کد خبر : 11161
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 28 سپتامبر 2021 - 15:40
-

خاطره‌بازی بانوی بسیجی “نوری” از دفاع مقدس

خاطره‌بازی بانوی بسیجی “نوری” از دفاع مقدس

عکس تزیینی است  دفاع مقدس واژه‌ای آشنا و پرمعنا برای ما ایرانی‌ها است، مردمی که آن را با تمام وجودشان لمس کردند و هر فرد و یا گروهی، به هر شکلی، به دنبال سهیم کردن خود، در آن دوران بود، در این میان، بانوانی که این روزها کمتر از آنها به سخن می‌آید نیز، پای

خاطره‌بازی بانوی بسیجی "نوری" از دفاع مقدس
عکس تزیینی است

 دفاع مقدس واژه‌ای آشنا و پرمعنا برای ما ایرانی‌ها است، مردمی که آن را با تمام وجودشان لمس کردند و هر فرد و یا گروهی، به هر شکلی، به دنبال سهیم کردن خود، در آن دوران بود، در این میان، بانوانی که این روزها کمتر از آنها به سخن می‌آید نیز، پای کار بودند و با حضور در عرصه پشتیبانی، نقش‌آفرینی می‌کردند. یکی از این بانوان عرصه دفاع مقدس، بسیجی است که دوران نوجوانی خود را صرف حضور در جبهه پشتیبانی جنگ کرد و خاطرات جالبی از آن دوران دارد.

ناهید محمددخت بسیجی فعال در دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من متولد سال ۱۳۴۵ در یک خانواده مذهبی در روستای صیدکلا چمستان به دنیا آمدم و پدر و مادرم با اینکه سواد آنچنانی نداشتند به تحصیل فرزندان خود خیلی تاکید می کردند.
وی تصریح کرد: سال ۱۳۶۱ و دوره سوم راهنمایی وارد بسیج شدم و در سال ۱۳۶۲ رسما فعالیتم را در ستاد پشتیبانی آغاز کردم.
محمددخت با اشاره به اینکه بر اساس آمار منطقه چمستان بیشترین اعزام را به جبهه داشت، خاطرنشان کرد: آن زمان ستاد ناحیه نور به خوبی شکل نگرفته بود اما در چمستان ستاد ناحیه ای در حد یک سپاه وجود داشت و بسیاری از بسیجی ها که الان شهید شده اند از ناحیه چمستان به جبهه برای جنگ اعزام شده بودند.
این بسیجی فعال دوره دفاع مقدس ادامه داد: بعد از تعطیل شدن مدرسه به ستاد ناحیه چمستان می رفتم و از ساعت ۲ بعد از ظهر تا ۸ شب کارهای پشتیبانی را انجام می دادیم.
وی افزود: ما یک گروه بودیم که خانم محسنی به عنوان مسئول ستاد پشتیبانی جنگ در شهرستان نور کار می کردند و من هم به عنوان یک بسیجی نوجوان، در کنار آنها کمک می کردم.
محمد دخت گفت: به صورت گروه‌های چند نفری، به روستاهای منطقه چمستان مانند گیلانده، علی آباد، لسفیجان و غیره می رفتیم و کمک های مردمی را پس از جمع آوری و دسته‌بندی برای رزمندگان در منطقه جنگی می فرستادیم.
این بسیجی فعال دوره دفاع مقدس افزود: آن زمان در ستاد پشتیبانی کارهایی چون خرید کاموا و توزیع آن بین زنان روستایی صورت می‌گرفت تا برای رزمندگان بلوز، کلاه، شال بافته شود و پس از مدت یک هفته آن ها را تحویل می گرفتیم.
وی ادامه داد: آن زمان وضعیت مالی روستاییان خیلی مناسب نبود اما آنقدر فهیم و دلسوز بودند که از کمترین دارایی خود مانند برنج، تخم مرغ، ماست، دوغ و غیره برای کمک به رزمندگان دریغ نمی‌کردند.
این بسیجی فعال دوره دفاع مقدس افزود: درسال ۱۳۶۴ استان مازندران دو اتوبوس از بسیجی های فعال را برای بازدید از منطقه جنگی به اهواز برد که من هم یکی ازآن ها بودم و در آنجا خیلی از بسیجیان شهرستان نور مانند شهید عزیز شیرزاد، شهید رضایی از صیدکلا، شهید پولادی که جزیی از لشکر ۲۵ کربلا و در منطقه اهواز مستقر بودند را دیدیم و یک ماه بعد خبر شهادتشان به گوشمان رسید.
وی در ادامه بیان کرد: من طی مدت حدود ۱۴ روز که در منطقه اهواز و هفت تپه و غیره مستقر بودیم گوشه هایی از دوران جنگ را لمس کردم، هواپیماهای عراقی و بمباران مردم بی دفاع که هیچ جان‌پناهی نداشتند را دیدیم، در یکی از حملات دشمن، همه ما را به سمت دشت حمیدیه و تانک های سوخته فراری دادند و ۵ یا ۶ نفری به داخل تانک می‌رفتیم تا وضعیت سفید اعلام شود، زمانی که از تانک بیرون می آمدیم با وضعیت بسیار وحشتناک از قطعه قطعه شدن مردم رو برو می شدیم که واقعا صحنه های دردناکی بود.
محمد دخت افزود: پس از بازدید مناطق جنگی هنگامی که برگشتیم بیشتر برای مردم وضعیت را توضیح می دادیم تا بتوانیم از لحاظ پشتیبانی کمک های بیشتری جمع کنیم، مردم هم انصافا هم از لحاظ جانی و هم از لحاظ مالی آنچه در توان داشتند برای نظام و انقلاب دریغ نمی‌کردند.
این بسیجی فعال دوره دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۶۶ رسما پاسدار شدم و در سپاه هم که بودیم یکی از ماموریت ها و کارهایمان جبهه، جنگ و پشتیبانی بود.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح