کد خبر : 98017
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 19:31
-

خط قرمزی‌ها چه گفتند؟

خط قرمزی‌ها چه گفتند؟

ایسنا/اصفهان در نشست رونمایی از پوستر تئاتر «خط قرمز»، عوامل این تئاتر به وضعیت ناخوشایندی اشاره کردند که گریبان‌گیر تئاتر اصفهان شده است. محمدجواد صرامی، کارگردان تئاتر «خط قرمز» در نشست رونمایی از پوستر این تئاتر که شامگاه گذشته (سه‌شنبه_ ۲۵ آبان ماه) در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار شد، گفت: در شرایط فعلی

خط قرمزی‌ها چه گفتند؟

ایسنا/اصفهان در نشست رونمایی از پوستر تئاتر «خط قرمز»، عوامل این تئاتر به وضعیت ناخوشایندی اشاره کردند که گریبان‌گیر تئاتر اصفهان شده است.

محمدجواد صرامی، کارگردان تئاتر «خط قرمز» در نشست رونمایی از پوستر این تئاتر که شامگاه گذشته (سه‌شنبه_ ۲۵ آبان ماه) در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان برگزار شد، گفت: در شرایط فعلی رسانه‌ها باید بیشتر از همیشه به تئاتر توجه داشته باشند.

او ادامه داد: «خط قرمز» که پس از دو ماه تمرین سخت و فشرده آمادۀ اجرا شده، تلاش می‌کند روایتگر زندگی یک زوج هنرمند تئاتری باشد. در واقع، داستان خط قرمز، نزدیک‌ترین درام حال حاضر از اوضاع زندگی هنرمندان این حوزه است.

این کارگردان تئاتر، به لایه‌های پیدا و پنهان مشکلاتی که تئاتر اصفهان را دچار چالش کرده نیز اشاره کرد و توضیح داد:  تئاتر کشور سرشار از امراضی است که باید درمان شود، اما تئاتر اصفهان امراض شخصی دارد و بنا به دلایلی تفرقه و دودستگی در میان هنرمندان تئاتر افتاده است.

صرامی اعتقاد داشت که اصفهان، نیازمند یک انجمن هنرهای نمایشی قدرتمند و مستقل است و یادآور شد که بنا به دلایلی انتخابات انجمن هنرهای نمایشی فعلی ۹ ماهی هست که به تأخیر افتاده حال‌آنکه اگر انجمن ایجاد شود دادخواهی برای این صنف هم اصولی‌تر پیگیری می‌شود.

او خطاب به هنرمندان تئاتر تأکید کرد: باید اهداف شخصی را کنار گذاشت و منافع جمع را در نظر گرفت تا شاهد اتفاقات مطلوبی در حوزه هنرهای نمایشی باشیم.

کارگردان تئاتر خط قرمز، با اشاره به وضعیت سالن‌های تئاتر در اصفهان گفت: زیبنده شهر اصفهان نیست که سالن‌های تئاتر استانداردش این‌همه کم باشد. مدت‌هاست که وعده ایجاد سالن تئاتر شهر را داده‌اند، اما در واقعیت هیچ اتفاقی رخ نداده است.

صرامی تصریح کرد: حال تئاتر اصفهان خوب نیست. تئاتر اصفهان باید به دست اهالی این هنر باشد و توسط آن‌ها مدیریت شود و تئاتر مستقل نیز باید حمایت شود.

او گریزی نیز به اختتامیه سی و سومین جشنواره تئاتر استان اصفهان زد و توضیح داد: امسال در جشنواره تئاتر اصفهان، هیچ نماینده‌ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور نداشت و این بی‌اهمیت شدن جایگاه تئاتر اصفهان را می‌رساند که خالی از آسیب نیست. در اینکه چرا مراسم اختتامیه این جشنواره در سالن فرشچیان برگزار نشد نیز باید تأمل کرد.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: با شیوع کرونا و تعطیلی تئاتر در بازه زمانی نزدیک به دو سال، تنها حمایتی که از این قشر شد واریز مبلغی ناچیز به حساب کسانی بود که کارت صندوق اعتباری هنر را داشتند و این دردآور است.

بهنام شمسایی، بازیگر تئاتر «خط قرمز» نیز در این نشست هشدار داد که ذائقه تئاتر در اصفهان در حال تغییر است و باید قبل از آنکه دیر شود به آن رسیدگی کرد.

حسن محمدی، یکی از دیگر بازیگران این تئاتر نیز پرسید: «چرا برای بازیگران تئاتر در اداره کار عنوان شغلی در نظر گرفته نشده است؟» و گفت: پاسخ به این سؤال چرایی حجم زیادی از بی‌مهری‌ها را مشخص می‌کند.

او ادامه داد: هنر نمایش در کشور شغل محسوب نمی‌شود. بازیگران تئاتر در دو سالی که کرونا شیوع پیدا کرد بدون هیچ پشتوانه‌ای و با درآمد صفر زندگی کردند. امیدواریم با کسب تجارب از  روزهای تلخ سپری‌شده مشکلات برای آیندگان به حداقل برسد.

محمدی از اینکه هنر و به‌خصوص تئاتر در جامعۀ امروزی در اولویت نیست و سالن‌های کم تعداد تئاتر تحت تملک بخش خصوصی قرار گرفته اظهار گلایه کرد.

در پایان این نشست، از پوستر تئاتر «خط قرمز» رونمایی شد و علیرضا عسگری‌فر، طراح پوستر توضیح داد: پوستر خط قرمز بیانگر حال بد معیشت هنرمندان تئاتر اصفهان است. ما در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که باید از وضعیت هنری خودمان اثری آماده شود تا به گوش همه برسد که چه بر سر تئاتر آمده است.

خط قرمزی‌ها چه گفتند؟

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح