کد خبر : 159250
تاریخ انتشار : شنبه 11 دسامبر 2021 - 16:15
-

دفن زباله در اردستان به شکل اصولی انجام نمی‌شود

دفن زباله در اردستان به شکل اصولی انجام نمی‌شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: دفن زباله در شهرستان به صورت اصولی انجام نمی‌گیرد و 99 در صد روستاها فاقد ترانشه مناسب دفن زباله هستند. حسین شواخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در اردستان، اظهار کرد: روزانه نزدیک به 60 تن زباله تولیدی در شهرستان اردستان جمع‌آوری می‌شود که در صورت

دفن زباله در اردستان به شکل اصولی انجام نمی‌شود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: دفن زباله در شهرستان به صورت اصولی انجام نمی‌گیرد و 99 در صد روستاها فاقد ترانشه مناسب دفن زباله هستند.

حسین شواخی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در اردستان، اظهار کرد: روزانه نزدیک به 60 تن زباله تولیدی در شهرستان اردستان جمع‌آوری می‌شود که در صورت تأسیس کارخانه پسماند با مشارکت شهرستان نطنز روزانه بالغ بر 100 تن زباله در این کارخانه به کمپوست تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهر زواره با پیگیری‌های صورت گرفته از سال گذشته آغاز و با پیمانکار قرارداد بسته شده است، گفت: اگر تفکیک زباله به بخش خصوصی واگذار شود موضوع تفکیک از مبدأ صورت خواهد گرفت .

رییس اداره حفاظت محیط زیست اردستان، تصریح کرد: هفت مرکز دفن زباله در اردستان و چهار مرکز در بخش زواره هم‌اکنون وجود دارد که شرایط آن‌ها چندان مناسب نیست و تا زمان مصوب نشدن طرح جامع، این مشکلات همچنان وجود خواهد داشت.

وی گفت: دفن زباله در شهرستان به صورت اصولی صورت نمی‌گیرد و 99 در صد روستاها فاقد ترانشه مناسب دفن زباله هستند. همچنین نبود سازمان مردم نهاد (سمن) از دیگر کاستی‌های حوزه محیط‌زیست شهرستان اردستان است و از نهادهای فرهنگی و علاقه‌مندان در این زمینه درخواست همکاری می‌شود.

شواخی به اجرای طرح محیط بان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 80 نفر از دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش در روستاهای هندوآباد، کچو مثقال، ظفرقند، درباغ و مزدآباد که در محدوده منطقه حفاظت شده کهیاز واقع شدند، آموزش‌های زیست محیطی دیدند و اجرای طرح محیط یار نیز در سطح شهرستان اجرا شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان، گفت: منطقه حفاظت شده کهیاز با 92 هزار هکتار وسعت و منطقه شکار ممنوع خارو با 100 هزار هکتار وسعت دارای گونه‌های جانوری گوناگونی است که در سرشماری امسال 20 درصد کاهش به چشم می‌خورد.

وی ساخت پاسگاه شکاربانی خارو با 85 در صد پیشرفت فیزیکی و کهیاز با 35 درصد پیشرفت را اعلام و افزود: امیدواریم این دو طرح در سال 98 تکمیل و افتتاح  شوند.

شواخی در ادامه بحث محیط زیست انسانی و طبیعی را اولویت نخست این اداره دانست و گفت: پایش صنایع و پایش معادن در سال جاری در دستور کار این اداره قرار داشته و مسائل زیست محیطی با جدیت پیگیری می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح