کد خبر : 152764
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دسامبر 2021 - 16:10
-

دستگیری 1039 شکارچی متخلف در خراسان رضوی/ 30 میلیارد ضرر به محیط زیست

دستگیری 1039 شکارچی متخلف در خراسان رضوی/ 30 میلیارد ضرر به محیط زیست

مدیر کل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری 1039 شکارچی متخلف و کشف 202 قبضه اسلحه در سال گذشته خبر داد. تورج همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، در این خصوص، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت  محیط زیست استان طی گشت های مستمر در مناطق و زیستگاههای استان  1039 شکارچی غیر مجاز را

دستگیری 1039 شکارچی متخلف در خراسان رضوی/ 30 میلیارد ضرر به محیط زیست
مدیر کل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری 1039 شکارچی متخلف و کشف 202 قبضه اسلحه در سال گذشته خبر داد.
تورج همتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، در این خصوص، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت  محیط زیست استان طی گشت های مستمر در مناطق و زیستگاههای استان  1039 شکارچی غیر مجاز را درسال گذشته به قانون سپردند.
وی افزود: متخلفان در قالب  700 فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند و از آنان 202قبضه سلاح شکاری و 3000 تیر فشنگ شکاری نیز کشف و ضبط شد.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی به کشف لاشه 238 راس پستاندار وحشی از قبیل قوچ و میش، آهوی وحشی، کل و بز، گراز و  407 قطعه  پرنده وحشی که توسط شکارچیان شکار و صید شده بودند اشاره کرد و افزود: بیش از 10 هزار قطعه ماهی و 19 هزار قطعه  انواع گونه‌های جانوری از قبیل 16 هزار عقرب و سایر پرندگان وحشی از صیادان درسال گذشته کشف شده است.
همتی همچنین افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان طی سال گذشته موفق به خروج قریب 30 هزار راس دام (گوسفند – بز)  که بطور غیر مجاز  در مناطق چهار گانه محیط زیست در حال چرا بودند،شدند و برای مالکین متخلف دام ها تشکیل پرونده  شد.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی در خصوص اقدامات صورت گرفته درخصوص ممانعت از آلودگی های زیست محیطی، گفت: در سال گذشته، از 728 مورد آلودگی منابع آب، هوا و خاک جلوگیری به عمل آمده و به 567 واحد صنعتی جهت رفع آلودگی اخطاریه‌های زیست‌محیطی صادر شده است.
وی ادامه داد: محیط بانان خراسان رضوی علاوه بر وظایف ذاتی خود ،در قالب طرح یک ساعت با محیط بان که با هدف ارتقاء فرهنگ  زیست محیطی در مدارس حاشیه روستاهای مناطق چهار گانه انجام می شود، درسال گذشته قریب 2000 نفر ساعت آموزش های زیست محیطی ارائه کردند.
 وی در خصوص پیشگیری از جرایم شکار و صید بیان کرد: محیط بانان موفق شدند 71 متخلف را  قبل از اقدام به شکار دستگیر و به جرم شروع به شکار به مراجع قضایی معرفی کنند.
همتی به اطفا حریق به مساحت 133 هکتار که بیش‌ترین  وسعت آن، در پارک ملی تندوره رخ داده است اشاره کرد و افزود:  علاوه بر آن 38 مورد پرونده تخلف درخصوص متجاوزین به طبیعت که عمدتاً اقدام به بوته کنی و برداشت غیر مجاز شن و خاک داشتند تشکیل شده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان با اشاره به این‌که «متخلفین در سال  گذشته  مبلغ 30 میلیارد ریال خسارت به حفاظت محیط زیست خراسان رضوی وارد کرده‌اند»، اضافه کرد: مقادیری از این جرایم به حساب خزانه واریز و مابقی دردست پیگیری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح