کد خبر : 96075
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 19:31
-

رایزنی واشنگتن با قطر و کویت برای اسکان مترجمان افغان

رایزنی واشنگتن با قطر و کویت برای اسکان مترجمان افغان

چند مسئول آمریکایی از رایزنی آمریکا با قطر و کویت برای اسکان مترجمان افغان و خانواده‌هایشان در پایگاه‌های نظامی واشنگتن در این دو کشور خبر دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مسئول آمریکایی و یک منبع در کنگره اعلام کردند که گفت‌وگوهای واشنگتن برای اسکان موقت تعدادی از مترجمان افغان

رایزنی واشنگتن با قطر و کویت برای اسکان مترجمان افغان

چند مسئول آمریکایی از رایزنی آمریکا با قطر و کویت برای اسکان مترجمان افغان و خانواده‌هایشان در پایگاه‌های نظامی واشنگتن در این دو کشور خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مسئول آمریکایی و یک منبع در کنگره اعلام کردند که گفت‌وگوهای واشنگتن برای اسکان موقت تعدادی از مترجمان افغان و خانواده‌های آنها در پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در قطر و کویت به مراحل آخر رسیده است و آنها منتظر تأیید ویزایشان هستند.

این منابع به روزنامه پولتیکو گفتند: در صورت موافقت کشورهای میزبان‌، متقاضیان بیشتری می‌توانند به پایگاه‌های نظامی آمریکا در قطر و کویت منتقل شوند. هیچ یک از دو کشور هنوز با درخواست واشنگتن برای میزبانی از اتباع افغانستان موافقت نکرده‌اند، اما توافق “نزدیک” است.

منبع کنگره در این باره گفت: توافق با قطر و کویت در اصل “معاملات انجام شده” است و کمیته‌های نیروهای مسلح از این طرح مطلع شده‌اند.

یکی از منابع مذکور نیز اعلام کرد که دولت بایدن همچنین در حال بررسی اختصاص پایگاه‌های واشنگتن در سایر نقاط خاورمیانه، اروپا و آسیا و اقیانوسیه برای اسکان متقاضیان بیشتر در مراحل مختلف روند خروج از افغانستان است.

سه‌شنبه نیز وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، حدود ۲۵۰۰ افغان که به آمریکا و شرکایش در جریان جنگ افغانستان کمک کردند به صورت موقت به همراه خانواده‌هایشان به یک پایگاه نظامی در ایالت ویرجینیا منتقل می‌شوند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با فشارهای زیادی از سوی دو حزب برای شروع جابجایی این افراد پیش از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان روبرو شده بود.

علاوه بر پایگاه‌های نظامی، آمریکا گفته که برخی از این افغان‌ها را در کشورهای ثالث مستقر می‌کند اما هنوز به این کشورها اشاره‌ای نشده است. حدود ۲۰ هزار افغان درخواست خود را برای گرفتن ویزای ویژه مهاجرتی ارائه کرده‌اند. با این حال، آمریکا تعداد دقیق آنها را اعلام نکرده است. تخمین برای افغان‌های واجد شرایط ۵۰ هزار نفر است.

روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پایان اوت سال جاری میلادی نگرانی‌هایی را درباره افزایش خشونت‌ها در این کشور همزمان با افزایش درگیری‌ها بین نیروهای دولتی افغانستان و شبه نظامیان طالبان به وجود آورده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح