کد خبر : 82586
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 نوامبر 2021 - 1:58
-

داغ توأمان گرما و سرما بر دل زردآلوکاران شاهرودی

داغ توأمان گرما و سرما بر دل زردآلوکاران شاهرودی

ایسنا/سمنان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود از آسیب‌های جدی خشکسالی و کم‌آبی به اقتصاد این شهرستان در بخش‌های مختلف و از جمله بخش کشاورزی خبر داد و گفت: 9000خانوار این شهرستان که از باغ‌های زردآلو امرارمعاش می‌کردند چند سالی است که اقتصادشان به علت گرمای شدید ، کم‌آبی و سرمازدگی دچار مشکل جدی شده

داغ توأمان گرما و سرما بر دل زردآلوکاران شاهرودی

ایسنا/سمنان معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود از آسیب‌های جدی خشکسالی و کم‌آبی به اقتصاد این شهرستان در بخش‌های مختلف و از جمله بخش کشاورزی خبر داد و گفت: 9000خانوار این شهرستان که از باغ‌های زردآلو امرارمعاش می‌کردند چند سالی است که اقتصادشان به علت گرمای شدید ، کم‌آبی و سرمازدگی دچار مشکل جدی شده است.

جلالی 16 تیرماه از زردآلوی شاهرود به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین زردآلوهای کشور نام برد و اظهار کرد: اقتصاد ۹ هزار خانواده شاهرودی از طریق ۶ هزار هکتار باغات زردآلو در شاهرود، تامین می‌شده که چندین سال است به واسطه سرما، بحث برداشت و اقتصاد این خانوارها با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه گرما و کم آبی بر تولید گندم و جو کشاورزان این منطقه نیز تاثیر گذاشته خواستار توجه بیش از پیش به کشاورزان، باغداران و عشایر و دامداران این مناطق شد.

معاون استاندار سمنان اظهار کرد: همجواری با کویر و گرمای شدید در فصل تابستان، اقتصاد منطقه را تحت الشعاع خود قرار داده و نداشتن آب‌های سطحی، کاهش دبی و خشک شدن چشمه‌ها  و چاه‌هایی که سال به سال افزایش عمق پیدا می‌کنند، باعث شده تا در بحث آب شرب و کشاورزی مشکلات زیادی داشته باشیم.

وی به ظرفیت بالای شهرستان شاهرود اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان شاهرود ظرفیت‌ها ، مزیت‌ها و ویژگی‌های قابل اعتنایی دارد که می‌تواند اثرگذاری ویژه‌ای در ابعاد مختلف در کشور داشته باشد.

جلالی گفت: شاهرود جز هفت-هشت شهرستان پهناور کشور است و خیلی از شاخص هایی که باعث تامین امکانات در شهرستان‌های کشور می‌شود، در شهرستان شاهرود سبب کم توجهی و بی مهری شده است.

وی به مشکلات بخش بیارجمند در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: در حوزه درمان و بر اساس شاخص‌ها، برای هر ۴ هزار نفر یک مرکز درمانی دیده شده است که این مهم در منطقه بیارجمند با ۶ هزار جمعیت، لحاظ نشده است.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه۱۲۰ روستا در شهرستان شاهرود وجود دارد که تعداد ۸۱ روستا دارای دهیاری هستند اضافه کرد: متاسفانه ما هنوز در شهرستان شاهرود با روستاهایی موجه‌ایم که فاقد برق هستند.

وی ادامه داد: در برخی از این روستاها، اینترنت مهیا نیست، راه‌ها و جاده‌ها با مشکل مواجه‌اند و لذا، نیاز است تا از منابع در اختیار معاونت امور دهیاری های سازمان دهیاری‌ها و شهرداری های کشور، برای این‌مهم اعتباری ویژه لحاظ شود.

این مدیر اجرایی گفت: کل اعتبار روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری شهرستان شاهرود در سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان بوده که رقم بسیار کمی است.
به گزارش ایسنا- شهرستان شاهرود یکی از قطب های تولید زردآلو و انگور در کشور است که محصولات باغی آن از شهرت بالایی برخوردارند، بسیاری از خانوارهای این شهرستان از باغداری و خصوصا باغات زردآلو و انگور امرارمعاش می کنند. بخش بسطام یکی از اصلی ترین قطب های تولید زردآلو است و  10 درصد زردآلوی کشور در باغ های منطقه بسطام شهرستان شاهرود تولید می شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح