کد خبر : 161129
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 دسامبر 2021 - 10:26
-

ساماندهی رودخانه ها به توسعه کشاورزی و اشتغال روستاها کمک می کند

ساماندهی رودخانه ها به توسعه کشاورزی و اشتغال روستاها کمک می کند

فرماندار سیاهکل گفت: لایروبی و ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها می توانند ضمن پیشگیری از بروز حوادث در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، به توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در سطح روستاها کمک کنند. به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، محمود صوفی در جلسه کارگروه ساماندهی آب بندان ها شهرستان سیاهکل، با گرامیداشت هفته

فرماندار سیاهکل گفت: لایروبی و ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها می توانند ضمن پیشگیری از بروز حوادث در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، به توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در سطح روستاها کمک کنند.

به گزارش ایسنا – منطقه گیلان، محمود صوفی در جلسه کارگروه ساماندهی آب بندان ها شهرستان سیاهکل، با گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج)، اظهار کرد: این ایام فرخنده به نام سربازان گمنام امام زمان(عج) نامگذاری شده که به حق شایسته سرافرازان و دلاوران عرصه دفاع از آرمان ها، ارزش ها و تامین امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به ابلاغ شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها و رودخانه های استان ضمن تاکید بر لزوم اجرای درست این شیوه نامه، عنوان کرد: شیوه نامه ابلاغی فرصت خوبی برای بهره مندی اهالی شریف روستاها خواهد بود.

فرماندار سیاهکل ادامه داد: دستگاه های متولی این امر با کمک مردم و لایروبی و ساماندهی آب بندان ها و رودخانه ها می توانند ضمن پیشگیری از بروز حوادث در مسیل ها و حاشیه رودخانه ها، به توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در سطح روستاها کمک کنند.

این مقام مسئول به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی استان گیلان اشاره کرد و گفت: در چندین دهه گذشته به لحاظ با ارزش شدن باغات و زمین ها، توسط افرادی به مسیل ها و مسیرهای رودخانه ها و بستر آن تعرض شده است و اگر نگاه همراه با آسیب شناسی بابت سیل اخیر داشته باشیم متوجه این موضوع خواهیم شد که بیشتر این حوادث ماحصل تعرض انسان به طبیعت است.

وی اضافه کرد: دستگاه های متولی وظیفه دارند که با اجرای درست و کاربردی مصوبات و اجرای درست شیوه نامه ابلاغی از بروز سیل در آینده پیشگیری کنند.

فرماندار سیاهکل به اقدامات صورت گرفته در شهرستان در جریان بارش های اخیر پرداخت و عنوان کرد: با تصمیم گیری و تصمیم سازی در جلسات ستاد بحران شهرستان اقداماتی پیش بینی و مصوب شد و در نهایت تخریبی در بحث بارندگی های اخیر در شهرستان نداشتیم.

صوفی خاطرنشان کرد: در شیوه نامه ابلاغی مباحثی مطرح و اختیاراتی به امور آب منطقه ای ابلاغ شده لذا لازم است که آب منطقه ای کاربردی تر عمل کند و پیگیری بیشتری در اجرای شیوه نامه ابلاغی داشته باشد.

وی یادآور شد: آب منطقه ای گزارش اقدامات خود را به فرمانداری ارائه نماید و انتظار است طرح لایروبی و ساماندهی آب بندان و رودخانه ها در گیلان برای سایر استان ها پایلوت گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آب منطقه ای و سایر دستگاه های متولی دقت کنند همان طور که برداشت بی رویه در رودخانه ها موجب آسیب می شود، عدم برداشت اصولی هم می تواند به رودخانه ها آسیب برساند و موجب خسارات به حوزه های کشاورزی، مسکونی و راه و ابنیه شود.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح