کد خبر : 99850
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 22:25
-

راه‌اندازی ۲ نقاهتگاه در استان قزوین برای بهبودیافتگان کرونا

راه‌اندازی ۲ نقاهتگاه در استان قزوین برای بهبودیافتگان کرونا

عکس: آرشیو ایسنا/قزوین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در استان قزوین ۲ نقاهتگاه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی قزوین و تاکستان توسط هلال احمر راه اندازی شده است، افراد بهبود یافته بعد از اتمام دوره درمان از بیمارستان مرخص و به نقاهتگاه ارجاع داده می‌شوند تا سلامتی کامل به دست بیاورند. حسن  آصفی، مدیرعامل

راه‌اندازی ۲ نقاهتگاه در استان قزوین برای بهبودیافتگان کرونا
عکس: آرشیو

ایسنا/قزوین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: در استان قزوین ۲ نقاهتگاه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی قزوین و تاکستان توسط هلال احمر راه اندازی شده است، افراد بهبود یافته بعد از اتمام دوره درمان از بیمارستان مرخص و به نقاهتگاه ارجاع داده می‌شوند تا سلامتی کامل به دست بیاورند.

حسن  آصفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا با هماهنگی پلیس‌راه، دانشگاه‌ علوم پزشکی و سایر نیروها، غربالگری و تب سنجی در مبادی ورودی استان قزوین توسط هلال احمر انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر نیروهای هلال احمر در ۱۶ مبادی ورودی مستقر هستند و  کار تب‌سنجی و غربالگری انجام می‌دهند، اگر فردی دارای علائم یا مشکوک باشد به دانشگاه علوم پزشکی یا مراکز بهداشت معرفی می‌شود و معاینات تکمیلی و تصمیم بر قرنطینه شدن توسط علوم پزشکی اتخاذ می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین اظهار کرد: کنترل در مبادی به دقت صورت می‌گیرد و اگر پلاک ماشین بومی نباشد فرد را  به مبدا برمی‌گردانند، در این میان علوم پزشکی نقش اصلی در قرنطینه و درمان برعهده دارد.

وی تاکید کرد: طبق آخرین آمار از آغاز طرح تا سه روز گذشته مجموعا ۱۷ هزار نفر غربالگری شدند که از این میان  ۸۰۰ نفر موارد مشکوک بودند، با توجه به شرح حال مریض اقدامات صورت می‌گیرد  برخی از افراد مشکوک  توسط اورژانس منتقل می‌شوند، برای برخی ویزیت و کار درمانی تکمیلی انجام می‌شود و برخی دیگر به شهر مبدایی که آمدند برگردانده می‌شوند.

آصفی در ادامه با اشاره به نقاهتگاه هلال احمر بیان کرد: در استان قزوین دو  نقاهتگاه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی قزوین و تاکستان توسط هلال احمر راه اندازی شده است، افراد بهبود یافته بعد از اتمام دوره درمان از بیمارستان مرخص و به نقاهتگاه ارجاع داده می‌شوند تا سلامتی کامل به دست بیاورند.

وی اظهار کرد: نقاهتگاه نمایشگاه بین‌المللی قزوین ظرفیت ۳۰۰ تخت دارد اما هم اکنون ۱۲۰ تخت جانمایی شده است و در صورت نیاز این میزان افزایش پیدا می‌کند، هم اکنون ۱۶ بیمار در آن بستری هستند که شرایط بحرانی را طی کردند، وضعیتی رو بهبود دارند و صرفا جهت پیشگیری از اینکه ناقل کرونا باشند  مدتی را در نقاهتگاه بستری می‌شوند تا با سلامت کامل به منزل برگردند، نقاهتگاه تاکستان نیز طی دو روز آینده شروع به کار می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین یادآور شد: با توجه به آغاز سال نو از مردم می‌خواهم که در منزل بمانند چرا که در حال حاضر امن‌ترین مکان خانه است، تنها زمانی می‌توان زنجیره انتقال را قطع کرد که در خانه بمانیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح