کد خبر : 165895
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 18:31
-

زنجانی‌ها؛ ایستاده در جایگاه ششم کم‌تحرکی کشور

زنجانی‌ها؛ ایستاده در جایگاه ششم کم‌تحرکی کشور

ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: استان زنجان از لحاظ کم‌تحرکی رده پنجم یا ششم را دارد. محمدرضا صائینی ظهر امروز (۵ اسفندماه) در اولین جلسه شورای تربیت‌بدنی و ورزش استان، اظهار کرد: هر قدر سن افراد بالا می‌رود متاسفانه شیوع بیماری‌های غیرواگیر نیز بیشتر می‌شود که در این میان ورزش می‌تواند نقش مهمی را

زنجانی‌ها؛ ایستاده در جایگاه ششم کم‌تحرکی کشور

ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: استان زنجان از لحاظ کم‌تحرکی رده پنجم یا ششم را دارد.

محمدرضا صائینی ظهر امروز (۵ اسفندماه) در اولین جلسه شورای تربیت‌بدنی و ورزش استان، اظهار کرد: هر قدر سن افراد بالا می‌رود متاسفانه شیوع بیماری‌های غیرواگیر نیز بیشتر می‌شود که در این میان ورزش می‌تواند نقش مهمی را در حفظ و ارتقای سطح سلامت افراد داشته باشد.

وی افزود: میزان تحرک در سطح کشور کم است اما طبق بررسی‌ و ارزیابی‌های علمی صورت گرفته از سوی مرکز تحقیقات سلامت کشور، استان زنجان از لحاظ کم‌تحرکی در وضعیت بهتری قرار داشته و رده پنجم یا ششم را دارد.

این مسئول ادامه داد: زنجان به لحاظ شیوع ابتلا به بیماری دیابت نیز در رده بیستم کشور قرار دارد و در میان گروه‌های سنی بالای ۳۰ سال در مناطق روستایی حدود ۴ درصد و در مناطق شهری نیز مابین ۶ تا ۸ درصد است که به حتم تحرک و فعالیت‌های بدنی در پیشگیری از ابتلای افراد به این بیماری، نقش بسیار موثری دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه شیوع ویروس کرونا، موجب کم‌تحرکی افراد شده است، تصریح کرد: این ویروس، مشکلات روانی در جامعه و میان مردم ایجاد کرده و بر روی روان افراد تاثیر گذاشته است. مردم وابسته به آمد و شدهای اجتماعی و ارتباطات با یکدیگر هستند و با توجه به شیوع ویروس کرونا، چون رفت و آمدها به حداقل رسیده و در برخی مواقع نیز ممنوع شده است، بنابراین در روان مردم اثر منفی گذاشته است. هر چند که وضعیت ما در مقایسه با کشور، بدتر نیست و ایران در قیاس با جهان نیز وضعیت متفاوت‌تری دارد.

در ادامه این جلسه، مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان نیز اظهار کرد: ورزش همگانی با حداقل‌ترین امکانات ورزشی صورت می‌گیرد و اگر افراد رغبت داشته باشند با کم‌ترین امکانات نیز می‌توان فعالیت‌های بدنی را انجام داد.

علی خلیلی با بیان اینکه ورزش در حفظ و ارتقای سطح سلامتی افراد بسیار اثربخش است، ادامه داد: در این شرایط کرونایی نیز می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و اصلاح سبک زندگی، ورزش کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد جامعه، محیط، سیستم و مردم فعال جزو برنامه‌های این اداره‌کل در حوزه ورزش‌های همگانی است، افزود: امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور مقابله و پیشگیری از ابتلا به این بیماری، برنامه‌های ورزش همگانی در فضای مجازی بیشتر شده و رونق گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: طرح آماده‌باش، ورزش در خانه، ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، طرح طبیعت‌گردی، مسابقات مجازی، طرح آوای همسایگی، لیگ تندرستی، طرح دفاع از خود و طرح کمک‌های مومنانه به آسیب‌دیدگان ناشی از ویروس کرونا، از جمله برنامه‌های اجرا شده این اداره‌کل در سال‌جاری است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان، گفت: هدف از ورزش در اصل ایجاد تحرک، نشاط، شادابی و پر کردن اوقات فراغت افراد است و این مقوله مهم می‌تواند در تندرستی و سلامت مردم و جامعه، بسیار تاثیرگذار و نقش مثبت داشته باشد.

خلیلی با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی در حمایت از ورزش به‌ویژه در حوزه ورزش‌های حرفه‌ای و قهرمانی، پای کار آید، تصریح کرد: توسعه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی، از جمله برنامه‌های اداره‌کل است و سعی داریم با رسیدن فصل گرما و با استفاده از فضاهای روباز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، مردم را به تحرک درآوریم.

وی با اشاره به اینکه اماکن ورزش باید از انحصارطلبی بیرون بیاید، خاطرنشان کرد: متاسفانه اماکن ورزشی دستگاه‌های اداری در اختیار همگان قرار نمی‌گیرد، در حالی که هزینه احداث آن‌ها از بیت‌المال بوده و باید هیئت‌ها و ورزشکاران بتوانند از این اماکن استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح