کد خبر : 78927
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 نوامبر 2021 - 22:53
-

درِ شهر را به روی کرونا دلتا ببندیم

درِ شهر را به روی کرونا دلتا ببندیم

ایسنا/همدان پیامدهای افزایش سفرهای تفریحی و عادی‌انگاری شرایط فعلی، خطری است که به نظر می‌رسد به سادگی از بیخ گوشمان رد نمی‌شود. به‌گزارش ایسنا، با وجود تأکید کادر سلامت و مسئولان به پرهیز از سفرهای غیر ضروری اما مسافرت‌ها همچنان ادامه دارد و انگار برخی دیگر به کرونا اعتقادی ندارند. گذری اجمالی در شهر همدان به ویژه

درِ شهر را به روی کرونا دلتا ببندیم

ایسنا/همدان پیامدهای افزایش سفرهای تفریحی و عادی‌انگاری شرایط فعلی، خطری است که به نظر می‌رسد به سادگی از بیخ گوشمان رد نمی‌شود.

به‌گزارش ایسنا، با وجود تأکید کادر سلامت و مسئولان به پرهیز از سفرهای غیر ضروری اما مسافرت‌ها همچنان ادامه دارد و انگار برخی دیگر به کرونا اعتقادی ندارند. گذری اجمالی در شهر همدان به ویژه در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مناطق توریستی نشان می‌دهد بعضی باروبندیل خود را بسته و در این مکان‌ها ساکن شده‌اند.

به‌طور حتم مؤلفه‌هایی چون رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از دورهمی و اجتماعات جزو فاکتورهای آلوده نشدن به ویروس کروناست که متأسفانه در حال حاضر این فاکتورها در دورهمی‌های درون پارک‌ها به فراموشی سپرده شده است.

جلوگیری از وضعیت پرخطری که احتمال به وقوع پیوستنش دور از انتظار نیست بیش از هر چیزی چاره‌اندیشی، تصمیم‌گیری درست و به‌موقع و مدیریت مسئولان استان را می‌طلبد تا بتوانند از نقل‌وانقال مسافران در شهر و به تبع آن شیوع کرونا و به ویژه کرونا دلتا ممانعت کنند.

به عقیده کارشناسان حوزه سلامت تجمع و دورهمی یکی از مهم‌ترین عوامل شیوع این بیماری است و این گشت‌وگذارها علاوه بر اینکه به نقل‌وانتقال ویروس کمک می‌کند به خستگی‌های کادر سلامت نیز دامن می‌زند.

اگرچه به گفته دبیر هماهنگی ستاد مدیریت کرونای همدان این موضوع در آخرین جلسه ستاد کرونای استان مطرح و نیروی انتظامی موظف شده از حضور و اسکان طولانی مدت مسافران در شهر جلوگیری کند اما مشاهدات میدانی حاکی از حضور و اسکان مسافران در تفرجگاه‌های همدان است.

از اسکان طولانی مدت مسافران در شهر جلوگیری می‌شود

مهرداد نادری‌فر درباره وجود مسافران به ویژه خودروهای پلاک‌ استان خوزستان در همدان به خبرنگار ایسنا، گفت: طبق آخرین تصمیم جلسه ستاد کرونای استان، نیروی انتظامی موظف شد از حضور و اسکان طولانی مدت مسافران در شهر جلوگیری کند.

وی ادامه داد: شهرداری نباید اجازه نصب چادر در پارک را به مسافران دهد، همچنین سازمان میراث فرهنگی موظف است برخورد لازم را با افرادی که منازل خود را به مسافران اجاره می‌دهند داشته باشد و متخلفان را به دستگاه قضا معرفی کند.

حضور مسافران را در شهر را انکار نمی‌کنیم

دبیر هماهنگی ستاد مدیریت کرونای همدان با تأیید وجود مسافران در شهر همدان، مطرح کرد: متأسفانه شاهد مسافران در شهر و به ویژه تفرجگاه‌ها هستیم و منکر حضور آنها نمی‌شویم، تصمیماتی هم که در ستاد کرونای استان گرفته شده در راستای کاهش مسافران در همدان است.

وی ادامه داد: ستاد کرونای استان بر مصوبات ستاد و عملکرد دستگاه‌های نامبرده نظارت دارد و احتمال اینکه تصمیمات سختگیرانه‌تری اعمال شود وجود دارد.

ممنوعیت تردد پلاک‌های غیربومی در همدان برقرار است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان نیز با تأکید بر اینکه ممنوعیت تردد پلاک‌های غیربومی در همدان برقرار است به خبرنگار ایسنا، گفت: پلیس راهور بر مدار قانون حرکت می‌کند و بر اساس مصوبه ستاد کرونا پلاک‌های غیربومی که در شهر تردد کنند اعمال قانون می‌شوند.

سرهنگ علی فکری با بیان اینکه ممنوعیت تردد شبانه همانند قبل در استان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا ورود خودروها به شهرهای نارنجی کرونایی ۵۰۰ هزار تومان و به شهرهای قرمز کرونایی مشمول یک میلیون تومان جریمه هستند.

وی با اشاره به اینکه پلیس راهور ضمن اعمال قانون به متخلفان، به آنها تذکر هم می‌دهد و از آنها دعوت می‌کند از شهر خارج شوند، اظهار کرد: با این وجود ترددهایی هم اتفاق می‌افتد که البته طبق قانون برخورد می‌شود.
فکری با اشاره به اینکه تعدادی از خودورهای غیربومی که در شهر همدان تردد دارند ساکن همدان هستند، تصریح کرد: طبق آخرین بررسی‌هایی که در سطح شهر انجام شده است در حال حاضر تعداد مسافران شهر همدان قابل توجه نیست.

نگهبانان پارکها ضابطه قضایی برای ممانعت از نصب چادر ندارند

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان نیز در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه شهرداری در زمینه عدم نصب چادر در شهر اطلاع‌رسانی کرده و بنرهایی در سطح شهر نصب شده است، افزود: نگهبانان‌ داخل پارک‌ها تا حد توان از نصب چادر در تفرجگاه‌ها جلوگیری می‌کنند.

حسین خانجانی ادامه داد: نگهبان‌ها ضابطه قضایی برای ممانعت از نصب چادرها ندارند و متأسفانه مسافرانی که در تفرجگاه‌های همدان مستقر هستند تذکرها را جدی نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه باید تصمیم‌گیری جدی در این رابطه اتخاذ شود و عوامل قضایی و انتظامی دخالت کنند، تصریح کرد: شرایط پارک‌های همدان به گونه‌ای نیست که خانواده‌ها برای چند روز در آنها ساکن شوند علاوه بر این مسافران هم به تجهیزات پارک‌ها آسیب می‌زنند و هم فضای عمومی را اشغال کرده‌اند، از طرف دیگر از تمام تجهیزات شهری استفاده می‌کنند و حق بقیه شهروندان ضایع می‌شود.

خانجانی با تأکید بر اینکه نگهبان‌های شهرداری مستقر در پارک‌ها هیچ قدرتی برای منع مسافران از سفر ندارند، یادآور شد: به نظر می‌رسد ستاد کرونا باید تصمیمگیری‌های جدیدی در این رابطه بگیرد و ممنوعیت‌های جدیدی را اتخاذ کند.

انتهای پیام
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح