کد خبر : 85370
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 21:41
-

روایت وکیل “رائد صلاح” از شرایط دشوار وی در زندان‌ رژیم صهیونیستی

روایت وکیل “رائد صلاح” از شرایط دشوار وی در زندان‌ رژیم صهیونیستی

وکیل شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ بخشی از جزئیات زندگی وی در سلولش در زندان “ریمون” را افشا کرد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، ۱۶ اوت ۲۰۲۰ اجرای حکم ۱۷ ماه حبس شیخ رائد صلاح از سوی دادگاه رژیم اشغالگر اسرائیلی آغاز شد، همزمان دادگاهی در

روایت وکیل "رائد صلاح" از شرایط دشوار وی در زندان‌ رژیم صهیونیستی

وکیل شیخ رائد صلاح، رئیس جنبش اسلامی فلسطین در اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ بخشی از جزئیات زندگی وی در سلولش در زندان “ریمون” را افشا کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، ۱۶ اوت ۲۰۲۰ اجرای حکم ۱۷ ماه حبس شیخ رائد صلاح از سوی دادگاه رژیم اشغالگر اسرائیلی آغاز شد، همزمان دادگاهی در شهر حیفا او را به اتهام “تحریک به خشونت و تروریسم” به ۲۸ ماه زندان محکوم کرده است.

او پیش از این ۱۱ ماه از دوره محکومیتش را در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ گذراند و سپس به حبس خانگی درآمد و در ادامه دوباره به زندان منتقل شده و در سلول انفرادی حبس شد، در ادامه در راستای ایجاد مشکلات بیشتر برای شیخ صلاح، او میان زندان‌های مختلفی در اراضی اشغالی از جمله الحلمه، اولی کیدار و در حال حاضر ریمون جابه‌جا شد.

عمر الخمایسی، وکیل موسسه حقوق بشری “المیزان” در شهر الناصره که به تازگی با رائد صلاح در سلولش دیدار کرده، درباره شرایط بسیار سخت بازداشت او و مشکلاتی که در زندان دارد، به عربی۲۱ گفت: شیخ صلاح در حال حاضر در زندان ریمون واقع در مجاورت زندان نفحه در جنوبی‌ترین نقطه فلسطین اشغالی است. فاصله زندان او با خانواده‌اش حدود سه ساعت و نیم  است و او از زمانی که وارد این زندان شده در سلول انفرادی است.

الخمایسی که یکی از اعضای تیم مدافع شیخ صلاح است، در ادامه گفت: محدودیت‌هایی برای شیخ در تماس با بیرون زندان اعمال کرده‌اند و او اجازه ندارد با شبکه‌های خبری عربی و روزنامه‌ها ملاقات کند.

الخمایسی با اشاره به شکنجه مستمر شیخ صلاح در مورد مسایل اصلی مرتبط با نیازهای روزانه اسرا گفت: در قوانین اسرائیل به اسرا اجازه داده شده در هر ملاقات با خود یک یا دو کتاب بیاورند اما به دلایل واهی و غیرمنطقی به شیخ چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود.

این وکیل افزود: مسؤولان زندان هر چند وقت یک بار وارد سلول شیخ شده و آن را تفتیش می‌کنند، مدیریت زندان به او اجازه صحبت با سایر اسرای فلسطینی را نداده و تنها برای چند دقیقه‌ای می‌تواند در حیاط زندان که کاملا تا بالا پوشیده شده قدم بزند.

او تاکید کرد: شرایط شیخ صلاح در زندان شرایط اسیری است که حتی در داخل سلولش که مدت‌های طولانی از دنیای بیرون دور نگه داشته شده، تحت محاصره است.

رژیم صهیونیستی دهه‌ها است با دستگاه‌ها و موسسه‌های امنیتی و سیاسی مختلف خود، شیخ صلاح را به شیوه‌های مختلف شکنجه می‌دهد از جمله این اقدامات می‌توان به بازداشت‌های مکرر، حبس خانگی، منع سفر، تبعید از شهر قدس اشغالی و ممانعت از ورود او به این شهر و اقامه نماز در مسجد الاقصی اشاره کرد.

شیخ صلاح پیشتر نیز فاش کرد که رژیم اشغالگر قصد ترور او را در کشتی مرمره در سال ۲۰۱۰ داشت، به گفته او یک تک‌تیرانداز شلیک کرده اما به اشتباه یک فعال ترکیه‌ای شبیه به او به نام ابراهیم بیجلین را که در کشتی حضور داشته، به شهادت رسانده است.

پیش از آن نیز شیخ صلاح در سال ۲۰۰۰ به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی زخمی شده بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح