کد خبر : 158586
تاریخ انتشار : شنبه 11 دسامبر 2021 - 14:44
-

خوزستان در مینی فوتبال هم می‌تواند برند شود

خوزستان در مینی فوتبال هم می‌تواند برند شود

عکس تزئینی است ایسنا/خوزستان رئیس کمیته مینی فوتبال هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با بیان این‌که خوزستان در مینی فوتبال نیز می‌تواند برند شود، گفت: پتانسیل و امکانات موجود و نیز علاقه‌مندی خاص مردم خوزستان به فوتبال، باعث شده که خوزستان در مینی فوتبال هم بتواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. علی شریفات در گفت و

خوزستان در مینی فوتبال هم می‌تواند برند شود
عکس تزئینی است

ایسنا/خوزستان رئیس کمیته مینی فوتبال هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با بیان این‌که خوزستان در مینی فوتبال نیز می‌تواند برند شود، گفت: پتانسیل و امکانات موجود و نیز علاقه‌مندی خاص مردم خوزستان به فوتبال، باعث شده که خوزستان در مینی فوتبال هم بتواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد.

علی شریفات در گفت و گو با ایسنا، با بیان این‌که در سال ۲۰۰۸ فدراسیون جهانی مینی فوتبال به صورت  یک فدراسیون مستقل در جمهوری چک تاسیس شد، اظهارکرد: فعالیت‌های این فدراسیون تداخلی با فدراسیون جهانی فیفا نداشت و این رشته نیز خیلی زود با استقبال بیشتر اهالی فوتبال مواجه شد و تاکنون ۱۴۰ کشور جهان به عضویت آن در آمده یا درحال پیوستن به این فدراسیون هستند.

وی بیان کرد: بر اساس دستورالعمل فدراسیون مینی فوتبال تمام مسابقات این رشته در قالب تیم‌های ۵ به ۵ تا ۸ به ۸، با این تفاوت که مسابقات جام جهانی به صورت ۶ به ۶ برگزار می‌شود، به انجام می‌رسند. از این رو نیز مسابقات در سراسر جهان تحت پوشش قوانین و مقررات این فدراسیون درآمده و علاوه بر مسابقات قاره‌ای، رقابت‌های جام جهانی مینی فوتبال نیز هر ۲ سال یک ‌بار برگزار می‌شود. سه دوره جام جهانی در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به ترتیب به میزبانی کشورهای آمریکا، تونس و استرالیا برگزار شده است.

رئیس کمیته مینی فوتبال هیات ورزش‌های همگانی خوزستان ادامه داد: فعالیت این رشته در کشور از آذرماه سال جاری و در خوزستان نیز از دی‌ماه شروع شد و در حال حاضر کمیته‌های شهرستانی تشکیل و فعالیت خود را در خوزستان آغاز کرده‌اند. همچین درصدد هستم ضمن برگزاری مسابقات نسبت به برگزاری دوره‌های مربیگری در سال جدید اقدام کنیم. دوره های مربیگری رشته مینی فوتبال دارای سطح سه، سطح دو و سطح یک است.

وی با بیان این‌که خوزستان در مینی فوتبال نیز می‌تواند برند شود، گفت: پتانسیل و امکانات موجود و نیز علاقه‌مندی خاص مردم خوزستان به فوتبال، باعث شده که خوزستان در مینی فوتبال هم بتواند حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. البته به شرطی که بتوانیم از توان و ظرفیت موجود استفاده لازم را داشته باشیم. ما درصدد هستیم این رشته را به شکل واقعی در استان رشد و توسعه دهیم و مربی و داور نیز پرورش دهیم و در مجموع کار را نظام‌مند کنیم. وجود مخاطب و علاقه‌مندان زیاد به رشته مینی‌فوتبال در خوزستان، به سرعت کار و پیشرفت در این رشته کمک شایانی می‌کند.

شریفات بیان کرد: خوزستان همان‌طور که در فوتبال سهم بزرگی در کشور دارد، در مینی فوتبال نیز می‌تواند به موفقیت‌های بسیار خوبی دست پیدا کند. جدا بودن فدراسیون‌های فوتبال و فدراسیونی که مینی‌ فوتبال تحت نظارت آن کار می‌کند، می‌تواند در پیشرفت آن تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به تاثیر حمایت مسئولان در امر راه‌اندازی و گسترش مینی فوتبال، عنوان کرد: آقای حاجتی رییس هیات ورزش‌های همگانی و خانم شهنی و آقای محمدزاده به ترتیب نایب‌رییس و دبیر این هیات همکاری و تلاش بسیاری برای راه‌اندازی و رونق بخشیدن به این رشته در استان خوزستان داشته‌اند که جا دارد از حمایت و پشتیبانی آن‌ها برای توسعه این رشته جذاب تشکر کنم.

به گزارش ایسنا، مینی فوتبال چهار داور دارد (دو داور وسط قضاوت مسابقه و دو داور سوم و چهارم کنترل داوران اصلی را برعهده دارند). زمان بازی نیز دو نیمه ۲۵ دقیقه‌ای و ابعاد زمین شامل طول ۴۶ -۵۰ متر و عرض ۲۶ -۳۰ متر است و در چمن طبیعی، مصنوعی و خاکی می‌توان مسابقات آن را برگزار کرد. همچنین اندازه دروازه در این رشته شامل ارتفاع ۲ متر و عرض ۴ متر، فاصله نقطه پنالتی تا خط دروازه ۷ و نیم متر و محوطه جریمه ۷ در ۱۴ متر است. توپ آن نیز سایز توپ فوتبال و تعویض بازیکنان ذخیره به صورت نامحدود است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح