در استان سمنان خبر داد و  با اشاره به سیمای کلی وضعیت اعتبارات و درآمدهای استان خاطرنشان کرد: سهم اعتبارات هزینه‌ای از مجموع کل اعتبارات این استان معادل 58 درصد و همچنین سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه ای استانی از مجموع کل اعتبارات استان 42 درصد است.

میرشکاری با اشاره به درآمدهای استانی پیش‌بینی شده گفت: در دو ماهه فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال معادل 14درصد از رقم پیش‌بینی سالانه دریافت‌های عمومی استانی و معادل 10 درصد از رقم پیش‌بینی سالانه دریافت‌های اختصاصی استانی در دو ماهه اول سال جاری وصول شده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان از پیش‌بینی 65 ردیف درآمدی برای این استان در بودجه امسال خبر داد و اضافه کرد: از 65 ردیف درآمدی استان  در دوماهه سال جاری،40 ردیف درآمدی  دارای وصولی بوده‌اند که در 33 مورد آنها درآمدها بیشتر از میزان مورد انتظار و در هفت مورد نیز درآمدهای تحقق‌یافته کمتر از میزان مورد انتظار بوده است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان با اشاره به چرایی عدم وصول درآمد در این ردیف‌ها به مهمترین دلایل انحراف آنها پرداخت و بیان کرد: عدم اجرای برخی از تبصره های قانون بودجه، اجرای محدودیت‌های کرونایی، کاهش محسوس نقل و انتقال خودرو در دو ماهه ابتدای سال، تحریم‌های ظالمانه اقتصادی که درآمدهای گمرکی استان را تحت‌تاثیر قرار داده و… از جمله دلایل انحراف در درآمدهای پیش‌بینی شده و عدم وصول و تحقق آنها بوده است.

وی از رصد دستگاه‌ها و نظارت دقیق و مستمر به عنوان رسالت و وظیفه ذاتی این نهاد نظارتی نام برد و گفت: افزایش نظارت و شفافیت به پیشگیری از تخلفات احتمالی کمک شایانی می‌کند.

وی از این نهاد نظارتی به عنوان پاسدار و حافظ بیت‌المال نام برد و گفت: حفاظت و حراست از بیت‌المال در مقابل دست‌درازی‌ها و رصد مداوم دستگاه‌ها وظیفه دیوان محاسبات است.

میرشکاری با تقدیر از همکاری دستگاه‌های اجرایی با دستگاه‌های نظارتی و از جمله دیوان محاسبات استان اظهار کرد: خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی از این نظر در استان وجود دارد و همین به نظارت بهتر این دستگاه کمک می‌کند .
انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح