کد خبر : 142405
تاریخ انتشار : شنبه 4 دسامبر 2021 - 16:38
-

خرید و فروش سمندر لرستانی و مار جرم است

خرید و فروش سمندر لرستانی و مار جرم است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست نسبت به انتقال ویروس کرونا با فروش گونه‌های حیات وحش چون سمندر لرستانی، مار و … هشدار داد و گفت: این حیوانات برای نگهداری در خانه مناسب نیستند و خرید و فروش آن‌ها بقای نسلشان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. به گزارش ایسنا سرهنگ جمشید محبت خانی با تاکید

خرید و فروش سمندر لرستانی و مار جرم است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست نسبت به انتقال ویروس کرونا با فروش گونه‌های حیات وحش چون سمندر لرستانی، مار و … هشدار داد و گفت: این حیوانات برای نگهداری در خانه مناسب نیستند و خرید و فروش آن‌ها بقای نسلشان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش ایسنا سرهنگ جمشید محبت خانی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند خرید و فروش مار و سمندر لرستانی را از طریق شماره ۱۱۰، سامانه ۵۴۰ یا به ادارات کل محیط زیست گزارش دهند، گفت: متاسفانه همه ساله شاهد هستیم که در روزهای پایانی سال یک سری از گونه‌های حیات وحش مانند سمندر لرستانی و نوعی از مارها در بازارهای غیر مجاز خرید و فروش می‌شوند که هم خرید و هم فروش آن‌ها جرم است و هم صید و شکار و انتقال این گونه‌ها برای فروش.

وی ادامه داد: از مردم خواهش می‌کنم که در ابتدای امر برای خرید اقدام نکنند چون باعث ازبین رفتن نسل اینگونه حیوانات در طبیعت می شوند . از طرف دیگر اگر مکان‌هایی را می شناسند که در آن‌ها زنده‌گیری و صید این گونه‌ها انجام می‌شود، افرادی که مبادرت به انجام این کار می‌کنند و مراکز فروش این گونه‌ها را به محیط بانان از طریق سامانه ۵۴۰، یا تلفن اداره کل محیط زیست هر استان و شهرستان، اطلاع دهند. ما به همه استان‌ها ابلاغ کردیم و برخورد با  تخلفات با جدیت در دستور کار است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: مردم حتی می‌توانند با سامانه ۱۱۰ نیروی انتظامی و فوریت‌های پلیسی تماس بگیرند، ما با ناجا تعامل داریم و اخبار این تخلفات را به ما اطلاع می‌دهند و محیط بانان بلافاصله خبر دریافتی را بررسی می‌کنند.

محبت خانی افزود: با دست به دست هم دادن با مردم، دوستداران محیط زیست و همیارانی به دنبال این هستیم که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا آن هم جهش یافته از نوع انگلیسی و … و احتمال انتقال بیماری‌ها و با توجه به تاثیر منفی خرید و فروش این گونه‌های حیات وحش بر محیط زیست جلوی خرید و فروش سمندر لرستانی، مارها و … را بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم تا تجمعی در این زمینه صورت نگیرد، همچنین ممکن است که این گونه‌ها آلوده به ویروس شوند، یا ممکن است ظرفی که دست به دست می‌شود، آلوده باشد و خانواده ای را مبتلا کند. با کمک مردم می توانیم از وقوع این اتفاقات پیشگیری کنیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح