کد خبر : 90593
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 20:00
-

درخصوص مشکلات “کم آبی” کرمانشاه بزرگنمایی شده/ رفع عمده مشکلات “آب شرب” محلات

درخصوص مشکلات “کم آبی” کرمانشاه بزرگنمایی شده/ رفع عمده مشکلات “آب شرب” محلات

ایسنا/کرمانشاه جلسه امروز (26 تیر) سالن تدبیر استانداری کرمانشاه به بررسی مشکلات آب شرب شهر کرمانشاه اختصاص داشت، مشکلات و معضلاتی که در چند هفته اخیر به اوج خود رسیده و برخی محلات بعضا تا چند روز با قطعی آب مواجه شده اند. در ابتدای این جلسه علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه

درخصوص مشکلات "کم آبی" کرمانشاه بزرگنمایی شده/ رفع عمده مشکلات "آب شرب" محلات

ایسنا/کرمانشاه جلسه امروز (26 تیر) سالن تدبیر استانداری کرمانشاه به بررسی مشکلات آب شرب شهر کرمانشاه اختصاص داشت، مشکلات و معضلاتی که در چند هفته اخیر به اوج خود رسیده و برخی محلات بعضا تا چند روز با قطعی آب مواجه شده اند.

در ابتدای این جلسه علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به تشریح مشکلات و وضعیت تامین آب شرب کرمانشاه پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از مشکلات رفع شده، گفت: یک ماه پیش مشکلات بسیاری داشتیم و در برخی محلات مانند کسری و فردوسی عملا چند روز قطعی آب داشتیم و با تانکر آبرسانی به این مناطق صورت می گرفت، اما در حال بجز یک محله مشکلات در سطح مابقی محلات به حداقل رسیده است.

وی افزود: در این یک محله هم تامین آب 24 ساعت فعلا مقدور نیست و تقسیم بندی میان کوچه های مختلف آن صورت گرفته که این میان برخی شیر فلکه را دستکاری کرده و مشکلاتی ایجاد می کنند که باید فرماندار و سایر مسئولان ورود کنند.

کاکاوند با عجیب خواندن خشکسالی امسال گفت: در حال حاضر دبی سراب قنبر از 300 لیتر بر ثانیه به 70 لیتر رسیده و دو حلقه چاه شهر کامل خشک شده و ظرفیت مابقی هم کاهش چشمگیر یافته است.

این مسئول گفت: با وجود این خشکسالی این میان برخی خرابکاری ها را هم داریم و هفته ای دو بار خط انتقال آب در برخی  نقاط تعمدا شکسته می شود. مشخص هست این افراد چه کسانی هستند و باید با آنها برخورد شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: از طرفی در این شرایط و با این مشکلات کم آبی، مصرف آب نه تنها کم نشده بلکه نسبت به سال گذشته 12 درصد هم افزایش پیدا کرده است و مردم هنوز نسبت به خطر خشکسالی کاملا حساس نشده اند.

کاکاوند گفت: از طرف دیگر در این شرایط یک ریال اعتبار به ما تخصیص پیدا نکرده تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام داده و تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنیم.

درخصوص مشکلات کم آبی کرمانشاه بزرگنمایی شده/ رفع عمده مشکلات کم آبی محلات شهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به بزرگنمایی صورت گرفته در خصوص مشکلات کم آبی در شهر گفت: مشکلات هست و آن را انکار نمی کنیم، اما در برخی موارد بزرگنمایی شده است و در هفته های اخیر مشکلات کم آبی 25 تا 30 محله تک تک بررسی و رفع شده است و مشکلات در این زمینه به حداقل رسیده است.

کاکاوند با بیان اینکه برای تامین مناسب آب شرب شهر حدود 1050 لیتر آب بر ثانیه کمبود داریم گف: طی هفته اخیر حدود 200 لیتر تامین شده و اکنون نیازمند تامین حدود 800 لیتر آب  بر ثانیه هستیم و با مصوبات جلسه امروز به نظر می رسد بتوانیم در هفته آینده 150 لیتر بر ثانیه آب از محل چاه های دستگاه های مختلف استان تامین کنیم.

اینکه تمام مشکلات کم آبی را گردن خشکسالی بیندازیم مدیریت نمی شود/ هر نفر 2 لیتر صرفه جویی کند مشکلات آب شرب رفع می شود

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز پس از شنیدن صحبت های مسئولان حوزه آب استان با انتقاد از عملکرد آنها گفت: نمی توانیم بنشینیم و بگوییم خشکسالی است و چاه خشک شده و خط توزیع می شکند و… . این که مدیریت نیست، یک مدیر باید مشکلات را به هر طریق ممکن رفع کند.

وی افزود: ما هم می دانیم خشکسالی است اما مردم توقع دارند توزیع عادلانه آب صورت گیرد و مشکلات با مدیریت درست به حداقل برسد که انتظار و توقع کاملا به جایی است.

بازوند تاکید کرد: اگر می‌گوییم مصرف آب در این خشکسالی بیشتر شده باید ببینیم مشکل کار کجاست، قطعاباید فرهنگ سازی می کردیم که نکردیم و باید اطلاع رسانی درست به جامعه صورت می گرفت.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: اگر هر نفر دو سه لیتر صرفه جویی در مصرف آب داشته باشند قطعا مشکلات حوزه آب شرب رفع می شود و این قصور از ماست که این فرهنگ سازی را در سطح جامعه انجام نداده ایم.

بازوند تصریح کرد: بحث کم آبی و نبود آب چیزی نیست که بشود به راحتی از کنار آن گذشت و این مشکلات در ادامه تبدیل به مشکلات اجتماعی و امنیتی می شود و باید مدیریت درست در این زمینه اعمال شود.

وی تاکید کرد: قرار شد با طرح ضربتی تامین آب مشکلات حل شود، نه اینکه مشکلات را گردن خشکسالی و مصرف بالا انداخت.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: هر دلیلی که در زمینه مشکلات کم آبی آورده شود مهم نیست، مهم این است که بخشی از مردم بامشکل کم آبی مواجهند و باید سریعا این مشکلات رفع شود.

بازوند گفت: ظرف هفته آینده باید 150 لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب شهر اضافه شود و با همکاری سایر دستگاه باید هر هفته این ظرفیت بیشتر شود تا زمانی که بطور کامل مشکلات این حوزه برطرف شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح