کد خبر : 90359
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 19:13
-

در روزهای اخیر بیشتر فوتی‌های کرونایی در قزوین جوان بودند

در روزهای اخیر بیشتر فوتی‌های کرونایی در قزوین جوان بودند

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: موارد فوتی به دلیل واکسیناسیون رشد نداشته است اما در روزهای اخیر بیشتر فوتی‌ها را جوانان تشکیل داده‌اند و افرادی که جوان هستند حتی آنهایی که بیماری زمینه‌ای نداشتند به دلیل شدت بیماری فوت کردند. پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که ۲۶ تیر در استانداری

در روزهای اخیر بیشتر فوتی‌های کرونایی در قزوین جوان بودند

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: موارد فوتی به دلیل واکسیناسیون رشد نداشته است اما در روزهای اخیر بیشتر فوتی‌ها را جوانان تشکیل داده‌اند و افرادی که جوان هستند حتی آنهایی که بیماری زمینه‌ای نداشتند به دلیل شدت بیماری فوت کردند.

پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که ۲۶ تیر در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم استان قزوین با کاهش جدی رو به رو شده است به طوری که ۵۳ درصد مردم پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند، در حال حاضر ما صرفا وضعیت را با واکسیناسیون کنترل می‌کنیم و این نوع رعایت پروتکل‌ها عملا ایمنی برای ما ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: استان‌های همجوار با افزایش آمار ابتلا رو به رو هستند و با توجه به تعاملات وضعیت ما نگران‌کننده است، ما در استان قزوین طی هفته گذشته ۱۵۱ تست مثبت بستری داشتیم که آمار افزایشی است همچنین ۱۲ فوتی طی هفته گذشته نشان‌دهنده سیر کاهش فوتی‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: با توجه به تمهیدات انجام شده ۷ میلیون دوز واکسن وارد کشور می‌شود و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن برکت به وزارت بهداشت تحویل داده می‌شود، امیدوارم واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال تا اوایل مرداد تمام شود و در فاز دوم افرادی که در مشاغل تجمعی مانند نیروی انتظامی، آتش نشانی و هلال احمر مشغول به فعالیت هستند و همینطور معلمین مدارس و اساتید دانشگاه‌های غیر پزشکی در نوبت واکسن قرار می‌گیرند و از مهرماه واکسینه می‌شوند.

وی یادآور شد: در فضای مجازی نسبت به شلوغی مراکز تجمیعی واکسن استان اعتراضاتی مطرح می‌شود، علی‌رغم اینکه اقدامات خوبی در هماهنگی تزریق واکسن صورت گرفته است، افرادی بدون ثبت نام در سامانه برای دریافت واکسن مراجعه می‌کنند که بار اصلی شلوغی را رقم زدند.

نامدار خاطرنشان کرد: در مرکز واکسیناسیون ۳۵ کانتر وجود دارد و در هر کانتر در روز حداقل ۲۰۰ واکسن تزریق می‌شود، در واقع روزانه ما ۷ هزار دوز واکسن تزریق می‌کنیم، اما برخی از افراد از نقاط مختلف استان از جمله طارم و البرز بدون نوبت به مرکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند، اگر واکسن نزنیم اعتراض می‌کنند اگر تزریق صورت بگیرد به دلیل خارج از نوبت بودن شلوغی‌های موجود را ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: سوله دوم هم به مرکز واکسیناسیون ملحق شد، در واقع فضایی برای زمان انتظار ایجاد شد تا افراد بتوانند با پروتکل مناسب در انتظار بنشینند تا نوبت واکسن شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم پروتکل‌ها را اجرا کنیم نیاز به همکاری ویژه اصناف و سازمان صنعت و معدن داریم تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم، این وضعیت به هیچ عنوان در شأن مردم نیست، در حال حاضر به جز شهرستان آبیک که در وضعیت نارنجی و آوج که در وضعیت زرد است بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی یادآور شد: بستری‌ها روزانه به ۸۰ نفر رسیده است در حالیکه در اوج بیماری کرونا در فاز چهارم تعداد بستری‌ها ۱۰۰ نفر بود؛ بستری‌ها به ۳۶۷ نفر رسیده است و بیمار در انتظار آی سی یو نداریم و بیماران بدحال ۱۹ نفر هستند همچنین ۷۴ نفر در آی سی یو بستری هستند؛ همچنین مجموع فوتی‌های تست مثبت استان به ۱۸۴۰ نفر رسیده است.

نامدار اظهار کرد: بیماران وصل به دستگاه تنفسی در شرایط غیرصعودی در حال مداوا هستند، تعداد کل تست‌های آزمایشگاهی انجام شده ۲۷۱ هزار و ۷۸۶ تست رسیده است که از این تعداد تست ۶۹ هزار و ۲۶۱ تست مثبت اعلام شده است، تعداد تست‌های مثبت مراجعین سرپایی به بیش از از ۳۰۰ نفر رسیده است که نشان‌دهنده شروع پیک جدید و افزایش بار بیماری در استان است.

وی بیان کرد: موارد فوتی به دلیل واکسیناسیون رشد نداشته است اما در روزهای اخیر بیشتر فوتی‌ها را جوانان تشکیل داده‌اند و افرادی که جوان هستند حتی آنهایی که بیماری زمینه‌ای نداشتند به دلیل شدت بیماری فوت کردند.

این مسئول اظهار کرد: برخی از افرادی که یک دوز واکسن دریافت کردند نیز به علت کرونا فوت کردند اما تعداد انگشت شماری از  افرادی که ۲ دوز واکسن دریافت کردند به علت کرونا فوت شدند، درصدی از واکسیناسیون ممکن است پوشش کامل ایجاد نکنند.

نامدار در ادامه با اشاره به واکسیناسیون انجام شده در استان اظهار کرد: روز گذشته ۳۳ هزار و ۶۰۰ واکسن تزریق شده است و امکان افزایش آن وجود ندارد چرا که ما با تعداد واکسنی که به دست ما می‌رسد واکسیناسیون را با یک تیم قوی انجام می‌دهیم، همکاران ما در ارتش به عنوان مرکز تجمیع واکسیناسیون کار خود را به زودی آغاز می‌کنند، همچنین مرکز تربیت معلم فضای مناسبی است که همکاران ما مستقر شوند تا تجمع در نمایشگاه که مرکز واکسیناسیون است، کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز ۱۱۷ هزار و ۳۸۶ دوز واکسن تزریق شده است و ۲۷ هزار واکسن باقی‌مانده که طی چند روز آینده تزریق می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: با واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال میزان فوتی‌ها کاهش پیدا کرده است،  رشد بیماران سرپایی با تعداد بیماران بستری هماهنگی ندارد و شرایطی ایجاد شده است که افراد جوان به دلیل کم بودن علائم به بیمارستان مراجعه نکنند و زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که علائم شدید شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰۶۲ مورد از فوتی‌ها بالای ۷۰ سال است که این نشان می‌دهد واکسیناسیون میزان فوت را کاهش داده است امیدواریم با واکسیناسیون بالای ۶۰ سال میزان فوتی‌ها کاهش پیدا کند.

نامدار تاکید کرد: میزان بستری در شهرستان قزوین، ۳۱.۵ درصد افزایش داشته و موارد مثبت قطعی ۴۵ درصد افزایش یافته است، در بخش مرکزی شهرستان قزوین، الموت غربی، کوهین و طارم جزو مناطق پر خطر شهرستان قزوین هستند و طی یک هفته گذشته محلات مینودر، نوروزیان، پونک، دانشگاه و همچنین اقبالیه بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا را داشتند.

وی اظهار کرد: سیر صعودی بیماری در شهرستان تاکستان، به نسبت هفته گذشته کاهش داشته اما میزان فوتی‌های این شهرستان افزایش یافته است و بخش مرکزی شهرستان تاکستان و ضیاءآباد پر خطر هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شهرستان البرز، بخش محمدیه و بخش مرکزی البرز نقاط پر خطر این شهرستان هستند، در شهرستان بویین زهرا رشد صعودی این بیماری در حال افزایش است و بخش مرکزی، رامند و دشتابی نقاط پر خطر این شهرستان هستند.

وی بیان کرد: روند صعودی بیماری در شهرستان آبیک کند بوده ولی در یک هفته گذشته روند بیماری در این شهرستان ۱۰ درصد افزایش داشته است، در شهرستان آوج نیز بخش مرکزی آوج و آبگرم نقاط پر خطر این شهرستان هستند و روند بیماری در این شهرستان با  ۸۷ درصد افزایش همراه بوده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح