کد خبر : 84916
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 2:00
-

دورهمی مدیران برای رفع مشکل مستاجران کرمانشاه

دورهمی مدیران برای رفع مشکل مستاجران کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه  تابستان همیشه فصل آغاز مشکلات مستاجران بوده، خوش‌نشینانی که با وجود شعارهای بسیار مسئولان، افزایش لجام گسیخته اجاره‌بها رمقی برایشان نگذاشته است. امسال قیمت اجاره بها با رشد چشمگیری همراه شده و همین مسئله مستاجران زیادی را سرگردان مشاورین املاک کرده است، بسیاری از مستاجران نیز ناچارند به سمت محلات پایین‌تر و گاه حتی به سمت نقاط

دورهمی مدیران برای رفع مشکل مستاجران کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه  تابستان همیشه فصل آغاز مشکلات مستاجران بوده، خوش‌نشینانی که با وجود شعارهای بسیار مسئولان، افزایش لجام گسیخته اجاره‌بها رمقی برایشان نگذاشته است.

امسال قیمت اجاره بها با رشد چشمگیری همراه شده و همین مسئله مستاجران زیادی را سرگردان مشاورین املاک کرده است، بسیاری از مستاجران نیز ناچارند به سمت محلات پایین‌تر و گاه حتی به سمت نقاط حاشیه‌ای شهرها بروند.

به گزارش ایسنا، امروز(13 تیر) جمعی از مسئولان در نشست ستاد ساماندهی اجاره مسکن شهرستان کرمانشاه گرد هم جمع شدند تا بلکه چاره ای برای حل مشکلات مستاجران کرمانشاهی بیاندیشند.

فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در این نشست خواستار تشکیل اکیپی متشکل از نمایندگان اتحادیه املاک، اتاق اصناف، تعزیرات، راه و شهرسازی و … برای نظارت بر کار بنگاه های معاملات ملکی با هدف تعدیل اجاره مسکن شد و تاکید کرد: اگر این اکیپ قوی ظاهر شود، می تواند نقش اثرگذاری در تعدیل قیمت ها داشته باشد.

وی تاکید کرد: این اکیپ باید از فردا سراغ تک تک بنگاه ها رفته و قراردادهای آنها را بررسی کند تا هیچ بنگاهی قرارداد اجاره با قیمت های خارج از عرف منعقد نکرده باشد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اقدام خوب شهرستان کرمانشاه در سال گذشته برای کنترل بازار اجاره مسکن در کرمانشاه، گفت: سال گذشته طرح خوبی را با همکاری اتحادیه املاک کرمانشاه اجرا کردیم که بر اساس آن صاحبخانه ها حق افزایش بیش از 20 درصدی اجاره مسکن را نداشتند که این طرح به عنوان یک الگو در کشور مورد توجه قرار گرفت که امسال هم تقاضای اجرای همین طرح را از سوی بنگاه های معاملات ملکی داریم تا به امید خدا با همکاری  صاحبخانه ها شاهد تعدیل قیمت ها باشیم.

رنجبر اشاره ای هم به اختصاص تسهیلات برای مستاجرینی که تاکنون از تسهیلات بانکی اسفاده نکرده اند داشت و گفت: مستاجران می توانند تسهیلات 40 میلیون تومانی اجاره مسکن دریافت کرده و برای دریافت این تسهیلات باید به دفتر میز خدمت راه و شهرسازی واقع در سه راه 22 بهمن شهر کرمانشاه مراجعه کنند.

وی در ادامه از صاحبخانه‌ها نیز خواست تا در این شرایط کرونایی و مشکلات اقتصادی رعایت حال مستاجران را داشته باشند و از افزایش نامتعارف قیمت های اجاره مسکن صرف نظر کنند.
فرماندار کرمانشاه اشاره ای هم به آمار اجاره نشینان شهر کرمانشاه داشت و گفت: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن صورت گرفته در سال 1385 در شهر کرمانشاه 284 هزار و 621 خانوار ساکن هستند که 125 هزار و 726 خانوار آنها معادل 44.1 درصد ساکنین شهر کرمانشاه مستاجر هستند که رقم قابل توجهی است.

محمدامین رحیمی معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست با بیان اینکه امسال صاحبخانه ها حق افزایش بیش از 20 درصدی اجاره بها را ندارند، گفت: با صاحبخانه هایی که بخواهند بیش از این میزان نرخ اجاره بهای واحد مسکونی خود را بالا ببرند، برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال حکم تخلیه برای واحدهای استیجاری صادر نخواهد شد، گفت: تنها در موارد استثناء مثل تخریب و یا بازسازی ملک آن هم با تهیه پروانه تعمیرات و یا ساخت و یا فروش منزل مسکونی و یا نیاز خود صاحبخانه به ملک، حکم تخلیه برای مستاجران صادر خواهد شد.

معاون حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه مستاجرانی که تا پایان سال 1400 قرارداد آنها منقضی می شود، قرارداد آنها خودبخود یکسال دیگر تمدید خواهد شد، گفت: از رسانه ها می خواهیم تا مستاجران را با حقوق خود آشنا کنند.

وی در ادامه از صاحبخانه ها خواست تا در این شرایط کرونایی که مشکلات اقتصادی هم به خانوارها فشار آورده، رعایت حال مستاجران را داشته باشند.

بابک مرادی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کرمانشاه  نیز در این نشست با انتقاد از تاثیر منفی سایت دیوار در افزایش لجام گسیخته بازار اجاره مسکن، گفت: درج قیمت ها در سایت دیوار به افزایش قیمت اجاره بها در کرمانشاه دامن می زند.

مرادی همچنین به روند اجاره دادن مجتمع های مسکن مهر هم انتقاد کرد و گفت: برخی از مدیران مجتمع ها خودشان بنگاهی شده اند و ملک ها را با قیمت های نامتعارف اجاره می دهند که این موضوع نابسامانی بیشتر بازار اجاره بها را در پی دارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح