کد خبر : 87014
تاریخ انتشار : جمعه 12 نوامبر 2021 - 23:11
-

روایتی تکان‌دهنده از حادثه آتش‌سوزی بیمارستان ناصریه

روایتی تکان‌دهنده از حادثه آتش‌سوزی بیمارستان ناصریه

در پی آتش‌سوزی در بیمارستان مختص بیماران کرونایی در شهر ناصریه که ناشی از انفجار مخزن اکسیژن بود، معترضان در این استان در ابتکارعملی به نشانه اعتراض بیمارستان‌های دولتی را بستند. مسؤولان وزارت کشور و بهداشت عراق احتمال می‌دهند به دلیل ادامه عملیات بیرون کشیدن اجساد قربانیان حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) الناصریه،

روایتی تکان‌دهنده از حادثه آتش‌سوزی بیمارستان ناصریه

در پی آتش‌سوزی در بیمارستان مختص بیماران کرونایی در شهر ناصریه که ناشی از انفجار مخزن اکسیژن بود، معترضان در این استان در ابتکارعملی به نشانه اعتراض بیمارستان‌های دولتی را بستند. مسؤولان وزارت کشور و بهداشت عراق احتمال می‌دهند به دلیل ادامه عملیات بیرون کشیدن اجساد قربانیان حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) الناصریه، شمار جان‌باختگان و مصدومان به بیش از ۱۲۰ نفر برسد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه النهار، معترضان در استان ذی‌قار در جنوب عراق در اعتراض به فاجعه ناصریه که بیش از ۹۰ کشته و ده‌ها زخمی داشت مسیرهای منتهی به بسیاری از بیمارستان‌های ناصریه را بستند و روی آن پلاکارد “تعطیل به دستور ملت” را آویزان کردند.

آنها خواستار انتقال بیماران به بیمارستان جدید ترکیه‌ای ۵۰۰ تخت‌خوابه شدند که ترکیه با پول عراق ساخته و ماه ژوئن ظاهرا افتتاح شد. البته هنوز استفاده بیماران قرار نگرفته است.

استان ذی‌قار که مرکز آن ناصریه است از صبح شاهد تشییع پیکر قربانیان آتش‌سوزی شب گذشته بود که در یکی از مراسم‌ها شش تن تشییع شدند که همه عضو یک خانواده، شامل دو زن، سه برادر و پسرعمویشان که از ساکنان شهرستان الدوایه در شرق ناصریه بودند.

 

میدل ایست نیوز نیز گزارش داد: مسئولان وزارت کشور و بهداشت عراق احتمال می‌دهند به دلیل ادامه عملیات بیرون کشیدن اجساد قربانیان حادثه آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین (ع) ناصریه، شمار جان‌باختگان و مصدومان به بیش از ۱۲۰ نفر برسد، این در حالی است که تجمع خانواده‌های قربانیان در برابر اداره پزشکی قانونی ناصریه برای آگاهی از سرنوشت خویشاوندان خود ادامه دارد.

تا به این لحظه، ۳۰ جسد مجهول الهویه وجود دارد که در انتظار انجام اقدامات پزشکی قانونی برای اطلاع از هویت این اجساد است.

در همین رابطه، «احمد الاسدی»، ناظر عملیات نجات و اطفای حریق در بیمارستان امام حسین (ع) اظهار کرد: مرکز قرنطینه بیماران مبتلا به کووید ـ ۱۹ در بیمارستان آموزشی امام حسین (ع) از کانکس‌های از پیش ساخته شده تشکیل می‌شد که ماده‌ای قابل اشتعال به شمار می‌رود و تنها یک در، برای ورود و خروج داشت، امری که این مرکز را تبدیل به کوره آتشی کرد که انگار قربانیان در داخل آن انداخته شده بودند.

الاسدی افزود: این مکان به عنوان مرکز قرنطینه بیماران کرونایی در داخل بیمارستان ساخته شده بود اما هیچ کدام از شروط ایمنی و سلامت در آن رعایت نشده از جمله موادی که این کانکس‌ها از آن ساخته شده بود. این مرکز قرنطینه از ۲۰ کانکس‌ آهنی تشکیل شده که ۲۰ خانواده در درون آن جای داده شده بود. این مکان دو در داشت که یکی بسته بود و قربانیان نتوانستند از آن خارج شوند و دومی نیز نسبتا دور بود و آتش همه جا را فراگرفته بود.

وی اظهار کرد: مواد استفاده شده در این مرکز قرنطینه به گسترش دامنه آتش کمک کرد، کما اینکه هیچ گونه منبعی برای تهویه هوا در آنجا وجود نداشت، معتقدیم برخی قربانیان پیش از آنکه آتش به آنها برسد، دچار خفگی شده‌اند.

الاسدی با بیان اینکه احتمال می‌دهیم چندین فرد سالخوره به دلیل اینکه نتواستند فرار کنند، جان خود را از دست دادند، تاکید کرد: خانواده‌هایی وجود دارند که چندین نفر از خویشان خود را در این حادثه از دست داده‌اند.

الاسدی با اشاره به اینکه تحقیقات برای پی بردن به منبع شعله اولیه آتش ادامه دارد، تاکید کرد: دو فرضیه در این باره وجود دارد؛ نخست اینکه به خاطر اتصال برق و ساخت نامناسب این مرکز، آتش سوزی به وقوع پیوسته و دوم اینکه آتش‌سوزی به خاطر انفجار کپسول اکسیژن مخصوص بیماران مبتلا به تنگی نفس روی داده است.

از سوی دیگر، «علی طالب»، فعال اجتماعی عراقی تاکید کرد: اکیپ‌های آتش‌نشانی فورا به مکان حادثه رسیدند و علیرغم داشتن آب و مواد خاموش‌کننده کافی به دلیل شدت آتش‌سوزی نتوانستند وارد سالن شوند.

طالب در پایان اظهار کرد: بیمارستان جدیدی در ناصریه وجود دارد که توسط شرکت ترکیه‌ای ساخته شده و انتظار می‌رفت چندین ماه پیش افتتاح شده و بیماران به آنجا منتقل شوند اما به دلیل اهداف انتخاباتی و سیاسی، این بیمارستان هنوز افتتاح نشده است.

از سوی دیگر، پارلمان امروز جلسه خود را به بررسی حریق بیمارستان الحسین اختصاص داد.

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان در توییتی نوشت: فاجعه بیمارستان الحسین دلیلی روشن بر شکست در حفظ جان شهرواندان عراقی است.

او افزود: روشن است باید به این شکست‌ فاجعه‌آمیز خاتمه داد.

پیش از این، «احمد غنی الخفاجی»، استاندار ذی‌قار با درخواست کناره‌گیری «صدام صاحب الطویل»، مدیر اداره بهداشت این استان موافقت کرده بود.

در سندی که توسط دفتر استانداری استان ذی قار منتشر شده، الخفاجی با قبول کناره‌گیری الطویل، «سعدی کاظم راضی»، را به عنوان سرپرست اداره بهداشت ذی قار معرفی کرده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح