کد خبر : 87147
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 1:02
-

رشد آمار ازدواج در گرو فرهنگ‌سازی است

رشد آمار ازدواج در گرو فرهنگ‌سازی است

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: فارغ از اعطای تسهیلات ازدواج، آنچه که باعث رشد آمار در این زمینه می‌شود، فرهنگ‌سازی در این خصوص است. علی خلیلی ظهر امروز (۲۲ تیرماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته ازدواج در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت

رشد آمار ازدواج در گرو فرهنگ‌سازی است

ایسنا/زنجان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: فارغ از اعطای تسهیلات ازدواج، آنچه که باعث رشد آمار در این زمینه می‌شود، فرهنگ‌سازی در این خصوص است.

علی خلیلی ظهر امروز (۲۲ تیرماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته ازدواج در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، با اشاره به اینکه کاهش آمار ازدواج در جامعه دلایل مختلفی دارد، افزود: بدون شک مهم‌ترین کاری که می‌توان در این زمینه انجام داد، فرهنگ‌سازی برای ترغیب جوانان به امر ازدواج است.

وی با یادآوری اینکه مشکلات اقتصادی بخش اعظمی از مشکلاتی است که باعث شده خانواده‌ها و خود جوانان استطاعت مالی کافی برای ازدواج نداشته باشند، تصریح کرد: در شرایط کنونی اقتصاد جامعه به لحاظ تامین مسکن، هزینه‌های ازدواج، اشتغال، جهیزیه و … دغدغه‌های قابل توجه جوانان است و وجود چنین موانعی باعث شده است که جوانان رغبتی برای ازدواج نداشته باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه به تاخیر افتادن ازدواج جوانان باعث به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی زیادی خواهد شد، ادامه داد: برای اینکه بتوان موانع پیش روی ازدواج جوانان از جمله تورم، بیکاری، مسکن، دغدغه‌های معیشتی و … را برداریم، همه دستگاه‌های متولی باید با برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت در راستای رفع این مشکلات گام بردارند که در این راستا نباید از ظرفیت خیرین غافل بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه اگر بخواهیم به مهم‌ترین موانع پیش روی ازدواج جوانان اشاره کنیم، بی‌تردید موضوع اشتغال و مسکن، دو دغدغه اصلی در این زمینه به شمار می‌رود، اظهار کرد: برای اینکه بتوان این مشکلات را از سر راه جوانان برداشت، همه دستگاه‌های متولی باید در یک راستا حرکت کنند؛ چرا که اگر قرار باشد هر دستگاهی در این زمینه جداگانه عمل کند، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

خلیلی در ادامه از برگزاری ۱۶۶ کارگاه آموزشی ازدواج در زنجان و ارائه خدمات لازم به جوانان در این زمینه از سوی ۹ مرکز مشاوره خبر داد و بیان کرد: زنجان یکی از استان‌هایی است که توانسته است از ظرفیت خیرین در امر تسهیل کردن زمینه ازدواج جوانان به خوبی استفاده کند و خوشبختانه خیرین استان نیز در این زمینه همراهی لازم را برای کمک به ازدواج جوانان داشته‌اند.

وی با یادآوری اینکه متوسط سن ازدواج در سال گذشته در استان زنجان برای آقایان ۲۷.۳ درصد و برای خانم‌ها نیز ۲۲.۵ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: آمار حاکی از آن است که در سال گذشته ۸۲۲۷ واقعه ازدواج در استان زنجان اتفاق افتاده که این میزان نسبت به سال ۹۸ با رشد ۲.۳۱ درصدی مواجه بوده اما با توجه به آمار کشوری در این زمینه که ۴.۷ درصد است، آمار قابل قبولی نیست.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح