کد خبر : 87848
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 2:30
-

سایت دفن مناسب پلاستیک در زنجان وجود ندارد

سایت دفن مناسب پلاستیک در زنجان وجود ندارد

ایسنا/زنجان مجری تفکیک پسماند زنجان و کارآفرین حوزه محیط‌زیست گفت: طبق انجام آزمایش‌های مکرر در دانشگاه زنجان در بدن اکثر آبزیان، میکروپلاست وجود دارد و از آن طریق وارد بدن انسان می‌شود. سینا دواجی صبح امروز (۲۲ تیرماه) در مراسم بزرگداشت روز جهانی بدون پلاستیک که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد استان زنجان برگزار شد،

سایت دفن مناسب پلاستیک در زنجان وجود ندارد

ایسنا/زنجان مجری تفکیک پسماند زنجان و کارآفرین حوزه محیط‌زیست گفت: طبق انجام آزمایش‌های مکرر در دانشگاه زنجان در بدن اکثر آبزیان، میکروپلاست وجود دارد و از آن طریق وارد بدن انسان می‌شود.

سینا دواجی صبح امروز (۲۲ تیرماه) در مراسم بزرگداشت روز جهانی بدون پلاستیک که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی واحد استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه در زمان گذشته خانواده‌ها مصرف‌گرا نبودند ولی با توسعه جامعه به سمت مصرف‌گرایی پیش رفتیم و اکنون به دوره خفقان پلاستیک رسیده‌ایم، اظهار کرد: بدن موجودات زنده اعم از انسان‌ها، حیوانات و گیاهان، فلزات سنگین، سرب و جیوه و پلاستیک را نمی‌توانند دفع کنند.

وی با بیان اینکه طبق انجام آزمایش‌های مکرر در دانشگاه زنجان در بدن اکثر آبزیان، میکروپلاست وجود دارد و از آن طریق وارد بدن انسان شده و خارج نمی‌شود، افزود: وجود میکروپلاست در بدن انسان‌ها سبب نازایی، سقط جنین و ابتلا به انواع سرطان‌ها می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در ایران سایت دفن زباله مناسبی که اصولی طراحی شده باشد، وجود ندارد، افزود: شیرابه‌ای که این زباله تولید می‌کند، میکروپلاست را با خود وارد آب‌های زیرزمینی کرده و از این طریق با آبیاری محصولات کشاورزی نیز حاوی میکروپلاست می‌شوند.

مجری تفکیک پسماند زنجان و کارآفرین حوزه محیط‌زیست با بیان اینکه در آب‌های بین‌المللی، رودخانه‌های پلاستیک وجود دارد، بنابراین میکروپلاست از نقاط دور کره زمین نیز می‌تواند منتقل شود، تصریح کرد: زباله یک واقعیت است، اگر بتوانیم مدیریت کنیم یک فرصت بوده و در غیر این صورت یک تهدید است.

دواجی با بیان اینکه سایت دفن زباله استان زنجان به دلیل انباشت زباله تر و خشک، گاز متان تولید می‌کند و این گاز در بسیاری از مواقع به دلیل گرمای هوا ناخواسته مشتعل می‌شود، اظهار کرد: مشتعل شدن گاز متان به معنای سوختن سطحی زباله در سایت دفن زباله بوده و بوی بد آن به دلیل گاز دی‌اکسین (یکی از ۲۰ گاز کشنده دنیا) است.

وی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی در خصوص استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای، خاطرنشان کرد: دو سال گذشته ۱۱۰۰ نفر به صورت غیررسمی برای امرار معاش در صنعت زباله (زباله‌گردی) فعالیت می‌کردند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح