کد خبر : 86061
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 23:17
-

راهکار اساسی تأمین آب شرب گلستان استفاده از آب دریاست

راهکار اساسی تأمین آب شرب گلستان استفاده از آب دریاست

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در افق درازمدت ۱۴۲۵ راهکار اساسی تأمین آب شرب در استان، استفاده از آب دریا است. سیدمحسن حسینی در جلسه با مجمع نمایندگان استان گلستان اظهار کرد: بعد از انتصاب اینجانب در مردادماه سال ۹۹، یکی از دغدغه‌ها موضوع آب شرب استان بود که بررسی‌های فراوان و پیگیری‌های زیادی

راهکار اساسی تأمین آب شرب گلستان استفاده از آب دریاست

ایسنا/گلستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در افق درازمدت ۱۴۲۵ راهکار اساسی تأمین آب شرب در استان، استفاده از آب دریا است.

سیدمحسن حسینی در جلسه با مجمع نمایندگان استان گلستان اظهار کرد: بعد از انتصاب اینجانب در مردادماه سال ۹۹، یکی از دغدغه‌ها موضوع آب شرب استان بود که بررسی‌های فراوان و پیگیری‌های زیادی به انجام رسید. در این بررسی‌ها مشخص شد که طرح جامع آب شرب استان در سال‌های قبل مصوب شده که با توجه به شرایط جدید استان، اصلاح شد و در حال گرفتن مصوبه نهایی از وزارت نیرو است.

وی افزود: در بخش درازمدت به این نتیجه رسیدیم که راهکار اساسی تأمین آب شرب در استان استفاده از شیرین سازی آب به میزان ۵۰ میلیون مترمکعب است که برای این کار باید ۱۰۰ میلیون آب را شیرین سازی کرد. با پیگیری‌های انجام شده، مجوز شیرین سازی در وزارت نیرو در حال نهایی شدن است و در آینده نزدیک این مجوز صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به اینکه در میان‌مدت نیز نیازها احصاء و منابع بررسی شده است، تصریح کرد: در بخش میان‌مدت، با چهار طرح سد میرداماد، سد قره چای، افزایش تخصیص شرب سد نرماب و استفاده از تخصیص ۱۰ میلیون مترمکعبی سد گله ورد برای تأمین آب شرب استان تلاش می‌کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از آب منطقه‌ای گلستان، حسینی خاطرنشان کرد: در بخش کوتاه‌مدت نیز تمام دغدغه ما اجرای ۶ طرح آبرسانی در استان است که در قالب این ۶ طرح، حفر تعدادی چاه، چند ایستگاه پمپاژ، چند مخزن، اتصال چاه‌ها به هم، سیستم‌های برقی، خطوط انتقال آب و… در حال انجام است.

وی به افزایش حدود هشت برابری اعتبارات این ۶ طرح آبرسانی اشاره کرد و گفت: مجموع تخصیص چهار سال گذشته طرح‌های آبرسانی استان ۵۳ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹، تخصیص آنها ۱۴ میلیارد تومان بوده است. در سال جاری با تلاش‌های شرکت و مساعدت‌های مجمع نمایندگان استان، استاندار محترم، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو، این اعتبارات به ۱۱۹ میلیارد تومان رسیده است که در خردادماه ابلاغ شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای علاوه بر هزینه کردن تخصیص موجود، منتظر اعتبار جدید نمانده و در حد توان و ظرفیت پیمانکاران پروژه‌ها را پیش برده و در حال حاضر حدود ۱۷ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد و بدون تخصیص اعتبار ۳۴ میلیارد تومان نیز طرح در حال انجام دارد که اعتبار سال جاری می‌تواند تحول زیادی در اجرای طرح‌های آبرسانی ایجاد کند.

حسینی گفت: در بخش تأمین آب اضطراری نیز معرفی ظرفیت چاه‌های کشاورزی و ادارات و بخش خصوصی به شرکت آب و فاضلاب برای اتصال به شبکه شرب گرگان به‌طور مستمر در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح