کد خبر : 153655
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دسامبر 2021 - 17:24
-

دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی به سمت افزایش راندمان و بهره‌وری حرکت کنند

دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی به سمت افزایش راندمان و بهره‌وری حرکت کنند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی خواستار حرکت دستگاه های اجرایی به سمت افزایش راندمان و بهره وری شد و گفت: با تحقق بهره وری می توان به شاخص های مدیریت سبز دست یافت. سید علی آقازاده ۱۲ اسفندماه در جلسه شورای راهبری و توسعه مدیریت استان مرکزی اظهار کرد: مسلما نباید فقط به جلسات شورا بسنده کرد و

دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی به سمت افزایش راندمان و بهره‌وری حرکت کنند

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی خواستار حرکت دستگاه های اجرایی به سمت افزایش راندمان و بهره وری شد و گفت: با تحقق بهره وری می توان به شاخص های مدیریت سبز دست یافت.

سید علی آقازاده ۱۲ اسفندماه در جلسه شورای راهبری و توسعه مدیریت استان مرکزی اظهار کرد: مسلما نباید فقط به جلسات شورا بسنده کرد و حتی منتظر دستگاه های ملی ماند، بلکه باید پیشرو بود.

وی با بیان اینکه اگر در مدیریت سبز یا ارزیابی بهره وری منتظر دستور دستگاه های ملی باشیم شاید به نتایج مناسب نرسیم، افزود: می توان در استان کارگروهی تشکیل داد و براساس دستورالعمل ها، قوانین و مصوبات هیات دولت، دستگاه های مرتبط را ارزیابی کرد و قطعا با اشراف و اطلاع از وضعیت دستگاه ها در برخی شاخص های مهم می توان راندمان کار را ارتقا بخشید و اثربخشی را بالا برد.

استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت نظارت نهادها و دستگاه های مرتبط در ارزیابی عملکردها، گفت: استان در بعد تحقق حقوق شهروندی در کشور جایگاه دوم را کسب کرده است، اما اگر تصور این است که استان در مناسب سازی رتبه خوبی دارد، این تصور عمق فاجعه در دیگر استان ها را نشان می دهد. در ساختمان های دولتی و غیردولتی شاهد مشکلات در حوزه مناسب سازی هستیم و فاصله با استانداردها در حال افزایش است.

وی در خصوص عدم مشارکت شرکت شهرک ها در ارزیابی مناسب سازی، گفت: لازم است که تذکری به این شرکت داده شود. این مجموعه باید نسبت به بی تفاوتی نسبت به وظایف و تکالیف پاسخگو باشد.

آقازاده تصریح کرد: استان تلاش خود را در طول سه سال اخیر برای ارائه خدمات از سمت میز خدمت داشته است، اما باید نظر مردم را دریافت کرد و در این بین می توان از ظرفیت سمن ها نیز استفاده کرد تا با رسیدن به جمع بندی درست بر رفع نقاط ضعف تمرکز کرد.

وی با تاکید بر اینکه مسلما مناسب سازی را نمی توان در طول یک سال به انجام رساند، گفت: به نظر می رسد که در موضوع بهره وری باید تمرکز را بر استفاده از شاخص های ارتقا دهنده بهره وری مصروف کرد، باید ادارات به سمتی حرکت کنند که راندمان بهبود یابد و در نهایت رضایتمندی بیشتر مردم را به همراه داشته باشد و مسلما با تحقق بهره وری می توان به شاخص های مدیریت سبز نیز دست یافت.

استاندار مرکزی خواستار سیاست گذاری شورا و ماموریت دهی براساس این سیاست ها شد و گفت: مسلما با این سیاست گذاری ها می توان نقاط ضعف را رصد و برای رفع آن راهکار ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه رییس سازمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی در خصوص عملکرد دستگاه های اجرایی در رعایت حقوق شهروندی اظهار کرد: استان مرکزی با امتیاز ۶۰ درصد بعد از قزوین در جایگاه دوم کشور ایستاد هر چند که ۶۰ درصد تا ۱۰۰ درصد فاصله دارد و هنوز به شرایط ایده آل دست نیافته ایم.

وی افزود: استان مرکزی در اکثر هشت شاخص تعیین شده اطلاع رسانی، خدمات حضوری، خدمات غیرحضوری، خدمات به شهروندان توانخواه، رسیدگی به شکایات، دولت یار، توانمندسازی شهروندان، جبران خسارت وارده به شهروندان از میانگین کشوری بالاتر است.

یادگاری در خصوص ارزیابی میز خدمت بیان کرد: سازمان اداری و استخدامی ۲۴ دستگاه جهت ارزیابی خدمات دولت را انتخاب کرد و با توجه به اینکه دولت به سمت ارائه خدمات به شکل غیرحضوری و الکترونیکی حرکت می کند لازم است که دستگاه های اجرایی این امر و ارائه خدمات از طریق میز خدمت را جدی بگیرند، اما در استقرار میز خدمت با چالش هایی چون عدم توجه و باور مدیران، بی انگیزه بودن دستگاه های اجرایی و کمبود زیرساخت های استقرار میز خدمت مواجه هستیم.

وی در بحث مدیریت سبز نیز گفت: در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۵۲ دستگاه در بحث مدیریت سبز مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۲۸ دستگاه ضعیف ارزیابی شدند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه در آستانه آغاز ارزیابی دستگاه های اجرایی برای سال ۱۳۹۹ هستیم، گفت:  در این ارزیابی ۲۱ شاخص در ۵ محور اصلاح ساختار سازمان، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، محور ارتقا سلامت اداری-مسئولیت پذیری و پاسخگویی و استقرار نظام مدیریت عملکرد مدنظر قرار می گیرد.

وی با اشاره به مدیریت بهره وری در نظام اداری و اجرایی کشور گفت: در این حوزه کاهش ۱۵ درصدی هزینه های دولت در نظام اداری در راستای ارتقای کیفیت خدمات تا پایان سال ۹۹ هدفگذاری شده است و با وجود آنکه از برنامه های مهم بوده است، اما کمتر به آن توجه شده است.

در این جلسه مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در خصوص موضوع مناسب سازی فضای شهری، افزود: یکی از شاخص های ارزیابی دستگاه ها و مدیران در جشنواره شهید رجایی موضوع مناسب سازی است و دستگاه ها طبق قانون موظفند امکانات و فضا را به شکلی مهیا کنند که همگان امکان دسترسی به خدمات و امکانات را داشته باشند.

زهرا امینی با اشاره به فعال بودن دبیرخانه مناسب سازی در استان، گفت: در بحث مناسب سازی، شاخص هایی چون مناسب بودن ورودی ساختمان، فضاهای بهداشتی ساختمان ها، سطح شیبدار ساختمان ها و آسانسورها مدنظر است که در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، شرکت برق منطقه ای باختر و اداره کل بهزیستی سه دستگاه برتر در ارزیابی سال ۱۳۹۸ معرفی شدند.

وی اظهار کرد: در دبیرخانه مناسب سازی مصوب شد که اداره کل نوسازی پیش از تایید مدرسه از حیث مناسب سازی اجازه بهره برداری را ندهد که از این مصوبه در دیگر اماکن و ساختمان ها نیز استفاده شود.

مصطفوی معاون محیط زیست استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات، کاغذ، مواد زاید و بازیافتی و … می شود و گفت: در ارزیابی مدیریت سبز ۶ شاخص مصرف انرژی، آب، مدیریت پسماند، مصرف سوخت و وسایل نقلیه، ساختمان ها و تجهیزات و آموزش و فرهنگ سازی مدنظر است که ۵۲ دستگاه در استان مشمول این ارزیابی شدند و در واقع در سال گذشته ۲۸ دستگاه در وضعیت ضعیف، ۹ دستگاه متوسط و ۱۵ دستگاه وضعیت نسبتا مناسبی داشتند که مدیریت درمان تامین اجتماعی، اداره کل امور مالیاتی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی سه دستگاه برتر در این ارزیابی شناخته شدند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مصوب شد که در ابتدای سال آتی کارگاهی با حضور سازمان ملی بهره وری تشکیل شود تا بتوان شاخص های بهره وری در دستگاه های اجرایی را ارتقا بخشید.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح