کد خبر : 148009
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دسامبر 2021 - 17:08
-

درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد

درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد

ایسنا/خراسان رضوی رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران گفت: هنوز درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد. نمایشگاه، فروشگاه نیست. اگر نمایشگاه‌ها به عنوان صنعت معرفی شوند نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور به بهترین شکل ممکن ایفا خواهند کرد. علی یارمحمدیان در نخستین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای

درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد

ایسنا/خراسان رضوی رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران گفت: هنوز درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد. نمایشگاه، فروشگاه نیست. اگر نمایشگاه‌ها به عنوان صنعت معرفی شوند نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور به بهترین شکل ممکن ایفا خواهند کرد.

علی یارمحمدیان در نخستین نشست تخصصی فراکسیون زیرساخت‌های فرهنگی، سیاحتی، گردشگری و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: صنعت نمایشگاهی در دنیا همانند سایر صنایع ایجاد درآمدزایی می‌کند. برگزاری نمایشگاه‌ها موجب رونق تولید و اقتصاد می‌شود. صنعت نمایشگاهی کمک بزرگی به صنعت گردشگری می‌کند. پیش از بحران کرونا پیش‌بینی سفر ۲۱ میلیون توریست به دبی شده بود که قطعا ایران هم می‌تواند از این ظرفیت‌ به خوبی استفاده کند.

وی ادامه داد: گردهمایی تمام صنایع و صنوف مختلف در نمایشگاه‌ها موجب ایجاد خلاقیت و تبادل اطلاعات میان صنایع خواهد شد. چینی‌ها در اکثر نمایشگاه‌های دنیا حضور دارند که همین امر سبب افزایش تولید، صادرات، نقدینگی، اقتصاد و توسعه اقتصادی در این کشور شده است. برگزاری نمایشگاه‌ها درآمدزایی زیادی برای شرکت‌های هواپیمایی، مراکز اقامتی، تفریحی، گردشگری و توریستی به همراه دارد.

رییس انجمن نمایشگاه‌های ایران تصریح کرد: تولید و فروش به همراه بازاریابی حاصل می‌شود. اگر می‌خواهیم به این مهم دست یابیم باید در گام نخست به بازاریابی در صنعت مورد نظر توجه کنیم. سایت‌ها، برگزارکنندگان، مشارکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان چهار ضلع صنعت نمایشگاهی هستند که دولت‌ها نیز باید در این چهار ضلع مشارکت و همراهی داشته باشند.

یارمحمدیان یادآور شد: در کشورهایی همچون ایران، مشارکت دولت فقط در سایت‌ها بوده و در سه حوزه دیگر همکاری ندارند در حالی که دولت‌ها با دخالت در سایر موارد به دلیل ایجاد چالش‌هایی گوناگون، باعث آسیب‌پذیری و دلخوری فعالان بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند.

رئیس انجمن نمایشگاه‌های ایران تاکید کرد: هنوز در بسیاری از استان‌های کشور نمایشگاه برگزار نمی‌شود. به‌طور کامل از ظرفیت استان‌های مرزی استفاده نمی‌شود که بابت بی‌مهری و بی‌توجهی مسئولان به صنعت نمایشگاهی از آنان گلایه‌ داریم. هنوز درک لازم برای برگزاری نمایشگاه در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نمایشگاه، فروشگاه نیست، بلکه محلی برای طلاقی تولیدکننده و مصرف‌کننده بوده که نباید به این صنعت کلیدی به عنوان یک صنف کوچک نگاه شود. اگر نمایشگاه‌ها به عنوان صنعت معرفی شوند نقش خود را در توسعه اقتصادی کشور به بهترین شکل ممکن ایفا خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح