کد خبر : 126173
تاریخ انتشار : شنبه 27 نوامبر 2021 - 11:58
-

رونق پروژه‌های عمرانی نشان از تلاش مجموعه مدیریت شهری دارد

رونق پروژه‌های عمرانی نشان از تلاش مجموعه مدیریت شهری دارد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های مختلفی که در مرکز استان به بهره‌برداری می‌رسد نشان از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری دارد. حمید ملانوری، امروز سه شنبه ۲۶ اسفند در مراسم بهره برداری از دو پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری و پروژه بهسازی دیوار یخدان بیرجند گفت: شهروندان در کنار مجحموعه مدیریت شهری کمک کردند تا این پروژه‌ها

رونق پروژه‌های عمرانی نشان از تلاش مجموعه مدیریت شهری دارد

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: پروژه‌های مختلفی که در مرکز استان به بهره‌برداری می‌رسد نشان از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری دارد.

حمید ملانوری، امروز سه شنبه ۲۶ اسفند در مراسم بهره برداری از دو پروژه پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری و پروژه بهسازی دیوار یخدان بیرجند گفت: شهروندان در کنار مجحموعه مدیریت شهری کمک کردند تا این پروژه‌ها به نتیجه برسد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی که در مرکز استان به بهره‌برداری می‌رسد نشان از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری دارد، افزود: مجموعه مدیریت شهری یک مثلث است که یک ضلع آن شهروندان، یک ضلع شورای اسلامی شهر به عنوان منتخبین مردم و یک ضلع شهرداری و کارکنان این مجموعه هستند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این سه مجموعه دست در دست هم اتفاقات خوبی را رقم می‌زنند لذا نتیجه کار باید این باشد که مردم با استفاده از امکانات مورد نیاز از زندگی شهری لذت ببرند و نیازهای مردم برآورده شود.

ملانوری با بیان اینکه این امر با تلاش مجموعه مدیریت شهری بودجه شهرداری بیرجند ۴۰۰ درصد افزایش یافته، قابل تقدیر است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و مدیریت شهری در بیرجند با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر که دارای بافت‌های تاریخی و محلات مختلف قدیم و جدید و پراکندگی است، با مشکلات مواجه است و برنامه‌ریزی خاصی لازم دارد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات، ادامه داد: از برکات نظام جمهوری اسلامی است که در حوزه سپردن مدیریت اجرایی کشور به مردم و موضوع شایسته‌سالاری، مردم‌سالاری دینی، انتخابات و تعیین سرنوشت مردم توسط خود با یک اقدام قانونی مدیریت شهرها و روستاها به مردم سپرده شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در کشور ما براساس قانون و با شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا، نقش مردم در مدیریت شهری و روستا بسیار پررنگ دیده شده و لازم است مردم از این حق قانونی خود استفاده کنند، یادآور شد: درخواست داریم افرادی که در خود توانایی، تخصص و انگیزه لازم را می‌بینند حتما به عنوان داوطلب در ساعات باقیمانده ثبت‌نام کنند.

ملانوری با اشاره به اینکه برای اینکه بخواهیم از محورهای توسعه‌ای مختلف در استان استفاده کرده و در این مسیر قدم برداریم زیرساخت‌هایی نیاز است، تصریح کرد: احداث پارکینگ طبقاتی در خیابان حکیم نزاری بیرجند به عنوان محلی برای کسب و کار، اقدامی اساسی، پایه‌ای و مهم در راستای مباحث توسعه‌ای است و خوب است در قالب یک برنامه مشارکت شهروندان نیز در این پروژه دیده شود.

محمدعلی جاوید، شهردار بیرجند نیز در آیین افتتاح این پروژه‌ها گفت: عملیات اجرایی احداث پارکینگ طبقاتی خیابان حکیم نزاری بیرجند نیز بهمن سال گذشته آغاز شد و با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید، این پارکینگ با ظرفیت ۱۰۰ خودرو در زمینی به مساحت هزار و ۳۰۰ متر مربع در ۲ طبقه و با زیربنای ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع اجرا شده است.

وی افزود: دیوار یخدان خیابان محلاتی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید و علاوه بر حفظ ارزش این بنای تاریخی، نقش مهمی در زیباسازی فضای شهری دارد.

جاوید افزود: عملیات اجرایی پروژه سالن همایش و فرهنگسرای شهر بیرجند با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۲ هزار صندلی با مساحت ۲۰ هزار متر مربع و زیربنای ۶ هزار متر مربع ۱۰۰ درصد انجام شده و آماده افتتاح است.

وی با اشاره به اجرا و افتتاح پروژه مرکز بیرجند شناسی در سال جاری افزود: این پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال و مساحت چهار هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای هزار و ۳۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسید.

جاوید، بهره‌برداری از بوستان محبت در سایت اداری با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد ریال و مساحت هفت هزار متر مربع، بوستان نشاط حد فاصل میدان سفیر امید تا میدان دانشگاه آزاد با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد ریال و مساحت ۱۴.۵ هکتار و آغاز عملیات پارک حاشیه بند دره حد فاصل کمربندی پیامبر اعظم (ص) تا میدان کوهنوردی با اعتبار بیش از ۱.۵ میلیارد ریال و مساحت ۲۰ هزار متر مربع را از دیگر پروژه‌های شاخص ذکر  کرد.

گفتنی است؛ شهرداری بیرجند به منظور کاهش حجم ترافیک که مهمترین معضل خیابان حکیم نزاری در جوار بازار و بافت قدیمی بیرجند می باشد، اقدام به ساخت پارکینگ طبقاتی کرده است.

این پارکینگ دو طبقه با ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت هزار و ۳۰۰ متر مربع احداث شده است.

شهرداری با هزینه کرد ۱۲ میلیارد تومان، توقفگاه مناسبی برای ۱۰۰ دستگاه خودرو فراهم کرده تا مشکل چندین ساله کمبود جای پارک خودرو در خیابان حکیم نزاری در حاشیه بازار قدیمی شهر را برطرف کند.

همچنین امروز، با حضور استاندار خراسان جنوبی، پروژه بهسازی دیوار یخدان بیرجند افتتاح شد. اولین پروژه بهسازی دیوار یخدان در خیابان شهید محلاتی بود که شهرداری اجرای آن را در راستای بهسازی فضای شهری در دستور کار قرار داده است.

شهرداری برای بهسازی این اثر تاریخی به مساحت هزار و ۶۷۲ مترمربع، یک میلیارد تومان هزینه کرده است. سنگفرش پیاده رو و محوطه این بنا، همچنین اجرای آبنما و گلکاری از دیگر اقدامات شهرداری در این پروژه است که به جهت ایجاد فضایی مفرح برای حضور شهروندان و گردشگران صورت گرفته است.

یخدان رحیم آباد مربوط به اواخر دوره قاجار است که در مرداد ماه ۱۳۸۲ به ‌عنوان یک اثر ملی به ثبت رسیده، این بنا از بخش‌های مختلفی مانند دیوار سایه انداز، محوطه یخ بند، مخزن جمع آوری یخ و گنبدی که بر بالای آن، تشکیل شده ‌است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح