کد خبر : 191416
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 ژانویه 2022 - 17:29
-

راه اندازی ایستگاه‌های بازی‌های بومی و محلی در اماکن عمومی

راه اندازی ایستگاه‌های بازی‌های بومی و محلی در اماکن عمومی

ایسنا/اصفهان رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی از راه اندازی ایستگاه‌های بازی‌های بومی و محلی در اماکن عمومی سراسر کشور خبر داد و گفت: این موضوع در راستای احیای بازی های بومی و سنتی که ریشه در آیین و فرهنگ ما دارد، است تا بتوانیم در کنار آن بحث تحکیم خانواده را نیز

راه اندازی ایستگاه‌های بازی‌های بومی و محلی در اماکن عمومی

ایسنا/اصفهان رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی از راه اندازی ایستگاه‌های بازی‌های بومی و محلی در اماکن عمومی سراسر کشور خبر داد و گفت: این موضوع در راستای احیای بازی های بومی و سنتی که ریشه در آیین و فرهنگ ما دارد، است تا بتوانیم در کنار آن بحث تحکیم خانواده را نیز مد داشته باشیم.

محمدتقی امیری خراسانی، امروز (یکشنبه- ۱۹ بهمن ماه) در ملاقات با سردا مجتبی فدا – فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان و معاونین وی و همچنین رئیس بسیج ورزشکاران اصفهان انجام شد، اظهار کرد: در زمینه ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در دو بعد خاص برنامه ریزی کرده ایم، یکی بحث توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری که با نگاهی به تیم‌های ملی می بینید اکثر این بازیکنان روستازاده هستند و این تنها در ایران نیست و همین امر وظیفه ما را غیر از جنبه همگانی که به دنبال اهداف سلامتی جامعه هستیم در بُعد قهرمانی هم مضاعف می کند تا افرادی که نخبه هستند، بتوانند به فدراسیون های تخصصی نزدیک شوند و برای ایران افتخار آفرینی کنند.

وی افزود: بحث دیگر احیا و توسعه ورزش های سنتی و بومی و محلی است که شاید در دیدگاه بسیاری این نکته وجو دارد که این بازی ها تنها مختص به مناطق خاصی هستند، در صورتی که این گونه نیست و بازی‌های بومی و محلی باید احیا و ترویج شوند.

امیری تصریح کرد: متاسفانه نسل جوان با توجه به فضای دیجیتالی و ماشینی که با آن در ارتباط هستند با بازی های قدیمی که همگی با آن خاطره داریم و در حال فراموشی هستند؛ آشنا نیستند و در این بحث به دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خاطرنشان کرد: سعی بر این است که با نهادهای ورزشی مانند فدراسیون ورزش دانش آموزی، دانشجویی، کارگری و تربیت بدنی نیروهای مسلح، سپاه و بسیج تعاملات بیشتری داشته باشیم تا بازی های بومی و محلی را که عمومیت دارند در سبد مسابقات خود بگنجانند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کشورهای همسایه بازی های بومی و محلی را در قالب لیگ برتر برگزار می کنند، هفت سنگ در هند، کره جنوبی و ارمنستان بازی می شود و یا تیله بازی در انگلستان مسابقه خاصی دارد و در ایران به دست فراموشی سپرده شده است.

امیری گفت: برنامه ما این است که در اماکن عمومی ایستگاه های بازی های بومی و محلی راه اندازی کنیم. این بازی‌ها عقبه در فرهنگ ملی دارند و در چارچوب عرف جامعه هستند و باعث می شود کل خانواده درگیر آن شوند و بحث تحکیم خانواده را نیز خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی، اظهار کرد: امیدوارم با استفاده از ظرفیت های موجود بتوانیم مسابقاتی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار کنیم تا فرهنگمان به دیگر کشورها صادر شود و اجازه ندهیم آنها از این فرصت استفاده کنند و بازی های سنتی و محلی ما را به نام خود تمام کنند. هیئت استان اصفهان بر اساس آمار یکی از هیئت های برتر کشور است و این مهم با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان محقق شده است.
انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح