کد خبر : 106977
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 19:20
-

درخواست فرماندار برای ایجاد کارگروه اقناع مردم شادگان به واکسیناسیون

درخواست فرماندار برای ایجاد کارگروه اقناع مردم شادگان به واکسیناسیون

ایسنا/خوزستان فرماندار شادگان با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون در این منطقه گفت: باید کارگروه اجتماعی برای اقناع‌سازی مردم به منظور انجام واکسیناسیون تشکیل و فعال شود. امید صبری‌پور در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۹ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون در شادگان و استقبال کم مردم

درخواست فرماندار برای ایجاد کارگروه اقناع مردم شادگان به واکسیناسیون

ایسنا/خوزستان فرماندار شادگان با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون در این منطقه گفت: باید کارگروه اجتماعی برای اقناع‌سازی مردم به منظور انجام واکسیناسیون تشکیل و فعال شود.

امید صبری‌پور در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۹ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون در شادگان و استقبال کم مردم اظهار کرد: همه ظرفیت‌های شهرستان برای افزایش پوشش واکسیناسیون در شادگان به کار گرفته شده و آنچه در این خصوص باید انجام می‌شد، انجام شده است.

به گزارش ایسنا وی افزود: در شادگان یک بانک را به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب کردم و پس از آن کل استان با من تماس گرفتند؛ با وجود همه فشارها باز هم کوتاه نیامدم و اجازه بازگشایی بانک را ندادم. انتظار داشتم بابت پلمب بانک از من تشکر شود اما جای تعجب دارد که با من تماس گرفتند که چرا بانک تعطیل شده است؟

فرماندار شادگان گفت: متوسط سرعت واکسیناسیون در شادگان به حدود ۶ درصد رسیده است. هر کسی را که توانستیم با گفتاردرمانی، تشویق یا حتی قطع سهمیه آرد یعنی به اجبار نیز واکسینه کردیم اما همچنان برخی نسبت به دریافت واکسیناسیون مردد هستند.

وی افزود: من فکر می‌کردم در صورت قطع سهمیه آرد، پوشش واکسیناسیون از ۱۰۰ درصد می‌گذرد اما نشد.

صبری‌پور گفت: در مجموع با اقدامات انجام‌شده، تزریق واکسن از روزانه ۱۵ تا ۳۰ نفر به ۲ هزار و ۳۰۰ تا ۲ هزار و ۴۰۰ نفر رسید و اکنون به یک هزار و ۴۰۰ مورد رسیده است اما نمی‌توان گفت که در یک هفته به نورم می‌رسیم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون خانه به خانه نیز در شهر شادگان آغاز شده است، تصریح کرد: با توجه به بیس شهرستان شادگان، نمی‌توان واکسیناسیون که یک موضوع اجتماعی است را به موضوع امنیتی تبدیل کرد.

فرماندار شادگان بیان کرد: روزانه ۱۰ تا ۲۰ مراجعه مردمی در خصوص عدم رضایت به تزریق واکسن دارم و برخی عنوان می‌کنند که جسم خودشان است و نمی‌خواهند واکسن تزریق کنند؛ بنابراین اقناع برخی برای واکسیناسیون سخت شده است.

وی افزود: باید کارگروه اجتماعی برای اقناع‌سازی مردم به منظور انجام واکسیناسیون تشکیل و فعال شود.

به گزارش ایسنا، دکتر شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در این جلسه گفت: مسائل همه نقاط استان خوزستان به یک شکل نیست و باید برای هر شهر، برنامه‌ریزی متفاوتی انجام شود.

وی افزود: در زمانی که اجازه داده نمی‌شد در شهری یک واکسن اضافه تزریق شود، در شادگان گفتم با مسئولیت خودم واکسیناسیون برای بالای ۱۸ ساله‌ها انجام شود. سپاه نیز برای تشویق مردم به واکسیناسیون، بین افرادی که واکسن دریافت می‌کردند بسته‌های غذایی توزیع می‌کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: شرایط فرهنگی در شادگان به گونه‌ای است که از واکسن استقبال نمی‌شود و حتی مدافعان سلامتی که برای واکسیناسیون به منازل مراجعه می‌کنند، تهدید می‌شوند. در چنین شرایطی، یک صدم درصد افزایش پوشش واکسیناسیون نیز سخت است.

وی بیان کرد: سخت‌ترین کار در حوزه سلامت، تغییر رفتار مردم است و نیاز به آموزش و زمان دارد؛ به قوه قهریه معتقد نیستم و در جایی مانند شادگان نمی‌توان با قوه قهریه کار کرد. برای افزایش واکسیناسیون تنها باید از طریق آموزش و افزایش سواد سلامت اقدام شود.

سلمان‌زاده با اشاره به مهلت تعیین‌شده برای افزایش واکسیناسیون تا هفته آینده، افزود: در بهترین حالت شاید حداکثر بتوانیم تا هفته آینده پوشش واکسیناسیون را ۵ درصد افزایش دهیم.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح