کد خبر : 168334
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 دسامبر 2021 - 21:44
-

خلاقیت و نوآوری لازمه کارآفرینی است

خلاقیت و نوآوری لازمه کارآفرینی است

ایسنا/کردستان به گفته معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان، کارآفرینی با ایجاد فرصت‌های شغلی، تولید ثروت و بهبود شرایط اقتصادی زمینەای برای ارتقای سطح فرهنگ در جامعه است. مجید آوج امروز (4اسفند) در وبینار آشنایی مدیران تعاونی‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی با موضوع  تعاون و انجام کارهای جمعی و گروهی در قالب شرکت های تعاونی که با

خلاقیت و نوآوری لازمه کارآفرینی است

ایسنا/کردستان به گفته معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان، کارآفرینی با ایجاد فرصت‌های شغلی، تولید ثروت و بهبود شرایط اقتصادی زمینەای برای ارتقای سطح فرهنگ در جامعه است.

مجید آوج امروز (4اسفند) در وبینار آشنایی مدیران تعاونی‌ها و فارغ التحصیلان دانشگاهی با موضوع  تعاون و انجام کارهای جمعی و گروهی در قالب شرکت های تعاونی که با همکاری جهاددانشگاهی استان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد؛ با اشاره به اینکه کارآفرینی فرآیند تاسیس یک کسب و کار بر مبنای فکر و ایدە است، اظهار کرد: در عرصە جهانی افراد خلاق و نوآور بە عنوان کارآفرین منشا تحولات بزرگی در عرصە تولید و خدمات هستند؛ حتی شرکت‌های بزرگ جهان نیز برای حل مشکلات خود بە کارآفرینان مراجعە می‌کنند زیرا چرخ‌های توسعە اقتصادی با توسعە کارآفرینی بە حرکت در می‌آید.

آوج بیان کرد: امروزه شرایط اقتصادی کشور بە گونەای است کە نیاز جامعه به ایجاد و توسعە کسب و کارها بیشتر احساس می‌شود و لازم است کە در این شرایط دولت بر روی کارآفرینی سرمایە‌گذاری و با تربیت کارآفرینان روند ایجاد درآمد و اشتغال زایی را بهبود بخشد.

وی عنوان کرد: کارآفرین کسی است کە نوآوری خاصی داشتە باشد و این نوآوری می‌تواند در ارائە محصولات جدید، ارائە یک خدمت، طراحی یک فرایند نوین و یا حتی نوآوری در رضایت مشتری نمود پیدا کند.

آوج ویژگی‌های یک کارآفرین را اینگونه برشمرد و افزود: از جملە ویژگی‌های یک کارآفرین میتوان بە استقلال طلبی، خلاقیت و نوآوری، متعهد بودن، استفادە از فرصت‌ها، داشتن هدف، سخت‌کوشی و تلاش‌گرا بودن و تمرکز بر برنامەهای پیش‌رو را نام برد.

وی ادامه داد: کارآفرینی در جامعە عاملی برای ترغیب و تشویق سرمایەگذاران بە سرمایە‌گذاری، تحریک حس رقابت، تغییر و تحول، ایجاد اشتغال و بهبود کیفیت زندگی در جامعە است.

آوج در خصوص تصورات غلط رایج در بحث کارآفرینی گفت: اینکە از نظر عموم مردم کارآفرینی موفق نیازمند یک ایدە بزرگ و یا اینکه کارآفرینی کار سادەای است تصورات غلطی است کە در خصوص کارآفرینی وجود دارد.

به گفته وی، کارآفرینی فرهنگ نظام فکری است کە در رفتار افراد نمود پیدا می‌کند، و همچنین سبب تغییر نگرش کلی در شیوە زندگی است.

به عقیده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان، ارتباط بین فرهنگ و کارآفرینی از جهت تاثیرکارآفرینی بر تحولات فرهنگی جامعە و یا بستر فرهنگی جامعە برای پذیرش و رشد کارآفرینی قابل بحث است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بە طور کلی کارآفرینی با ایجاد فرصت‌های شغلی، تولید ثروت و بهبود شرایط اقتصادی زمینەای برای ارتقای سطح فرهنگ در جامعه است.

مجید آوج در خصوص نقش خانوادە در توسعە کارآفرینی عنوان کرد: کارآفرینی فرآیندی اکتسابی است که خانوادە در شکل‌گیری این فرآیند نقش اساسی دارد؛ زیرا خانوادە میتواند موجبات پویایی و تحرک فرزندان ورود آن‌ها بە جامعە را مهیا کنند.

وی ادامه داد: نقش خانوادە بە عنوان کانون خلاقیت و نوآوری در افراد از بدو تولد تا شکل‌گیری شخصیت کودک بسیار موثر است لذا تلاش والدین در عرصەهای اقتصادی نتایج مثبتی بە دنبال دارد و این امکان را بە فرزندان خود میدهد کە جوانان ایدەهای خود را در خانوادە مطرح و از تجربیات آنها استفادە کنند.

آوج در خصوص ایجاد خلاقیت در شرکت‌های تعاونی افزود: توسعە خلاقیت و نوآوری در شرکت‌های تعاونی  نیازمند برنامە‌ریزی، آموزش، حمایت، مدیریت، نظارت و پیگیری است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان عنوان کرد: ایدەهای جدید با اندیشیدن بە دست می‌آید بە گونەای کە در آن ذهن بە طور عمیق با مسئلەدرگیر و جنبەهای متفاوت و اقسام مختلف آن را در نظر گرفته و پردازش می‌کند.

به گفته وی، منشا فکر و ایدە جدید قوە تصور و خیال است کە از این طریق سرنخ‌های بە دست آمدە مورد ارزیابی قرار گرفته و بهم ربط دادە می‌شوند تا بهترین فکر و ایدە بە دست آید؛ بنابراین لازم است فرایند خلاقیت کە از تفکر و اندیشە سرچشمە میگیرد در دوران کودکی آموزش دادە شود.

آوج دانشگاه را زمینه‌ای برای توسعه خلاقیت و نوآوری دانست و تاکید کرد: دانشگاە باید بستری برای توسعە خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها باشد کە این فرآیند نیازمند وجود فرهنگ تفکر، اندیشە، آزاد اندیشی و مهم‌تر از این‌ها وجود نظام نوآوری و خلاقیت و مدیریت خلاقانە بە شیوەهای جدید است.

وی خاطرشان کرد: یک فرد برای کارآفرینی در ابتدا نیازمند ارادە و پشت کار، پیدا کردن شغل متناسب با خود، برنامەریزی مناسب، مخاطب شناسی، مدیریت امور مالی و تبلیغات است.

آوج در پایان یادآور شد: کارآفرینی از آن جهت که پیامدهای مثبت اجتماعی و اقتصادی بسیاری را بە دنبال دارد، مورد توجە اندیشمندان و سیاستگذاران در اغلب کشورها قرار گرفتە است زیرا کارآفرینی سبب خلق محصولات و خدمات جدید، توسعە تکنولوژی‌های جدید، کشف بازارهای تازە، خلق ثروت، ایجاد اشتغال، رشد و توسعە اقتصادی و افزایش سرمایە اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح