کد خبر : 110170
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 17:50
-

زنگ خطرهای کرونا برای اقتصاد ایران

زنگ خطرهای کرونا برای اقتصاد ایران

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است که پس از اولویت اصلی حفظ جان و سلامت مردم، کاهش نگرانی‌ها از تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، دومین اولویت جدی کشور است. عباس آرگون در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: همانطور که از قبل نیز پیش بینی می‌شد، با شیوع ویروس کرونا، برخی از مشاغل

زنگ خطرهای کرونا برای اقتصاد ایران

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است که پس از اولویت اصلی حفظ جان و سلامت مردم، کاهش نگرانی‌ها از تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، دومین اولویت جدی کشور است.

عباس آرگون در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: همانطور که از قبل نیز پیش بینی می‌شد، با شیوع ویروس کرونا، برخی از مشاغل به شکل مستقیم و برخی به شکل غیر مستقیم با این ویروس درگیر خواهند شد و در چنین فضایی، انجام ارزیابی‌های دقیق از شرایط و رصد موقعیت این مشاغل اهمیت فراوانی دارد.
وی با اشاره به موج ابتدایی تاثیر شیوع کرونا، گفت: در گام نخست با توجه به تعطیلی فعالیت‌های جمعی، سرمایه گذاران در حوزه های هنری، ورزشی و برخی امور خدماتی آسیب دیدند. وقتی سفرها محدود یا ممنوع شود، عملا حوزه گردشگری، حمل و نقل و سایر بخش‌های وابسته به آن تاثیر خواهند گرفت.
به گفته این فعال اقتصادی، با توجه به توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع ویروس، رستوران ها، هتل‌ها و سرمایه گذاران در حوزه تولید و توزیع مواد غذایی نیز دیگر گروهی بوده‌اند که آسیب دیده‌اند و با طولانی شدن محدودیت‌ها، این آسیب‌ها ادامه دارد.
آرگون با بیان اینکه تولید و تولیدکنندگان بخش دیگری از فعالانی را تشکیل می‌دهند که از شیوع ویروس آسیب دیده‌اند گفت: به جز برخی حوزه‌های محدود که در دوره کرونا با تمام ظرفیت و حتی بیشتر از آن کار کرده‌اند، مصرف بسیاری از کالاها کاهش یافته و به دنبال آن تولید آنها نیز محدود یا حتی ممنوع شده است. در چنین فضایی تولید کننده که تعداد زیادی کارمند یا کارگر دارد تحت فشار شدید قرار می‌گیرد و اگر در کوتاه مدت نتواند بر مشکلات غلبه کند در آینده تهدیدهای زیادی برای کسب و کارش وجود خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در کنار بازار داخلی، با توجه به شیوع جهانی ویروس، بازار صادرات نیز تحت تاثیر قرار گرفته و به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده نیز این روال ادامه داشته باشد. از این رو در شرایط فعلی ورود دولت و فعال کردن طرح‌های حمایتی تنها گزینه عملی به شمار می‌رود تا بتوان با عبور از موج نخست فشارها برای اقتصاد پس از کرونا برنامه ریزی کرد.
به گزارش ایسنا، با شیوع ویروس کرونا در بسیاری کشورهای جهان، دولت‌ها بسته‌های حمایتی برای بخش‌های مختلف اقتصادشان طراحی کرده‌اند تا از رکود به وجود آمده عبور کنند. در ایران نیز دولت اعلام کرده در کنار ارائه برخی تسهیلات به فعالان اقتصادی، یک بسته ۷۵ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی را برای حمایت از اقتصاد در نظر خواهد گرفت.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح