کد خبر : 112260
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 23:16
-

خیز اوقاف برای «جهش تولید» با سرمایه‌گذاری در موقوفات

خیز اوقاف برای «جهش تولید» با سرمایه‌گذاری در موقوفات

ایسنا/زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برای دستیابی به جهش تولید می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری در موقوفات استفاده کرد. حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای دستیابی به جهش تولید باید فعالیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی و حتی فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش‌های مولد کشور انجام می‌شود، به تولید

خیز اوقاف برای «جهش تولید» با سرمایه‌گذاری در موقوفات

ایسنا/زنجان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: برای دستیابی به جهش تولید می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذاری در موقوفات استفاده کرد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای دستیابی به جهش تولید باید فعالیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف اقتصادی و حتی فرهنگی، اجتماعی و سایر بخش‌های مولد کشور انجام می‌شود، به تولید ثروت و ایجاد ارزش‌افزوده بی‌انجامد.

وی عنوان کرد: با توجه به تنوع نوع رقبات در حوزه موقوفات، ظرفیت خوبی در حوزه وقف برای ارائه طرح و برنامه‌های مختلف در بخش‌های مسکونی، تجاری، صنعتی، بهداشتی، تکمیل زنجیره تولیدات کشاورزی و صنایع تبدیلی وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه بخش‌های کشاورزی و معدنی از جمله ظرفیت‌های این استان برای توسعه اقتصادی به شمار می‌رود، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از موقوفات نیز به زمین‌های کشاورزی اختصاص دارد و اخیرا یک زمین معدنی موقوفه نیز احیا شده که سرمایه‌گذاری در آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: از طریق سرمایه‌گذاری در موقوفات، اقدام به ایجاد دو باغ زیتون به مساحت ۳۵۰ هکتار و  ۳۰ هکتار خواهد شد و اراضی مستعد موقوفه‌های استان با هدف ایجاد گلخانه، کشت‌های متراکم، مجتمع‌های کشت و صنعت و مباحث باغداری بهره‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موقوفه مربوط به زمین‌های معدنی نیز در استان داریم، یادآور شد: در حوزه معدن نیز با استفاده از جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همکاری سازمان صمت، اقدام به صدور مجوز برای اکتشاف و بهره‌برداری سه معدن در راستای درآمدزایی و ایجاد اشتغال خواهد شد.

کرمی همچنین به برنامه‌های فرهنگی اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لغو برنامه‌های مذهبی و در امامزادگان، از ظرفیت فضای مجازی غافل نشدیم و طرح‌هایی برای غنی‌سازی ایام تعطیل خانواده‌ها تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری با شعار در خانه بمانیم ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود که با ایجاد خیمه معرفت در فضای مجازی، عناوین شعر بخوان جایزه بگیر، نقاشی بکش جایزه بگیر و قرآن بخوان جایزه بگیر، در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه این مسابقه با همکاری پایگاه مسجد امام حسن مجتبی (ع) اجرا می‌شود، افزود: بخش دیگر طرح به این موضوع اختصاص دارد که ۳ جمله کوتاه در مورد وقف، پرستار و سردار سلیمانی بنویس و جایزه بگیر.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در مسابقه در ابتدای فیلم، نقاشی و متن حتما نام و نام‌خانوادگی، محل سکونت و شماره تماس خود را درج  و فایل‌های خود را از طریق پیم‌رسان ایتا یا تلگرام به شماره ۰۹۱۰۹۷۱۹۹۵۳ ارسال کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح