کد خبر : 118959
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 20:12
-

ستاد عالی مشهدالرضا(ع) ایجاد شود/ طلب ۲۱ هزار میلیاردی شهرداری مشهد از دولت

ستاد عالی مشهدالرضا(ع) ایجاد شود/ طلب ۲۱ هزار میلیاردی شهرداری مشهد از دولت

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مشهد در حوزه‌های مختلف، باید پیشرو باشد و نگاه ویژه‌ای نسبت به این شهر حاکم شود، گفت: این مهم با حرف و شعار محقق نمی‌شود و تشکیل «ستاد عالی مشهدالرضا(ع)» می‌تواند گامی اساسی در این جهت باشد.  حسین حسامی با بیان اینکه مشهد از

ستاد عالی مشهدالرضا(ع) ایجاد شود/ طلب ۲۱ هزار میلیاردی شهرداری مشهد از دولت

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه مشهد در حوزه‌های مختلف، باید پیشرو باشد و نگاه ویژه‌ای نسبت به این شهر حاکم شود، گفت: این مهم با حرف و شعار محقق نمی‌شود و تشکیل «ستاد عالی مشهدالرضا(ع)» می‌تواند گامی اساسی در این جهت باشد.

 حسین حسامی با بیان اینکه مشهد از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار بوده و با توجه به وجود بارگاه منور رضوی، یک شهر معمولی نیست و جهان‌شهری بین‌المللی محسوب می‌شود، اظهارکرد: سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر ایرانی و خارجی به قصد زیارت امام‌رضا(ع) به این شهر سفر می‌کنند و مورد توجه ویژه شیعیان و مسلمانان جهان است.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی برای پیگیری مسائل مشهد، گفت: مشهدالرضا(ع) باید ام‌القری جهان اسلام باشد. ما عضو انجمن کلانشهرها یا متروپلیس هستیم و در حوزه شهرهای مذهبی نیز باید فراتر برویم که این دو مهم، افق دیپلماسی شهری است که برای جهان‌شهر برکت و کرامت پیش‌بینی کرده‌ایم.

حسامی با بیان اینکه همه این موارد ذیل تمدن نوین اسلامی و هویت رضوی شکل می‌گیرد، افزود: خدمات شهر مشهد، ملی و بین‌المللی است. آیا در حوزه اختصاص ردیف‌های بودجه و مطالبات هم این نگاه به مشهد می‌شود؟ قطعا خیر.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: درآمد شهرداری از شهروندان است و نگاه ملی و ویژه‌ای نسبت به این شهر شاهد نیستیم.

حسامی با تاکید بر اینکه مشهد نیازمند مشارکتی ملی و فراتر از شهروندان است، گفت: این شهر متعلق به همه مردم ایران بوده و هر دو سال و نیم، تمام جمعیت کشور به این شهر سفر می‌کنند. نسبت به مشهد باید نگاه خاصی داشته باشیم و ظرفیت‌های شهری را درست تبیین و استفاده کنیم.

وی نبود مدیریت واحد و حتی یکپارچه شهری را یکی از مشکلات مشهد دانست و افزود: در چنین شرایطی می‌توان مدیریت هماهنگ شهری را داشته باشیم و به این سمت‌وسو برویم.

ستاد عالی مشهدالرضا(ع) ایجاد شود

حسامی با اشاره به نشست‌ها و جلسات مختلفی که اعضای شورای شهر تاکنون با نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه مشهدالرضا(ع)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان رضوی، فرمانده سپاه، مدیران ارشد استانی و … داشته‌اند، تصریح کرد: مشهدمقدس در حوزه‌های مختلف، باید پیشرو باشد و نگاه ویژه‌ای نسبت به این شهر حاکم شود. این مهم با حرف و شعار محقق نمی‌شود و لذا پیشنهاد تشکیل «ستاد عالی مشهدالرضا(ع)» را در جلسات مطرح نموده‌ام.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: این ستاد می‌تواند به ریاست استاندار محترم و با حضور نمایندگان مجلس، فرمانده سپاه استان، اعضاء شورای شهر، شهردار و تمامی نهادهای تاثیرگذار، حاکمیتی و اجرایی تشکیل شود؛ نماینده‌ای تام‌الاختیار از سوی دولت هم در این ستاد عالی حضور داشته باشد تا موضوعات مشهد به صورت ویژه در هیات دولت پیگیری شود.

طلب ۲۱ هزار میلیاردی شهرداری مشهد از دولت

حسامی با اشاره به حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان مطالبات شهرداری مشهد از دولت، اظهارکرد: وصول این مطالبات را در بودجه ۱۴۰۱ باید پیگیری کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، وی با تاکید بر لزوم دیده شدن بودجه ملی مشهد و بودجه زیارت، گفت: موضوعات و مسائل مشهدالرضا(ع) در این ستاد می‌تواند به صورت کارشناسی و فنی و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و به مطالبه‌ای ملی تبدیل شود و حتی این ستاد در بازه‌های زمانی مشخص، در هیات دولت نیز ورود کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با بیان اینکه در مرحله تدوین چشم‌انداز ۲۰ ساله مشهدالرضا(ع) هستیم و در دوره ششم، این مهم باید تدوین و ترسیم شود، خاطرنشان کرد: برهمین اساس، در وضعیت خاصی قرار داریم و ابعاد بین‌المللی و دیپلماسی شهری و موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … در شهر مشهد باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

حسامی افزود: متاسفانه در مشهد معضلات اجتماعی بسیاری داریم که زیبنده شهر امام‌رضا(ع) و یک کلانشهر مذهبی نیست. در قالب یک برنامه مدون، همدلی و تعامل بین مسئولان ارشد استان و مشهد و مشارکت مردم، می‌تواند جایگاه مشهد، حداقل در حوزه منابع را ارتقاء بخشید.

حسامی از استقبال نمایندگان مجلس، استاندار خراسان رضوی و سایر دستگاه‌ها برای تشکیل ستاد عالی مشهدالرضا(ع) خبرداد و اظهارکرد: تحقق این مهم گام بسیار بزرگی است؛ چراکه اقتصاد مشهد مبتنی بر ارائه خدمات است و بحث‌های مختلفی چون هوشمندسازی، ارائه خدمات الکترونیک و … بر این اساس موضوعیت پیدا می‌کند و نظامات مدیریتی هم در شهر مشهد یکپارچه می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح