کد خبر : 85585
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 22:16
-

راه اندازی باشگاه خاطره‌نگاری در اردبیل

راه اندازی باشگاه خاطره‌نگاری در اردبیل

ایسنا/اردبیل باشگاه خاطره‌نگاری در حوزه هنری استان اردبیل راه اندازی شد. به گزارش ایسنا، رئیس حوزه هنری استان اردبیل در مراسم افتتاح باشگاه خاطره‌نگاری درباره فلسفه باشگاه و هدف آن گفت: کارگاه‌های آموزشی، مکرر برگزار شده و می‌شود، اما بنا داریم مجموعه خاطره‌نگاران استان را با تدوین برنامه‌هایی نوین در قالبی دیگر ساماندهی کنیم. وی افزود:

راه اندازی باشگاه خاطره‌نگاری در اردبیل

ایسنا/اردبیل باشگاه خاطره‌نگاری در حوزه هنری استان اردبیل راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، رئیس حوزه هنری استان اردبیل در مراسم افتتاح باشگاه خاطره‌نگاری درباره فلسفه باشگاه و هدف آن گفت: کارگاه‌های آموزشی، مکرر برگزار شده و می‌شود، اما بنا داریم مجموعه خاطره‌نگاران استان را با تدوین برنامه‌هایی نوین در قالبی دیگر ساماندهی کنیم.

وی افزود: مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه حضرت عباس(ع)، حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، تصمیم دارند با همکاری یکدیگر اتفاقات مبارکی را در حوزه خاطره‌نویسی و تاریخ شفاهی رقم بزنند و بر این اساس، نیروهای زبده گرد هم می‌آیند تا با خوانش، نقد و بررسی آثار، کارهای خود را تعالی و بهبود بخشند.

رجبی با تأکید بر برگزاری جلسات منظم هفتگی، مشارکت و بیان تجربیات را در کنار مباحث آموزشی، ضروری و ارزشمند برشمرد و اضافه کرد: مرور و بررسی اخبار تخصصی کشور و حتی رسانه‌های بین‌المللی در حوزه خاطره‌نگاری تأثیر مثبتی خواهد داشت و تقویت‌کننده خواهد بود.

وی مراودات بین استانی و برگزاری اردوهای آموزشی در مرکز را مفید دانست و گفت: چاپ آثار با اولویت حمایت از آثار اعضای باشگاه، رونمایی از کتب، صدور گواهی حضور و عضویت در باشگاه، همچنین برگزاری دوره‌های تکمیلی و ورکشاپ، از پیشنهاداتی است که مطرح شده و امکان اجرای آن را داریم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل ادامه داد: پرورش نسل جدید خاطره‌نگار از دیگر برنامه‌های ما باید باشد؛ اگر پرورش نوقلمان جوان و معرفی چهره‌های جدید در این حوزه، با تدوین مجموعه خاطرات، تک خاطره، داستان کوتاه همراه شود، حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: امروز در فضای مینیمال هستیم لذا اگر اعضای باشگاه روی آن کار کنند حتی در فضای مجازی هم می‌توان راحت‌تر به آثاری در این حوزه دسترسی داشت از جمله بازخوانی عملیات‌ها بهتر است به عنوان رویکردی جدید به آن بپردازیم. خاطرات رزمندگان اردبیلی در جنگ‌های نامنظم و رویکردهای مغتنمی از این دست را می‌توانیم داشته باشیم.

رجبی اضافه کرد: اگر برای این جریان ماهیتی در نظر داشته باشیم، نتیجه مطلوب‌تری خواهیم گرفت، ضمن اینکه برای خوانش نوینی از دفاع مقدس، به کارهای مختلف و متنوعی باید فکر کنیم؛ از جمله اینکه شاید گاهی لازم باشد فیلمی درباره موضوع پخش و درباره آن بحث شود.

وی صداقت و رفتار دلی را عنصر مهم و قابل توجه در خاطره‌نگاری عنوان کرد و گفت: اگر صمیمانه وارد گود شویم، با راویان ارتباط خواهیم گرفت اما اگر دلی نباشد، نتیجه مطلوب نخواهد بود؛ ضمن اینکه باورهای اعتقادی نیز در نتیجه کار موثر است، بنابراین با در نظر داشتن تمام موارد، باید شأن و جایگاه این حوزه را ارتقا دهیم.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل ادامه داد: در موضوع «انقلاب اسلامی» نیز سوژه‌های بسیاری داریم؛ زیرا از دل انقلاب بود که دفاع مقدس برآمد. تاریخ مقاومت استان از موضوعات مغفول است که با دعوت از خانواده شهدا یا رزمندگان پیشکسوت می‌توان بیشتر به آن پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه نقد پیش از چاپ آثار، هم به نفع نویسنده است و هم به ارتقای کیفی آثار می‌انجامد، گفت: انتظار داریم اعضای باشگاه منشاء این حرکات شوند و در این مسیر پشتیبانی‌های لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح