کد خبر : 155323
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 8:34
-

حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی عرصه را در منطقه بر این کشور تنگ می‌کند

حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی عرصه را در منطقه بر این کشور تنگ می‌کند

یک دیپلمات کشورمان اظهار کرد: حملات اخیر آمریکا در مرز عراق و سوریه، فرصت‌های دیپلماتیکی که به نظر می‌آمد با آمدن بایدن بیشتر از زمان ترامپ می تواند شکل گیرد را از بین می برد. محسن پاک آیین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حملات آمریکا به مواضعی از نیروهای حشد الشعبی در مرز

حمله آمریکا به مواضع حشد الشعبی عرصه را در منطقه بر این کشور تنگ می‌کند

یک دیپلمات کشورمان اظهار کرد: حملات اخیر آمریکا در مرز عراق و سوریه، فرصت‌های دیپلماتیکی که به نظر می‌آمد با آمدن بایدن بیشتر از زمان ترامپ می تواند شکل گیرد را از بین می برد.

محسن پاک آیین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حملات آمریکا به مواضعی از نیروهای حشد الشعبی در مرز عراق و سوریه اظهار کرد: آقای بایدن چندین بار اعلام کرد که علاقه دارد به دیپلماسی برگردد و با متحدان خودش اختلافات را حل کند و دست دوستی به دنیا دهد اما متاسفانه برخی از حرکت های بایدن نشان می دهد که رویکرد او با آنچه قبلا گفته بود، فاصله دارد و حمله به مواضعی از حشد الشعبی که نیروهای مقابله کننده با تروریسم هستند و دنبال آن هستند که از احیای مجدد داعش ممانعت کنند، به معنی دفاع از تروریسم و ادامه همان سیاست های دولت ترامپ است.

وی افزود: به طور طبیعی این اقدام بایدن عواقبی هم دارد و همان طور که نیروهای عراقی اعلام کردند در واکنش به این اقدام به دنبال انتقام خواهند بود. دولت عراق هم ابراز نارضایتی کرده و دولت سوریه هم به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است.

این کارشناس مسایل منطقه با بیان اینکه به نظرم حمله آمریکا یک اقدام ناخواسته نبوده است تصریح کرد: بایدن بعد از این حمله اعلام کرد که این اقدام را انجام دادند و این اقدام حامل پیامی برای ایران است در حالی که ایران دخالتی در امور داخلی عراق و سوریه ندارد و اگر حضور مستشاری دارد برای مبارزه با تروریسم است و به دعوت این کشورها حضور دارد. از این رو اقدام بایدن عرصه را بر نیروهای آمریکا در عراق و سوریه تنگ می کند و خشم مردم منطقه علیه مردم آمریکا را بیشتر از پیش شعله ور می کند.

پاک آیین با اشاره به واکنش دولت عراق به این حملات گفت: دولت عراق به طور طبیعی از این اقدام آمریکایی ها ناراضی هستند. قرار بود آمریکا در اجرای مصوبه مجلس عراق نیروهایش را از عراق خارج کند و اگر بخشی از آنها هم می مانند حالت آموزشی داشته باشند و همه اقداماتش را با دولت عراق هماهنگ کند، اما الان می بینیم که این اتفاقات خودسرانه روی می دهد. فکر می کنم این رویکرد و رفتارها بر روی روابط سیاسی عراق و امریکا و نیز نیروهای آنها در منطقه تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به محکومیت این اقدامات آمریکا در منطقه و در کشورهای همسایه ایران خاطرنشان کرد: ایران علاوه بر محکومیت این اقدامات، در سازمان ملل هم در کنار عراق است. همواره سیاست های ایران همسو با دولت عراق و سوریه در مبارزه با تروریسم بوده است و کشورهای محور مقاومت حتما در این رابطه مواضع همسویی خواهند داشت.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح